Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Delphi Texalarm Can - problem użytkownika.

gregoorr 07 Dec 2008 16:53 6070 11
Optex
  • #1
    gregoorr
    Level 17  
    Nabyłem auto z takim alarmem, niestety nie posiadam żadnej instrukcji. Ogólny opis jest tu:
    Link

    Po przeszukaniu netu, raczej nic nie znalazłem, czytałem wszystkie posty na elce na temat texalarmu, ale nic to nie dało. Znalazłem oczywiście szwedzką stronę:

    Link

    Na którą narzekano że jest w dzikim języku, ale do zwykłej pilotówki.
    Przeczytanie nic nie dało.

    Chodzi o to że nie wiem jak zamknąć auto i wyłączyć czujniki mikrofalowe ruchu. Druga sprawa to to, że po zamknięciu z pilota auto zamyka się, ale alarm uzbraja się dopiero po 45 sekundach. Wcześniej po wciśnięciu pilota samochód mignął kierunkami i od razu z zamknięciem się uzbroił. Teraz zamyka się, czeka 45 sekund i dopiero jest mignięcie kierunkowskazami i uzbrojenie.
  • Optex
  • #2
    gregoorr
    Level 17  
    Po kilkuktotnym przeszukaniu netu, znalazłem, chyba po francusku instrukcję dla użytkownika. Jest częściowo poprawiona, a częściowo przetłumaczona z automatu. Znalazłem odpowiedź na nie które pytania, jednak dalej nie wiem czemu auto uzbraja się dopiero po 45 sekundach. Nadal nie dokopałem się do materiałów odnośnie konfiguracji alarmu. W pliku częściowo przetłumaczona instrukcja, resza w języku Kali.
    Attachments:
  • Optex
  • #3
    golax
    Level 15  
    Diagnostykę i konfigurację tego alarmu wykonuje sie przyrzadem diagnostycznym,instrukcja obsługi alarmu umieszczona jest w każdej instrukcji auta marki citroen i peugeot i jest raczej taka sama dla kazdego auta. Czujniki ruchu wewnątrz pojazdu wyłącza sie przez przytrzymanie przycisku alarmu który znajduje się w aucie przy właczonym zapłonie przez 10 s. Wyłączenie i włączenie pilotem alarmu kasuje tą funkcję .
  • #4
    gregoorr
    Level 17  
    Nie mogę się zgodzić z przedmówcą. Mam oczywiście instrukcje obsługi, lecz te auto fabrycznie nie miało alarmu, dlatego nie jest opisana jego obsługa. Fabrycznie jest centralny i immobilajzer w kluczyku i tylko tego dotyczy instrukcja obsługi. Alarm był dokładany w serwisie, jest to texalarm, po canie i jest obsługiwany oryginalnym kluczykiem do centralnego. Niestety jakoś nikt nie przekazał instrukcji od dołożonego alarmu. Mam też czujnik przechyłu i nie wiem jak go podłączyć pod centralkę alarmu.
  • #5
    kybernetes
    Level 39  
    Jesli to Delphi Texalarm CAN zamontowany w Citroenie albo Peugeocie a dany model moze byc opcjonalnie wyposazony w oryginalny fabryczny alarm to obowiazuje cie instrukcja obslugi umieszczona w ksiazeczce pojazdu. Jedyna roznica to taka, ze oryginalny fabryczny alarm ma swoj dedykowany przycisk i kontrolke na konsoli a dokladany ma (zazwyczaj) osobny "prztyczek".

    Sa to dokladnie te same alarmy tzn. moduł, syrena, krancowka, czy to z tasmy produkcyjnej czy z warsztatu, dokladany rozni sie osobna wiazka (wiazka fabrycznego zintegrowana jest z wiazkami pojazdu).

    Dodatkowy czujnik mozna podlaczyc, w wiazce dokladanego alarmu jest 3 pinowe zlacze wlasnie na takie ekstra czujniki. Jednak zeby dzialal trzeba go skonfigurowac przyrzadem diagnostycznym o czym wspomnial kolega golax.

    Jesli chodzi o diagnostyke usterek i naprawe/wymiane czesci - kazdy serwis peugeot/ citrone to zrobi.

    Pozdrawiam
  • #6
    zeppelin60
    Level 14  
    Koledzy, czy ma ktoś schemat podłączenia alarmu fabrycznego Delphi pod szynę CAN?
  • #7
    kybernetes
    Level 39  
    zeppelin60 wrote:
    Koledzy, czy ma ktoś schemat podłączenia alarmu fabrycznego Delphi pod szynę CAN?


    2 : Sterowanie syreną (łącze szeregowe)
    4 : Masa
    5 : Przycisk wyłączania czujników ruchu
    7 : +12V
    9 : Stycznik maski silnika (sterowanie masą)
    10 : CAN
    11 : Dioda alarmu (+)
    12 : CAN
  • #8
    zeppelin60
    Level 14  
    Dzięki, ale ponieważ jestem zielony w te klocki, czy te numery styków to są z modułu alarmu ( numer modułu 9655164080)?
    do szyny CAN na które styki?
  • #9
    kybernetes
    Level 39  
    To są numery styków 12 pinowego niebieskiego złącza modułu alarmu Delphi montowanego w fabryce w pojazdach PSA, przeznaczonego do pojazdów z architekturą CAN. Do szyny CAN masz tak jak opisano styk 10 i 12. Numeru modułu nie znam.
  • #10
    zeppelin60
    Level 14  
    A na szynę CAN gdzie się trzeba wpiąć? Dowolne miejsce?
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    Trzeba się wpiąć w sieć CAN CAR, czyli np. tę co wchodzi do COMa.
  • #12
    WITEKF1
    Level 1  
    kybernetes wrote:

    2 : Sterowanie syreną (łącze szeregowe)
    4 : Masa
    5 : Przycisk wyłączania czujników ruchu
    7 : +12V
    9 : Stycznik maski silnika (sterowanie masą)
    10 : CAN
    11 : Dioda alarmu (+)
    12 : CAN


    tak, to jest prawidłowy opis alarmu Delphi alm01 (texalarm). Taki mam w citroenie C5 mkII.
    Alarm nie odcina obwodow, a linii CAN czyta stan stacyjki, krancówki drzwi i bagażnika. Krańcówka maski silnika jest podłączona osobno. Alarm steruje kierunkowskazami po szynie CAN. Drugie gniazdo (brązowe) jest dla podłączenia czujników.
    Mam tylko pytanie: który pin to CAN H, a który CAN L?