Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Awaryjne zasilanie centralnego ogrzewania

thores 16 Oct 2009 23:07 36923 52
  • #31
    gdesio
    Level 10  
    Witam kolegów i proszę o pomoc.
    Ja mam troszkę inny układ ogrzewania, niż były opisywane na forum.
    Posiadam jako główne i jedyne ogrzewanie domu kominek z płaszczem wodnym, ale nie jest on podłączony bezpośrednio do kaloryferów tylko ogrzewa duży (700 l) zbiornik akumulacyjny wpięty w układ CO. Jako alternatywa dla kominka zainstalowane są w zbiorniku grzałki elektryczne. Aby możliwa był obieg wody w układzie mam zainstalowany regulator temperatury Elektra Flash 25616, który włącza pompę Turdus przy spadkach temperatury pomieszczenia poniżej zadanej wartości. Wszystko działa bardzo dobrze i nie mam do tego tego układu zastrzeżeń - prosty, pewny i wydajny. Niestety zbliża się zima i coraz częściej zdarzają się wyłączenia prądu. Gdy jestem w domu i nie mam zasilania sieciowego, to niezbyt mnie to martwi, podłączam na kilka minut co jakiś czas pompę bezpośrednio pomijając regulator temperatury do przetwornicy lub agregatu - wszystko działa. W związku z tym, że nie zawsze jestem w domu i mogę odpowiednio zareagować postanowiłem zainstalować zasilanie awaryjne układu. I tu schody :( Podłączenie zasilania poprzez ZZA150 S do regulatora a następnie do pompy nie działa.
    Przy pracy sieciowej w kolejności zasilania: 230V - ZZA 150 S - Elektra Flash - Turdus wszystko śmiga i działa. W przypadku zaniku napięcia: ZZA 150 S - Elektra Flash - Turdus nie działa. Ciekawe jest to, że Elektra działa i dostaje zasilanie, "podaje" je dalej, a pompa milczy. POMOCY!!! CO ZROBIĆ I GDZIE JEST BŁĄD. Może Elektra głupieje, pompa bezpośrednio podłączona do ZZA 150 S działa a po przejściu przez Elektrą nie. Może zbyt krótko ładowałem akumulator? i trochę kuso z energią?
    Choć wczoraj na pożyczonym agregacie Honda EU 20I 2kW podłączyłem pompę przez Elektę - nie działała, bezpośrednio działała. Może to co chcę zrobić nie ma sensu, albo ten regulator nie nadaje się do pracy z ZZA 150S (z wersją ZZA 150A też nie działała), może macie jakiś pomysł np. wymiana Elektry na coś innego (i tak zastanawiałem się nad kupnem regulatora z programowaniem tygodniowym). Pomóżcie, bo od dwóch dni nie mam zasilania, znaczy się mam czasami, ale nie wszystkie fazy
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #32
    SLAL
    Level 25  
    Szanowny Kolego LUBAMET, który ze współczesnych akumulatorów
    samochodowych posiada "otwartą komorę".


    do kolegi "gdesio" - warto sprawdzić, czy na "zaciskach" pompy jest napięcie


    SLAL

    P.S.
    Warto również sięgnąć do noty katalogowej i policzyć objętość wydzielanych
    gazów - w konkretnym przypadku tlenu i wodoru w jednostce czasu,
    kotłownia posiada konkretną cechę, w celu "zabezpieczenia" procesu spalania
    musi posiadać odpowiedni dostęp tlenu (powietrza), czyli musi być "wietrzona".
    W innym przypadku proces spalania w piecu/kotle byłby niemożliwy.
  • #33
    MateoWoj
    Level 9  
    Hucul wrote:
    Akumulator 36Ah pozwoliłby teoretycznie na pięciogodzinne podtrzymanie pracy pompy .

    No i super, to by mi spokojnie wystarczyło - jeszcze mi na tak długo nie wyłączyli :-)
    Oczywiście do kotłowni to akumulator szczelny?
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #34
    Darrieus
    Level 38  
    Quote:
    Szanowny Kolego LUBAMET, który ze współczesnych akumulatorów
    samochodowych posiada "otwartą komorę".


    Wszystkie te które nie mają katalizatora który rekombinuje wodór i tlen w wodę, zaworek jednokierunkowy to też "otwarta komora", chociaż tak nie wygląda.
    Jak myślisz że każdy 'bezobsługowy' akumulator ma taki katalizator to jesteś w wieeeeelkim błędzie. Często bezobsługowy to on jest tylko z nazwy, bo jest to akumulator bez katalizatora tylko ze zmniejszonym ubytkiem wody z elektrolitu....
  • #35
    Hucul
    Level 39  
    MateoWoj wrote:
    Hucul wrote:
    Akumulator 36Ah pozwoliłby teoretycznie na pięciogodzinne podtrzymanie pracy pompy .

    No i super, to by mi spokojnie wystarczyło - jeszcze mi na tak długo nie wyłączyli :-)
    Oczywiście do kotłowni to akumulator szczelny?

    Tak jak radzi kolega lubamet akumulator AGM , bo akumulatory samochodowe pomimo nazwy to są zwykłe akumulatory z ukrytym pod klapką otworem .
    http://www.akumulatory-sklep.com
    http://www.maxbat.pl
  • #36
    Darrieus
    Level 38  
    Jak MK Battery nie kłamie to mają wbudowany katalizator.

    Brak potrzeby dokonywania konserwacji akumulatorów - dzięki uwięzieniu elektrolitu w matach z włókna szklanego, zamkniętych w szczelnej obudowie akumulatora z systemem wewnętrznej rekombinacji gazów.

    Przy akumulatorach HAZE już tego nie napisali.... więc ?
  • #38
    k_jacek
    Level 10  
    Witam, podepnę się pod temat. Jestem laikiem, proszę o pomoc.

    Mam piec Junkersa Cerapur ZSBR 7-28 A 23, który wg dokumentacji pobiera max 46-116 W.
    Chcę zakupić UPS, np. UPS ORVALDI 500sinus + CT33-12 33Ah 12V (allegro). Nie jestem pewien jaka jest ma max moc tego UPSa (chyba 120W, w innym miejscu wyczytałem coś o 300W chwilowej mocy).
    Margines jest mały (max piec 116). A mój piec to piec kondensacyjny. Przypuszczam, że te 116W jest potrzebne na starcie. Czas od startu do pełnego rozruchu to jakieś 15 min (zalewanie syfonu, odpalenie wiatraka wyciągu itp). Na wszelki wypadek liczmy 30 min.
    Czy to pójdzie na tym UPSie? I pociągnie jeszcze przez jakieś 2-3 godziny?

    Nie należę do majętnych, a w domu mam małą Córę.
    Z drugiej strony moj babcia mówiła "biedny kupuje 2 razy, raz tanio, później dobrze".
    Tego chciałbym uniknąć. Dlatego pytam ;-)

    Mam (zakupiony dawno) generator Endress 1100 BS, ale ponoć nie powiniennem podłączać pieca na generatorze bo jest to zbyt niebezpieczne. A awaria pieca zimą...
  • #39
    gdesio
    Level 10  
    Może warto sprawdzić ZZA 300S lub słabszy ZZA 150S (możliwe, że zastąpią go ZZA 200S)
    UPS do pieców z pełnym sinusem i akumulatorami zewnętrznymi
  • #40
    k_jacek
    Level 10  
    Dzięki. Ale on z sinusoidą nie ma wiele wspólnego IMHO... Trochę boję się o elektronikę pieca...
  • #41
    gdesio
    Level 10  
    W wersji ZZA 150 A I ZZA 300A masz rację, sprawdź ZZA 150s
  • #42
    k_jacek
    Level 10  
    Drążę temat dalej.
    Podzwoniłem trochę i mam nowe informacje, ale nie wiem jak je zweryfikować.

    Przypomnę dane:
    - piec kondensacyjny Junkers (1 pompa w piecu);
    - dokumentacja: 46-116W mocy maksymalnej.
    -> chciałbym podtrzymać piec 2-3 godziny.

    >> Orvaldi - tu, mam wrażenie, rozmawiałem z kompetentnym człowiekiem.
    Powiedział, że producenci pieców nie piszą tego, ale podczas rozruchu (na czas startu pompy) piec kondensacyjny potrafi pobrać 4x więcej mocy, niż podana moc maxymalna.
    Dlatego palą się często końcówki mocy.

    Powiedział, jedyna sensowna rzecz to zakup czegoś takiego:

    Orvaldi INVERTER 500W z funkcją UPS, czysty sinus (koszt alleg 640 zł) + aku np 80AG. (40AH -> 400zł).
    Tylko sprawdzają, czy na pewno ma zimny start. Sprawdzone - mają zimny start.

    >> Kotły CO, zaproponowano mi: SPECLINE 700 UPS - 200 W - zasilacz z pełną sinusoidą na napięciu wyjściowym z modułem bateryjnym 12V/42Ah. Ponoć ma 300W max przez 30s. (1,179.00zl).
    Tylko nie wiem, czy piec pójdzie na tym UPSie (moc jest mniejsza niż 4x116W - patrz komentarz z Orvaldi).

    Jak już wydać tyle kasy, to sensownie. Proszę o radę. Pozdrawiam.
  • #43
    Gryszka B
    Level 17  
    Znalazłem na allegro coś takiego
    co o tym sądzicie, niby napisane że sinusoidalny przebieg
    opis zaczerpnięty z allegro

    Quote:
    Doskonale nadają się do awaryjnego podtrzymania zasilania urządzeń zasilanych napięciem 230V w razie zaniku napięcia w sieci . Zasilacz podłącza się do akumulatora samochodowego . W czasie czuwania , gdy napięcie jest w sieci , akumulator jest ładowany mikroprocesorową ładowarką dziesięcioamperową zamontowaną wewnątrz urządzenia , ładowarka ta wyłącza się w przypadku pełnego naładowania akumulatora , przechodząc w stan podtrzymania. Dopiero gdy w sieci zaniknie napięcie 230V zasilacz włączy się samoczynnie w ciągu ułamka ( 0,8ms ) sekundy i będzie zasilał urządzenie przez czas zależny od pojemności podłączonego akumulatora , przykładowo przy awaryjnym zasilaniu pompy centralnego ogrzewania z akumulatora z auta osobowego 12V 60Ah czas ten wyniesie około 6-7 godzin , oczywiście czas pracy zwiększy się wraz ze wzrostem pojemności akumulatora . W razie wyczerpania sie akumulatora zasilacz będzie informował o tym głośnym piszczeniem . Gdy w sieci na nowo pojawi się napięcie zasilacz się natychmiast wyłączy i przełączy urządzenie na zasilanie sieciowe oraz rozpocznie ładowanie akumulatora .

    Ze względu na sinusoidalny przebieg napięcia przetwornica ta nadaje się do silników elektrycznych pomp CO oraz pomp kolektorów słonecznych .

    Doskonale nadaje się do zasilania pompy obiegu wodnego a także innych urządzeń typu telewizor , lodówka , komputer o łącznej mocy nie przekraczającej 600W z akumulatora samochodowego 12V podczas braku zasilania 230V w sieci . Dla przykładu telewizor standardowo potrzebuje 150W , pompa 150W , lodówka 200-500W .

    Zasilacz można z powodzeniem stosować w samochodzie w czasie letnich wyjazdów , do zasilania laptopa , golarki , wiertarki , telewizora i innych urządzeń na 230V



    DWUSTOPNIOWE ZABEZPIECZENIE CHRONIĄCE AKUMULATOR PRZED CAŁKOWITYM ROZŁADOWANIEM

    *ALARM SPADKU NAPIĘCIA PRZY 10,5V
    *AUTO WYŁĄCZENIE PRZY 10V
    *MIĘKKI START, SZCZEGÓLNIE PRZYDATNE PRZY URUCHAMIANIU WRAŻLIWYCH ELEKTRONICZNYCH URZĄDZEŃ
    *ZABEZPIECZENIE PRZED PRZEGRZANIEM
    *AUTOMATYCZNE WZNOWIENIE PRACY
    *ZABEZPIECZENIE PRZECIWZWARCIOWE
    *MOC SZCZYTOWA 1200W
    *MOC CIĄGŁA 600W


    Awaryjne zasilanie centralnego ogrzewania
  • #44
    urwis1961
    Level 10  
    Pozwolę sobie dopiąć się do tematu i za swoim problemem.
    Czytam już trzeci dzień o różnych powiązanych tematycznie rozwiązaniach ale nie do końca udaje mnie się znaleźć sposób na moje kłopoty.

    Moja instalacja to:
    - Piec koksowo/węglowy firmy Zębiec (25 kV)
    - ze sterownikiem GECO G-406-p08
    pracujący w krótkim obiegu ze zbiornikiem 300l i zasilający poprzez wymiennik ciepła drugi obieg czyli "podłogówkę" w całym domu.

    Żeby "toto" działało potrzebuje zasilania (220) na sterownik, który steruje pracą wentylatora i jednej pompy obiegowej (40W)(tej na powrocie krótkiego obiegu).

    Druga pompa (100W) wymusza obieg podłogówki.
    = nic nowego ani nadmiernie skomplikowanego.

    W przypadku zaniku napięcia "w sieci" całość oczywiście "pada". Podłogówka wiadomo ale to mnie akurat najmniej martwi. Natomiast zbyt mała różnica poziomów (piec/wymiennik/zbiornik) uniemożliwia obieg grawitacyjny. Wynik = załadowany węglem piec, nagrzany do 80 stopni zaczyna się gotować po 10-ciu minutach.

    Jak już na początku napisałem - niby niczym nie różni się moja sytuacja od wielu już wcześniej opisanych.
    I najbardziej przekonujące mnie (ze znalezionych w tym i innych wątkach) rozwiązanie - to to ups lub przetwornica+akumulatory od koparki (mam)+ prostownik do ich ładowania.

    Dzięki Wam rozumiem już spotykane w opisach produktów różne nazewnictwo sprowadzające się do określenia stopnia spaprania sinusoidy - oraz wpływ jaki może takowa mieć na żywotność czy w ogóle możliwość pracy pompy CO.
    Gorzej z opisem jej ew. wpływu na pracę samego sterownika a co za tym idzie również wentylatora.

    GDYBY - prąd był zwyczajnie czasami wyłączany to umiem już sobie poradzić. Nie dość, że producent sterownika przewidział takie zjawisko i jest możliwość ustawienia go tak, żeby po ponownym włączeniu zasilania sama pompa podjęła pracę - to wiem też już jak (np. przy pomocy przekaźnika) ruszyć ją z przetwornicy bez włączania całej reszty.

    TYLKO, ŻE U MNIE PRĄD NIE JEST TAK PO PROSTU WYŁĄCZANY!!!

    Najczęściej jest to poprzedzone parosekundowym "miganiem" lub drastycznym spadkiem napięcia (żarówki ledwo żółte).

    Od takiego "wyłączenia" głupieje wszystko. Nie tylko sterownik pieca "zapomina" ustawienia ale nawet zegarek w mikrofalówce się resetuje :(

    Tak proszę Państwa - mieszkam w Polsce, w XXI wieku - tylko, że na WSI!!!
    Jakie numery potrafi tu robić "energetyka" opiszę jako ciekawostkę w innym wątku LINK zwracając się przy okazji o radę jak się przed tym zabezpieczyć (o ile to w ogóle możliwe)

    A wracając do inst CO - jeżeli już inwestować w "coś" to chciałbym oprócz pompy "krótkiego" obiegu (zabezpieczenia przed ugotowaniem pieca) utrzymać też obieg podłogówki.
    Moja praca zmusza mnie do dość częstego przebywania poza domem, cuda z prądem są często. Podłogówka ma sporą bezwładność ale jak padnie zaraz po moim wyjeździe np. rano - to wracam (wieczorem) do już z lekka przechłodzonego domu, który z kolei po uruchomieniu obiegów nagrzewać się będzie znów do rana.
    Taka huśtawka oprócz mało komfortowych warunków życia może również doprowadzić w końcu do pękania płyt grzewczych (a to już koszta, o których nawet nie chcę myśleć.

    Na dzień dzisiejszy wymyśliłem coś takiego:

    "Zasilacz awaryjny" -

    opis producenta:

    Quote:
    Witam , przedmiotem sprzedaży są fabrycznie nowe AUTOMATYCZNIE ZAŁĄCZAJĄCE SIĘ zasilacze awaryjne typu UPS .

    Doskonale nadają się do awaryjnego podtrzymania zasilania urządzeń zasilanych napięciem 230V w razie zaniku napięcia w sieci . Zasilacz podłącza się do akumulatora samochodowego . W czasie czuwania , gdy napięcie jest w sieci , akumulator jest ładowany mikroprocesorową ładowarką jednoamperową zamontowaną wewnątrz urządzenia , ładowarka ta wyłącza się w przypadku pełnego naładowania akumulatora , przechodząc w stan podtrzymania. Dopiero gdy w sieci zaniknie napięcie 230V zasilacz włączy się samoczynnie w ciągu jednej sekundy i będzie zasilał urządzenie przez czas zależny od pojemności podłączonego akumulatora , przykładowo przy awaryjnym zasilaniu pompy centralnego ogrzewania z akumulatora z auta osobowego 12V 60Ah czas ten wyniesie około 6-7 godzin , oczywiście czas pracy zwiększy się wraz ze wzrostem pojemności akumulatora . W razie wyczerpania sie akumulatora zasilacz będzie informował o tym głośnym piszczeniem . Gdy w sieci na nowo pojawi się napięcie zasilacz się natychmiast wyłączy i przełączy urządzenie na zasilanie sieciowe oraz rozpocznie ładowanie akumulatora .

    Ze względu na sinusoidalny przebieg napięcia przetwornica ta nadaje się do silników elektrycznych pomp CO oraz pomp kolektorów słonecznych .
    KARTA GWARANCYJNA Z PARAGONEM
    FAKTURA VAT
    WYSYŁAMY EXPRESOWO Z OPCJĄ PŁATNOŚCI ZA TOWAR PRZY JEGO ODBIORZE , BEZ RYZYKA !!!
    PAMIĘTAJCIE , JEŻELI NIE DOSTAJECIE PARAGONU FISKALNEGO U INNEGO SPRZEDAWCY GWARANCJA JEST NIE WAŻNA !!!!!!!!

    Doskonale nadaje się do zasilania pompy obiegu wodnego a także innych urządzeń typu telewizor , lodówka , komputer o łącznej mocy nie przekraczającej 500W z akumulatora samochodowego 12V podczas braku zasilania 230V w sieci . Dla przykładu telewizor standardowo potrzebuje 150W , pompa 150W , lodówka 200-500W .

    Zasilacz można z powodzeniem stosować w samochodzie w czasie letnich wyjazdów , do zasilania laptopa , golarki , wiertarki , telewizora i innych urządzeń na 230V

    DWUSTOPNIOWE ZABEZPIECZENIE CHRONIĄCE AKUMULATOR PRZED CAŁKOWITYM ROZŁADOWANIEM
    ALARM SPADKU NAPIĘCIA PRZY 10,5V
    AUTO WYŁĄCZENIE PRZY 10V
    MIĘKKI START, SZCZEGÓLNIE PRZYDATNE PRZY URUCHAMIANIU WRAŻLIWYCH ELEKTRONICZNYCH URZĄDZEŃ
    ZABEZPIECZENIE PRZED PRZEGRZANIEM
    AUTOMATYCZNE WZNOWIENIE PRACY
    ZABEZPIECZENIE PRZECIWZWARCIOWE
    MOC SZCZYTOWA 1000W
    MOC CIĄGŁA 500W

    Na tej aukcji kupujesz wersję o mocy 500W ciągłej i 1200W chwilowej .


    współpracujący z dwoma akumulatorami (po190 Amh) oczywiście równolegle.
    Jako zasilanie obu pomp CO oraz (przez osobna linie, którą sobie poprowadziłem budując dom) kilku gniazdek do np paru lampek "biurkowych" lub telewizora czy komputera.

    Martwi mnie jednak parę szczegółów:
    1. Nie bardzo wierzę w ten "sinusoidalny przebieg" przy cenie całego "ustrojstwa" = 319 zł.
    2. To "w ciągu 1 sekundy" oznacza, że sterownik pieca i tak "padnie" - komp zresztą też.
    3. jak to się zachowa przy takim (opisanym wyżej) "migającym" wyłączeniu sieci lub poprzedzającym wyłączenie spadku napięcia (do chyba ze 100V).

    Bardzo proszę o jakieś sugestie w temacie - ew. może ktoś z Was zna to urządzonko

    Awaryjne zasilanie centralnego ogrzewania

    Może można jakoś podtrzymać sam sterownik (np. kondensatorami ) na tą "1 sekundę". Tu też propszę o radę bo to już za wysoka filozofia jak dla mnie :)
  • #45
    tomelee
    Level 11  
    Bardzo jestem ciekawy, jak zakończyły sie te przygody z przetwornicami do pieców, bo ja w ciągu ostatnich 2 tyg odesłałem już dwie takie przetwornice, bo pierwsza nie działała, a przed kupnem drugiej zapewniano mnie że będzie działać i niestety sytuacja się powtórzyła. Czy możliwe jest to, ze trzeba zastosować uziemienie do jednego bolca, jak to tutaj ktoś podpowiadał przy podłączeniu agregatu?
  • #46
    sammarer
    Level 10  
    Zakupiłem ostatnio UPS Ever ECO 700 CDS do zasilania pompki pieca. Pierwsza próba wypadła pozytywnie. Po doładowaniu aku podłączyłem to ustrojstwo do pompki. Po wyłączeniu zasilania sieciowego pompka pracowała normalnie, bez żadnego buczenia. Nie zauważyłem nawet momentu przejścia na pracę bateryjną. Na wewnętrznym aku pompka chodziła prawie godzinę - co jest zupełnie wystarczające do wystudzenia pieca.
    Dalsze moje działania pójdą w kierunku wydłużenia czasu pracy poprzez dołożenie większego aku i dołożenie wentylatorka.
    Koszt całości powinien się zamknąć kwotą 200PLN bo UPS oczywiście używany plus koszt większego aku.
  • #47
    pacula79
    Level 10  
    Witam!
    Ja znalazłem w internecie taki fajny ups,który ma na wyjściu pełnego sinusa z zasilania bateryjnego a mianowicie Ever eco 500 lub 700 CDS! i zdecydowałem się na jego zakup i jestem bardzo zadowolony bo pompa chodzi tak jak powinna i taki używany ups kosztuje na allegro około 150 zł.Chciałem kupić Apc ale są za drogie i zrezygnowałem a z tego jestem zadowolony.
  • #48
    ads
    Level 12  
    Ja zastosowałem UPS firmy Ever nazywa się on:
    Ever SPECLINE 700
    i samochodowy (szczelny) akumulator żelowy 12V 150VA i kłopot z głowy.
    Akumulator ponoć trzyma napięcie bez doładowywania nawet rok (tego jednak nie sprawdzałem- ponieważ układ cały czas jest podłączony).
    Bezpieczny wisi na ścianie a Akku umieściłem w specjalnej skrzynce
    z otworami.
    Układ zasila 2 pompy sterownik do pieca i dmuchawę.
    Wg wyliczeń powinien zasilać system ok. 6 godzin.
  • #49
    tomelee
    Level 11  
    Witam
    U mnie sprawa z przetwornicami też zakończona, wyprowadziłem dodatkowe uziemienie na przetwornicę i wszystko chodzi, tylko troche buczy, nie wiem jeszcze co, bo nie zaglądałem, może transformator...
  • #50
    501toyota
    Level 16  
    Ja od 1,5 roku uzywam orvaldi 500 sinus z akku 33 Ah (kupilem zestaw na allegro za 780 zl). Podlaczona jest pompka solarna (z kolektorow slonecznych i sterownik)+pompka CO. Wszystko chodzi bez problemu do dzisiaj a prad wylaczaja u mnie raz na miesiac lub raz na 2 miesiace, na chwilke lub do 2 godz. max). Jak robilem proby na samej pompce solarnej (lato 2009), to cala instalacja solarna chodzila na tym akku 4,5 godz - mniej wiecej co 4-5 min wlaczala sie pompa na 2-3 min. Jak dla mnie to wystarczajaco.Ciekawe tylko po jakim czasie zestarzeje sie akku...
  • #51
    miras000
    Level 10  
    A stosujesz osobne urządzenie zabezpieczające przed zbyt głebokim rozładowaniem akumulatora czy ten ups ma to w sobie?
  • #52
    .:Marcin:.
    Level 12  
    Ja ostatnio zastanawiałem się nad zestawem troszkę zmodyfikowanym.

    Mianowicie zasilacz buforowy, z podpiętym akumulatorem zasila przetwornicę.
    Po pierwsze wahnięcia napięć nie wpływają na prace sterownika ani pompy tylko ewentualnie na zasilacz buforowy.
    Po drugie w zasilaczu buforowym przełączanie na pracę z akumulatora następuje bezzwłocznie.

    Oczywiście zasilacz musi być odpowiednio wydajny, zarówno do zasilania przetwornicy jak i ładowania akumulatora.
    Nie wiem natomiast jak to jest w praktyce z tym bezzwłocznym przełączaniem się na akumulator. Optycznie niby niezauważalne, ale czy są tam jakieś ms to już nie wiem.
  • #53
    Waflo
    Level 2  
    Zakupiłem UPS Ever CDS 500, jest nowy. Po podłączeniu do pompy na najniższym biegu, naładowana bateria pracowała 27 minut. Pompa "Hallm" na najnizszym biegu pobierala cos ok 45W. Jak na razie nie ma problemów. Tanie rozwiązanie dla oszczednych.