Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gaśnie silnik na LPG Landi Renzo Omegas

grzesFox 09 Sie 2009 23:33 35731 44
  • #31 09 Sie 2009 23:33
    Maly777
    Poziom 11  

    daj e-mail to ci pośle ale czy sobie poradzisz to tego obiecać ci nie mogę bo to nie jest takie proste a fejs pacuje od zenita jak mu zmienisz pin 1 i 4 ze staga jak zmienisz pin 2 i 3
    a te wtryski matrixsy mają tendencję do sklejania się takich blaszek ale bez podpięcia to tylko gdybanie choć na pewno nie zaszkodzi czyszczenie listew

  • #32 11 Sie 2009 22:29
    Artur G
    Poziom 9  

    arturg3(malpa)op.pl
    zainteresuję tematem gazownika
    Być może pomoże wyczyszczenie listwy ...

    Dodano po 4 [godziny] 39 [minuty]:

    Maly777 dziękuje Ci serdecznie za pomoc, przesyłka na emaila dotarła, wypakowana, wszystko działa. Jeszcze raz dzięki.

  • #33 05 Wrz 2009 15:39
    matek-23
    Poziom 12  

    może masz uszkodzony mapsensor. Miałem podobny problem najczęściej latem i częściej w korkach po rozgrzaniu silnika

  • #34 11 Wrz 2009 20:22
    grzegorz1969
    Poziom 11  

    Witam kolegów, mam od 6 lat instalację landi renzo IGS-trzecia generacja, reduktor jest taki sam jak u was. Mam na niej zrobione 180 tyś km i miałem podobne problemy z gaśnięciem na wolnych obrotach. W moim przypadku pomagało na około pół roku doginanie igłą we wtyczkach gazowych wszystkich konektorów, wykonane są z mało sprężystego materiału, a następnie wszystko traktowałem kontakt spreyem. wymieniłem też wtyczkę przy zaworze parownika na inną ze znacznie ściślejszymi konektorami. Obecnie silnik nie gasł od dwóch lat. Jeśli landi renzo nadal stosuje takie słabe wtyczki to możecie mieć podobny problem.

  • #35 07 Paź 2009 11:54
    dete123
    Poziom 2  

    witam
    ja mam b podobny temat - skoda 1.6 beznyna 102 km + lpg landi renzo. Auto czasami mi gasnie w najmniej odpowiednim momnecie - na pierwszych kilometrach po przelaczeniu sie na gaz i najczesniej na rondzie, zjezdzie ze skrzyzowania w prawo wlego i jednoczesnej zmianie biegów bądz wtedy gdy auto jest na sprzegle albo na biegu jałowym. czasami obrotomierz spada i "objija do góry" lecz zdarza sie zed spadnie ponizej 400 i ładowani + gasnie.
    Auto na gwarancji - lpg montowanwe w serwisie - bylem juz w serwisie kila razy - Oni regulowali niby cos, nadgrywali mapy i bez zmian - prosze o pomoc - poradzcie cos...

  • #36 07 Lis 2009 16:16
    Ryszard Sowa
    Poziom 2  

    Witam
    Przeczytałem ten stary temat na i Ciekaw jestem jak się to skończyło.
    Z mojego doświadczenia wynika że gaśnięcie na wolnych obrotach Polo wynika tylko,
    jak kolega sugerował , ze zbyt długich a może i grubych węży od wtryskiwaczy do kolektora.
    Drugi problem wyłącznie się instalacji i niemożność jej ponownego załączenia może być
    spowodowane brakiem ciśnienia gazu lub uszkodzeniem miernika ciśnienia.

    Soft do Landi Renzo Omegas 2.8 mam i mogę przesłać na meila.:!:

  • #37 09 Lis 2009 10:15
    dete123
    Poziom 2  

    Witam

    U mnie jest tak - ze ścieram sie z serwisem :(, oni twierdza ze jest wszystko w pozadku, zadnych błędów itd.
    Co do materiałów użytych do instalacji to są dedykowane pod skodę i nie mogę sobie zmieniać bo stracę gwarnacjię....

  • #38 09 Lis 2009 20:01
    jackpotek777
    Poziom 12  

    Witam wszystkich użytkowników Omegas.

    Z racji doświadczenia, chciałbym odnieść się do gaśnięcia w/w instalacji. Wtryskiwacze MED, jako jedyne na rynku (przynajmniej taka jest moja wiedza) realizują peak and hold, czyli upraszczając - są w stanie najszybciej podać paliwo na rynku. Liniowość osiągają na poziomie 1 MS czyli realnie nie ma silnika, którego nie da się dokładnie wyregulować. Problemy o których piszecie polegają na regulacji własnie. Podczas cut off dzieje się coś co jest fizyką, czyli magistrala paliwowa napełnia się paliwem. Im dłuższy cut off (czyli dłuższy dojazd do momentu wysprzęglenia itd) tym ciśnienie pomiędzy reduktorem, a listwą większe (nawet 2,5 - 3 bar).... i tak jak co niektórzy już sie domyślili..... samochód gasi jego ZALANIE, a nie żadne braki paliwowe. Duża dawka chwilowa paliwa zalewa silnik i mamy klops. Jest to typowe dla warsztatów, które nie zagłębiają się w temat regulacji. W tej instalacji, jeżeli węże będa miały 30 cm - samochód także bez problemu pojedzie. Oprogramowanie tych instalacji jest skomplikowane i w żadnym stopniu nie można jego porównywać z innymi instalacjami. W zasadzie daje pełną kontrolę nad paliwem i jego pracą. Niejednokrotnie widziałem wykresy z hamowni, które pokazywały wzrost mocy na gazie względem benzyny. Parametry muszą być w miarę stałe, czyli: ciśnienie, temperatura, wydajność i regulacja. Jeżeli podniesiemy ciśnienie reduktora (IG 1 powinien pracować na 1,34) cała regulacja idzie w powietrze. Nie można regulować parametrów na oko. Często, po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów cut off trzeba przesterować i pozwolic na ekstrawtryskiwania, które rozładują ciśnienie. To pozwoli na dalszą bezproblemową jazdę z Omegas Landi Renzo. Ale niestety do tego potrzeba odpowiedniego sprzętu i oprogramowania. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z instalacjami Omegas - służę pomocą.

    -----
    regulacja CUT OFF rozwiąże problem z gaśnięciem

  • #39 03 Gru 2009 22:56
    MaxX850
    Poziom 13  

    jackpotek777 napisał:
    Witam wszystkich użytkowników Omegas.


    -----
    regulacja CUT OFF rozwiąże problem z gaśnięciem


    Wiem, ze masz rację ale... Mam nowiutką octavie z ww instalacją lpg i opisane wczesniej problemy. Auto jest na gwarancji, a serwis nie moze mi ustawic opcji "cut off", bo... nie maja do niej dostepu. Program omegas, ktory pobralem z elektrody rowniez nie pozwala mi na dostep do tej funkcji. Znalazlem na stronie landi renzo adresy warsztatow w mojej okolicy (trojmiasto) i zastanawiam sie, czy oni sa zaznajomieni z problemem i czy bez zbyt dlugiego tlumaczenia im beda w stanie mi pomoc. Jesli nie, to chetnie zrobie to sam, ale nie wiem jak uaktywnic opcje "obroty przy pilotowaniu gazu w cut off" i "czas aktywacji iniekcji gazu w cut off".

  • #40 03 Gru 2009 23:29
    jackpotek777
    Poziom 12  

    MaxX850 napisał:
    jackpotek777 napisał:
    Witam wszystkich użytkowników Omegas.


    -----
    regulacja CUT OFF rozwiąże problem z gaśnięciem


    Wiem, ze masz rację ale... Mam nowiutką octavie z ww instalacją lpg i opisane wczesniej problemy. Auto jest na gwarancji, a serwis nie moze mi ustawic opcji "cut off", bo... nie maja do niej dostepu. Program omegas, ktory pobralem z elektrody rowniez nie pozwala mi na dostep do tej funkcji. Znalazlem na stronie landi renzo adresy warsztatow w mojej okolicy (trojmiasto) i zastanawiam sie, czy oni sa zaznajomieni z problemem i czy bez zbyt dlugiego tlumaczenia im beda w stanie mi pomoc. Jesli nie, to chetnie zrobie to sam, ale nie wiem jak uaktywnic opcje "obroty przy pilotowaniu gazu w cut off" i "czas aktywacji iniekcji gazu w cut off".


    Napisz, który model octavi. Opisz też dokładnie objawy. Troszkę to dziwne, że skoda daje Ci taką odpowiedź.... maja mapy dedykowane do wszystkich silników, i wręcz "idiotoodporną" instrukcję montażu. Do ustawienia tej funkcji potrzebny jest klucz C. Pilotowanie CUT OFF powoduje nieznaczne podniesienie zużycia paliwa. Z drugiej strony Skoda jest zobowiązana usunąc usterkę, a wsparcie techniczne jakie mają powinno rozwiązać problem w 5 min, szczególnie na gwarancji! Możliwe, że ktoś popełnił błąd podczas montażu.

  • #41 04 Gru 2009 19:50
    MaxX850
    Poziom 13  

    Auto to Skoda Octavia Tour 1.6 TwinPower. Silnik BFQ 75KW (102KM). Objawy - podczas dojezdzania do np. skrzyzowania lub zakretu, podczas wysprzeglania (zeby sie zatrzymac lub zredukowac bieg z 3 na 2) silnik gasnie. Nie jestem pewien czy nastepuje to kiedy podczas hamowania silnikiem zejde ponizej 1100obr/min.(tak twierdzi wiele osob spotykajacych sie z ww usterka) ale napewno silnik gasnie po wcisnieciu sprzegla. Probowalem wysprzeglac przy wyzszych obrotach ale silnik i tak potrafi mnie niemile zaskoczyc. Ciekawostka - kiedy temperatura otoczenia spada w poblize +3st.C usterka wystepuje zdecydowanie rzadziej. Przy temperaturach +8 i wyzej, silnik MUSI zgasnac przynajmniej jeden raz i nie ma znaczenia jak dlugo juz jade. Zdaza mu sie tez zgasnac kiedy juz stoje np. na swiatlach, ale to wystepuje niezmiernie rzadko. Zglosilem problem podczas przegladu po 1000km, serwis stwierdzil, ze wniosl poprawki do komputera lpg i bedzie dobrze. Auto zgaslo podczas wyjezdzania z serwisu na ulice... Pytanie - czy warto probowac ponownie (rozmowa o cut off byla prawie pol roku temu), czy moze skorzystac z pomocy warsztatu proponowanego na stronach landi-renzo, czy sprobowac samemu ustawic opcje cut off. Nie chce zeby serwis "na slepo" ladowal mi rozne mapy i wprowadzal regulacje, bo z pracy silnika na lpg jestem zadowolony - zapala bez problemu, przelacza sie na gaz, spala w normie, przyspieszenia i vmax sa na wlasciwym poziomie. Nie chce tez otrzymac zamiast gasnacego silnika, zapalajaca sie kontrolke check engine, ktora potrafi sie pojawic po ingrencji skodowskiego serwisu. Auto ma niecale 6 miesicy i jest na gwarancji.

  • #42 05 Gru 2009 14:55
    jackpotek777
    Poziom 12  

    Witaj,

    Biorąc pod uwagę fakt, iż masz samochód na gwarancji powiniennes to zrobić w następujący sposób. Tryb rozwiazywania problemów w skodzie jest bardzo prosty. Mają specjalny tryb wsparcia technicznego z centrali LR. Tego typu problemy nie powinny mieć miejsca. Rzeczywiście nie posiadają szerokiego dostępu do oprogramowania instalacji, za to maja idealnie przygotowane mapy wejściowe, które nie powinny być modyfikowane według tzw "widzi mi się". To, że jest reakcja na temp. wskazuje na moment podniesienia wolnych obrotów realizowany przez ECU silnika. Tutaj należy szukać zależności temperaturowej. Względem mojej wiedzy - problem regulacji mieszanki. W serwisie powinni wrócić do mapy bazowej i skontaktować się z centralą LR w celu usunięcia usterki. Umów sie z serwisem, serwis skontaktuje się ze wsparciem technicznym, ustalą konkretną datę i godzinę i rozwiążą problem online. Tak to działa w skodzie. Wsparcie techniczne (nie skoda!) dokona odpowiednich modyfikacji i przeprowadzi serwis krok po kroku, a skoda je zaimplementuje - bez utraty gwarancji.

  • #43 05 Gru 2009 23:21
    MaxX850
    Poziom 13  

    Co do zaleznosci temperaturowej, to nie dam sobie nic uciac, bo usterka (czyli gasniecie silnika podczas wysprzeglania) wystepuje mimo wszystko niezwykle rzadko, wiec opisana zaleznosc od temp. otoczenia moze mi sie tylko wydawac. Nie pozostaje mi nic innego jak wyprobowac zaproponowany przez Ciebie tryb postepowania, bo zapalanie silnika "z biegu" moze mu , na dluzsza mete, zaszkodzic. Poza tym, z ww. usterka, ma stycznosc wielu posiadaczy skody twinpower(wg tego co widac na forach internetowych), wiec mam nadzieje,ze do tej pory, najwiekszy trojmieski dealer skody spotkal sie z tym problemem wystarczajaca ilosc razy, aby miec juz gotowe rozwiazania albo chociaz opracowany tryb postepowania z klientem. Na pewno zdam relacje ze spotkania z serwisem, a tym czasem bardzo dziekuje za porady koledze jackpotek777 (nie czesto spotyka sie na forach osobe tak kompetentna w temacie lpg). Pozdrawiam.

  • #44 13 Sty 2010 11:58
    marek55h
    Poziom 1  

    niestety u mnie podobnego problemu nie rozwiązały liczne wizyty w ASO(Szkoda fabia II 1.4 85KM 2009 na gwarancji) różne wgrane mapy, wymiana elementów instalacji, ani nawet wizyta technika z LR, a jest jeszcze gorzej bo zdarza się, że silnik szarpie, nie ma mocy, no i zapaliła się kontrolka od spalin. najczęściej problem pojawia się przy włączonej klimatyzacji, silnik tak często gaśnie przy dojeździe do każdego skrzyżowania że praktycznie wyklucza jazdę po mieście."ASO Skoda" szuka na oślep teraz dobierają sie do samochodu.

  • #45 12 Sie 2010 17:50
    mlac
    Poziom 10  

    Temat stary ale może komuś się przyda.

    Ja mam Octavie Tour z 2008 roku Twinpower. U mnie usterka prawie nie występuje. Zdarzyło mi się przez ostatnie prawie dwa lata, że zgasł mi przy dojeździe do świateł, hamując silnikiem kilka razy. Myślę że było to 6-7 razy, na prawie dwa lata nie uważam za problem.

    Ale jaką mam radę dla użytkowników SKODY u których problem występuje? Przede wszystkim jedziemy do ASO jeśli po "naprawie" w ASO problem nie znika. To jedziemy do innego ASO w innym mieście nawet. Polecam http://forum.octaviaclub.pl tam poczytajcie gdzie w którym mieście jest dobry fachowiec od gazu w ASO Skody. Gwarancja na auto i instalacje obowiązuje przecież nie tylko u dilera u którego kupiliście auto. Warto nawet wybrać się na wycieczkę do innego miasta i rozwiązać problem raz na zawsze.