Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Starszy Polonez z gazem

Student 22 Mar 2004 23:23 4432 9
  • #1 22 Mar 2004 23:23
    Student
    Poziom 17  

    Witam.
    Mam od niedawna Poloneza '94 gaźnikowego, z instalacją gazową z tamtych lat. Wszystko było ok, odpalałem nawet na gazie, zimny zapalał dobrze, zużycie niewielkie, czasem były kłopoty z wolnymi obrotami, potrafił zgasnąć ciepły. Ostatnio zgasł i długo nie dał się uruchomić, w końcu zapalił i niby wszystko ok... Po powrocie, w garażu czuć gaz, zimny nie chce zapalic. Po bólach w końcu zapala, ale ma tylko wolne obroty, na wyższe nie daje się wprowadzić, krztusi się i gaśnie. Gazu już nie czuć, to było chwilowe. Na benzynie jest raczej ok. To moje pierwsze auto z gazem, chętnie się nauczę, pomóżcie.

    0 9
  • #2 23 Mar 2004 00:34
    qra_633
    Poziom 16  

    Jeżeli reduktor jest z odstojnikiem to powinien mież na dole śrubę do spuszczania szlamu, możesz spróbować ją wykręcić i zobaczyć czy dużo się zebrało.

    Drugie miejsce to filtr gazu, przeważnie jest montowany przy obudowie zaworu gazowego, co jakiś czas trzeba ten filterek wymieniać.

    Trzecią najsmutniejszą przyczyną może być "stwardnienie" przepony w reduktorze, dość często spotykane przy odpalaniu na gazie.
    Po za tym co roku warto pojechać na regulację instalacji(ale nie tylko na biegu jałowym).

    0
  • #3 25 Mar 2004 17:02
    Student
    Poziom 17  

    Dzięki za zainteresowanie.
    A jeśli chodzi o filtr, to jest on gdzieś w okolicach zbiornika?
    A może winny być zawór elektromagnetyczny, ten zaraz przed parownikiem? To tłumaczyłoby chyba ten zapach....
    ??
    Pozdr.

    0
  • #4 25 Mar 2004 17:08
    marwint
    Poziom 13  

    Filterek jest najprawdopodobniej właśnie przy elektromagnesie przed parownikiem(reduktorem). Łatwo się demontuje, nie powinieneś mieć problemów z wymianą. Co do membrany w parowniku, to jej wymiana kosztuje około 100zł, więc też nie jest tak źle :).

    0
  • #5 25 Mar 2004 17:17
    qra_633
    Poziom 16  

    Filtr Gazu jest przeważnie mocowany w okolicy lub bezpośrednio do zaworu gazowego, przed reduktorem(parownikiem).
    Sam zawór nie powinien być przyczyną wycieków, raczej stawiam na nieszczelne połączenia przewodów gazowych(takie nyple wkręcane w korpus zaworu i reduktora)
    Wycieki gazu dość łatwo odnaleźć, trzeba mieć pędzelek i trochę wody z Ludwikiem, gdy instalacje jest "pod ciśnieniem" smarujemy połączenia i obserwujemy czy pojawiają się bąbelki, jeśli znajdziemy przeciek to delikatnie trzeba dokręcić takie połączenie i sprawdzić szczelność ponownie.

    0
  • #6 25 Mar 2004 19:17
    teges

    Poziom 21  

    Objawy podane przez ciebie raczej wskazywałyby na zanieczyszczony mocno filtr gazowy który należy wymienić. Natomiast na twoim miejscu rozebrałbym parownik, umył go i wymieniłbym zestaw naprawczy, tymbardziej że samochód cały czas odpalałeś na gazie i faktycznie membrany mogły całkiem zesztywnieć.Po takiej operacji należy ustawić reduktor i ilość gazu najlepiej na analizatorze spalin.Sprawdż też szczelność instalacji w sposób jaki opisał qra.

    0
  • #7 25 Mar 2004 19:53
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Hmm tak jak mowi teges ... najpierw rozbierz i wyczysc dokladnie parownik, mozliwe ze do instalacji gazowej dostala sie woda ... to by wyjasnialo trudne odpalanie i dlawienie sie samochodu przy wyższych obrotach.

    0
  • #8 28 Mar 2004 21:33
    rewik
    Poziom 18  

    Mam też starego poloneza i miałem podobny problem. Winien był termostat. Po wymianie auto jak nowe.

    0
  • #9 10 Kwi 2004 11:39
    Student
    Poziom 17  

    Termastat?
    Sprawdzę. Chętnie bym rozebrał parownik oraz przedmuchał filtr w elektrozaworze, ale nie mogę zakręcić zaworu na butli. Dokręca się pokrętka do oporu a gaz dalej leci po odkręceniu filtra.... Coś nie tak robię??..

    0
  • #10 22 Kwi 2004 10:36
    gtomaszg
    Poziom 11  

    zakladam gaz do samochodow i powiem tylko tyle ze jezeli w przeciagu 6,7 lat filterek byl tylko raz wymieniany to napewno nie jest wina filterka on nie ma az tak duzego znaczenia i takie objawy napewno nie swiadcza o tym ze trzeba go wymienic

    0