Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawarki INWERTOROWE

henryk reszka 08 Gru 2008 22:14 5860 8
  • #1 08 Gru 2008 22:14
    henryk reszka
    Poziom 2  

:D witajcie,jestem na tym forum nowicjuszem ze sporym doświadczeniem w naprawach spawarek ,jak również konstruowaniu pólautomatów MIG.Proszę o pomoc poniewaz nie mam pojęcia o projektowaniu transformatorów w cz.stosowanych np. w spawarkach inwertorowych.Myślę że dorosłem wreszcie do zrobienia jakiejś spawarki inwertorowej.Transformator chciałbym zaprojektować samodzielnie,jak już wspomniałem trafa na blahach krzemowych chyba umiem liczyć .PROSZĘ pomóżcie ,z góry dziękuje Henry.Życze wszystkim radosnych i zdrowych świąt Bożego Narodzenia oraz Happy New Year!:D

0 8
  • #2 08 Gru 2008 22:44
    Xweldog
    Poziom 30  

Witam
    Muszę Cię trochę zmartwić. Jest spora różnica w obliczaniu traf "blaszanych" na m.cz. a traf ferrytowych czy tp. na wyższe częstotliowści. Nie mniej, temat jest b.ciekawy. Podaj coś więcej, jakiej mocy chcesz zrobić itp.

0
  • #3 09 Gru 2008 21:18
    henryk reszka
    Poziom 2  

Witaj:D nie spodziewałem sie tak szybkiej reakcji za co jestem wdzięczny,mam w planie zrobić zrobić spawarke ,którą śledzę na forum tj. ok.140A (elektrodową) jak również MIG-a,ok. 200A,U wyj.ok.32V=.Troche sie "podjarałem,pracuję z takim sprzętem na codzień, mógłbym zmałpować np KEMPPI,lub LINCOLNA,ale to nie o to chodzi jak coś robię to lubię mieć świadomość co robię.Samodzielnie zaprojektować trafo przetwornicy to mnie na razie interesuje,potem dopiero wezmę się za resztę.Mogę w zamian wrzucić jakieś fotki czy schematy,sposobu rozwiązania jonizatora w Tig-u firmy FRONIUS .Jeżeli chodzi o MIG-a to 180A tez by starczyło. To na tyle,na razie.POZDRAWIAM -Henry.:D

0
  • #4 09 Gru 2008 23:20
    lechoo
    Poziom 39  

Witam!