Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z agregatem i uziemieniem. Może ktoś taki miał.

bs1910 08 Dec 2008 23:15 2519 7
    bs1910
    Level 10  
    1
    Witam serdecznie. na początek dodam że nie jestem zupełnie zielony (skończyłem technikum elektryczne -kiedyś hehe). mam taki problem. Zakupiłem agregat hondy. Zamontowałem w domu wyłącznik bym mógł sobie przełączać miedzy siecią a agregatem. Dodam ze przełącznik rozłącza także zero. i teraz jest problem po uruchomieniu agregatu są czasami nierówne napiecia na poszczególnych fazach. Objawy sa takie niektóre odbiory mocno swieca inne ciemniej albo wcale. A gdy np jeszcze coś włącze tj. bardziej obiaze jakiś obwod to znow te ciemniejsze też sie rozjasnia. Wiem że agregat ma sztuczne zero. i teraz pytanie czy jak uziemie agregat coś to pomoże? Bo chyba zauważyłem potencjał na obudowie. Czy to może być przyczyna? Agregat ma gniazdo jedno i trójfazowe. Na jednofazowym chodzi ok. A trojfazowe sie nie spisuje. i czy jednofazowe gniazdo może miec odzielny odczep z generatora? Bo napiecia na fazach w trojfazowym sa po 220v +/- a na jednofazowym równe 235. A i miedzy zerem a obudowa agregatu tam właśnie zauważyłem potencjał
    2 Kwestia druga jeśli agregat ma być uziemiony jak to zrobić? Jak wykonac dobre uziemienie. Dodam że u mnie sam piach.

Troche dużo ale nie znalazłem nic wiec napisałem i pisze o pomoc.
    rowal
    Level 15  
    Witam
    Nie wiem jakiego typu jest twój agergat ale wszystkie z jakimi miałem do czynienia a więc od 1kW do 30kW bezwzględnie były uziemiane. Jako uziomy stosowane były
    stalowe kątowniki lub teowniki 40mm i dł około 1m z jednej strony "zaostrzone", tak aby można było wbić je bez problemu .Około 50 mm, mierząc od góry w dół przyspawana była śruba z nakrętką motylkową do mocowania miedzianej plecionki w postaci szerokiej taśmy.
  • Helpful post
    gsminfo
    Level 21