Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KONICA MINOLTA magicolor 2400w - zespół pieca 2

09 Gru 2008 19:30 3325 6
  • Poziom 9  
    Witam, na tym forum pojawił się już temat o podobnej treści. Niestety został zamknięty, a nie rozwiązany. Mnie jednak zalezy na jego rozwiązaniu szczęśliwym.

    Teraz do rzeczy. Sprawa rozchodzi się o uszkodzenie wałka dogrzewającego toner w Fuser Unit minolty 2400w. Uszkodzona jest warstwa pomarańczowa tj podobnież teflonowa. Jednak ciągnie się jak guma.


    Na wydrukach wychodzą niedogrzane miejsca. Nie mam pojęcia czy jest to spowodowane niższą temp w tym miejscu czy może różnica grubości, a może tym że toner zostaje na wałku (metal). Te niedogrzane miejsca później łatwo zdrapać z papieru, praktycznie schodzą po przejechaniu po nich palcem.

    Moje pytanie brzmi. Jak rozwiązać zaistniały problem? Czy są już zamienniki wałków do minolty 2400. Od razu powiem że nie interesuje mnie zakup całego zespołu

    Czy może jest jakaś farba z teflonem, którą można pomalować wałek i będzie zasklepiony? Licze na inwencję i pomysłowość.

    KONICA MINOLTA magicolor 2400w - zespół pieca 2

    Moderowany przez rys57:

    Proszę uważnie zapoznać się z Regulaminem Forum oraz Ogłoszeniami w dziale. Zapobiegnie to powstawaniu sytuacji konfliktowych w przyszłości. Ponieważ to jest Kolegi pierwszy post, poprawiłem jego stronę formalną. Przenoszę do "Początkujący".

  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Witam

    Podpowiem tak: choć wałek napewno jest powleczony gumą to jednak można pokombinować z taśmą teflonową.... resztę dopowiedz sobie sam.
    Oficjalnie dostępny tylko cały piec.

    Pozdr.
  • Poziom 18  
    można próbować mierzyć srednice i dorabiać z innej maszyny
  • Poziom 9  
    Cytat:
    można próbować mierzyć srednice i dorabiać z innej maszyny
    A zna Pan jakąś bazę danych średnic wałków grzewczych np HP. Ja dziś pół dnia dzwoniłem po firmach i nikt nie ma pojęcia jakie mają średnice.

    Za to znalazłem pastę teflonową GEBSOFLON

    Code:
    GEBSOFLON
    
    Teflonowa pasta do uszczelniania połączeń gwintowanych w instalacjach hydraulicznych i pneumatycznych ( przesyłających sprężone powietrze, olej, rozcieńczone kwasy i rozpuszczalniki o średnicach do 2" i max. ciśnieniu do 40 bar). W przypadku instalacji tlenowych można stosować tylko do ciśnienia 1 bar. Wytrzymuje temperaturę od -215 do +250oC. Zastępuje taśmę teflonową.


    Jutro kupię bo wiem ze w Castoramie jest po około 10zł zobaczę czy to się do czegoś nadaje. Dodam że temperatura dogrzewania w 2400W to 180*C
  • Poziom 19  
    Obaj Panowie: gdyby to był teflon to pół Polski by to regenerowało a ponieważ to guma to już większy ból (jest kilka firm, które to robią ale niestety w ilościach hurtowych)- patrz j.w. ewentualnie poszukać sprzętu powypadkowego lub na skończonych materiałach.
    Tak czy owak odpisz jak Ci z tą pastą teflonową wyszło.

    Pozdr.
  • Poziom 9  
    Byłem w Castoramie, nie mieli Gebsoflonu, mimo że podczas rozmowy telefonicznej zarzekali się że posiadają. Mniejsza oto.

    Jak już tam byłem zajrzałem na dział kleje i silikony, znalazłem Technicoll sylikon wysoko temperaturowy 300*C http://www.technicoll.pl/main.html zastosowałem, go wczoraj. Później spiłowałem pilniczkiem do paznokci z częścią do polerowania i zostawiłem do dalszego sieciowania. dziś zrobiłem wstępny wydruk. Zauważyłem znaczący przełom. Wydruk jest już dogrzany. Jedyny mankament który będę musiał rozwiązać to, niedogrzane krawędzie silikonu. nałożę kolejną warstwę, i wypełnię te mikro szczeliny. Powinno być już dobrze.

    Gdy wykonam wszystko tak żeby było idealnie, wtedy zamieszczę pełną dokumentacje ze zdjęciami.

    P.S. ten sylikon nie ma w sobie ani grama teflonu:D
  • Poziom 9  
    Witam ponownie.

    Dziś zakończyłem wszelkie poprawki. Doszedłem do wniosku że poprawa jest znacząca i wystarczająca.
    KONICA MINOLTA magicolor 2400w - zespół pieca 2

    Czyli tak, Była dziura nie zadrukowana( nie utrwalony toner. Jest matowa zadrukowana(utrwalona/dogrzana) powierzchnia w kolorze takim jak powinien być. Dla ciekawostki powiem że na jasnych wydrukach nie widać wcale tej plamy, na innych niż czarny widać średnio.
    I jeszcze jedna obserwacja zanim przejdę do tutoriala.
    Papier zwykły ~80g/m2 wydruk trzyma się wyśmienicie w miejscu uszkodzonym, praktycznie nie widać tego miejsca.
    Papier 160g/m2 połysk(woskowany) toner dogrzany bardzo dobrze. Niestety widoczna różnica. Całość się świeci tak jak papier, z wyjątkiem naprawianego miejsca.
    Papier 320g/m2 (tak da się, jak się poluzuje odpowiednie śrubki) błysk- papier trzeba popychać żeby drukarka go wzięła (bardzo śliski). Wydruki intensywne, w miejscu naprawionym, wszystko dogrzane oprócz konturów, które bardzo łatwo się ścierają. Różnica w wyglądzie j.w.

    Reasumując po 2 czy trzech dniach poświęconych na rozkręcanie i skręcanie drukarki (inaczej się nie da sprawdzić czy jest efekt) po jednym zatruciu sylikonem i rozpuszczalnikiem. Dochodzę do wniosku że efekt jest warty zachodu, zwłaszcza dla małych ubytków. Ubolewam zarazem nad faktem że wyciąłem wielki fragment wałka dogrzewającego przez głupotę, czym spowodowałem że efekt naprawy jest widoczny. Mówi się trudno. Następnym razem będzie lepiej.

    ****

    Jak się zabierałem za robotę:
    KONICA MINOLTA magicolor 2400w - zespół pieca 2
    Należy przygotować sobie:
    1) nożyk
    2) mały śrubokręt płaski do wydrapania pozostałości starego kleju.
    3) bawełniana dzianina
    4) rozcięczalnik, lub cokolwiek innego do odtłuszczenia pow.
    5)Ostrze od nożyka ( nie wyszczerbione)
    6) sylikon Technicoll highTemperature
    7) duży płaski śrubokręt do nakładania sylikonu
    8) krótki śrubokręt krzyżowy, do rozkręcania sprzętu
    9) długi śrubokręt krzyżowy, przydatna rzecz w 2400w – do odkręcania śrub mocujących piec. Dobrze jak końcówka namagnesowana.

    ***

    Teraz szybko, przez cały proces:

    1) Drukujemy stronę z błędem najlepiej na ciemnym tle.
    2) Rozkręcamy Fuser Unit za pomocą śrubokrętów (8 i 9)
    3) Identyfikujemy miejsce uszkodzone/ zwracając uwagę czy na wałku dociskowym nie ma podobnego (jeśli jest dziura na wałku dociskowym, należy ją również zakleić właściwie większą porcią sylikonu.)
    4) Używając nożyka (1) wycinamy najbliższe otoczeni uszkodzonego miejsca na wałku grzewczym. Tniemy delikatnie, gdyż substancja którą pokryty jest wałek lubi się marszczyć. Należy wyciąć jakiś wielokąt np. prostokąt, najbliższy kształtowi uszkodzenia. Wycinanie jest ważne aby krawędzie się nie odklejały oraz żeby sylikon lepiej przylegał do powierzchni. Zdecydowanie lepiej jest wycinać wzdłuż osi obrotu wałka niż w poprzek.
    5) Wydrapujemy pozostały klej za pomocą (2) , ze szczególną uwagą przy krawędziach aby nie zadrzeć.
    6) Odtłuszczamy za pomocą (3 i 4)
    7) Nanosimy sylikon (6) za pomocą za pomocą śrubokręta (7)
    8) Rozprowadzamy warstwę sylikonu, trochę grubszą niż potrzebna na całej przestrzeni wyciętego tworzywa.
    9) Używamy ostrza (5) od strony ostrza w celu rozprowadzenia sylikonu na całej powierzchni w równej warstwie. Rozprowadzanie najlepiej rozpocząć od góry uszkodzenia i przeprowadzać za pomocą obrotu wałkiem a nie poruszania nożem. Kąt nachylenia jest ważny. Im większy kąt tym więcej sylikonu pozostanie w zagłębieniu. Im bliższy 90* tym tego sylikonu będzie mniej. Dobór kąta przy rozprowadzaniu należy dobrać do specyfiki własnego wałka. Rozprowadzamy oczywiście wzdłuż osi obrotu wałka.
    Nie zabezpieczaliśmy nic taśmami klejącymi ani niczym innym. Sylikon nawet jeśli zostanie rozprowadzony na powierzchni wałka dogrzewającego, jest bardzo łatwy do usunięcia.
    10) Czekamy aż sylikon wyschnie. Najlepiej wg. instrukcji. U mnie około 3h wspomaganych suszarką do włosów.
    11) Gdy sylikon wyschnie usuwamy delikatnie paznokciem lub suchą szmatką (3) pozostałości sylikonu w koło naprawionego miejsca.
    12) Kręcimy wałkami w obie strony, jeśli cokolwiek zahacza o naprawiane miejsce należy to zeszlifować pilniczkiem, np. do paznokci, pod takim kątem aby nie zadzierało krawędzi. Najprawdopodobniej będzie to prowadnik do papieru.
    13) Skręcamy Fuser unit (8 i 9)
    14) Uruchamiamy drukarkę bez podłączani do komputera. Na cały cykl. (Może się coś kopcić z wnętrza drukarki, najlepiej przygotować się z gaśnicą żeby nie zepsuć sprzętu.) Najprawdopodobniej dogrzewa się sylikon. I dlatego wydziela się dym. Zjawisko to nie występuje po odstawieniu sylikonu do wyschnięcia na dłużej niż jeden dzień.
    15) Dokonujemy wydruku również na ciemnym tle.
    16) Dzielimy się doświadczeniami z innymi forumowiczami załączając skany lub zdjęcia z przed i po naprawie.


    W razie pytań służę poradą.