Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic 1,5 16v 95r szarpie przy zmianie biegów

maxmax2 09 Gru 2008 19:40 14936 29
  • #1 09 Gru 2008 19:40
    maxmax2
    Poziom 9  

    witam mój problem to szarpnięcia przy każdej zmianie biegu , jest też dziwne przejście z obrotów niskich na wyższe jakby się dusił przez chwile i dopiero pózniej się wkręca . czy ktoś może mi doradzić od czego mam zacząć usuwanie tej denerwującej usterki. Pozdrawiam. (POMÓŻCIE)

    0 29
  • #2 09 Gru 2008 20:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 09 Gru 2008 20:04
    autoas
    Poziom 42  

    Masz tam przepływomierz czy MAP?

    0
  • #4 09 Gru 2008 20:52
    lopi83
    Poziom 13  

    Hondy maja MAP.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przejscie z niskich obrotow na wyzsze to chyba normalne w hondzie, po prostu tam nie ma czym jechac ponizej 3-4tys. obr. na wiekszych biegach

    0
  • #5 09 Gru 2008 20:55
    lukss07ns
    Poziom 19  

    wyczyścić przepustnice za pomocą preparatów, potem przemyć i po tym wszystkim przedmuchać. Potem nie pamiętam co zabardzo bo mi to tata mechanik mówił ;]

    0
  • #6 09 Gru 2008 21:12
    maxmax2
    Poziom 9  

    filtr powietsza,świece,pszewody wymieniłem nic to nie pomogło,auto jezdzi tylko na benzynie może jakiś czujnik?

    0
  • #7 10 Gru 2008 14:25
    Lepianka
    Poziom 9  

    problem nie rozwiązany

    0
  • #8 01 Sty 2009 15:25
    bemka
    Poziom 15  

    Ustaw zapłon oraz sprawdź stan poduszek na silniku

    0
  • #9 05 Sty 2009 21:24
    maxmax2
    Poziom 9  

    poduszki na silniku są ok, co do zapłonu jak go najlepiej ustawić jest na to jakiś dobry i prosty sposub.Pozdro

    Dodano po 9 [minuty]:

    dodam jeszcze że nikt nie chce podpiąć i sprawdzić komputerem tego auta niewiem dlaczego .Mogło by to rozwiązać muj problem.

    0
  • #10 05 Sty 2009 22:01
    viptradeac
    Poziom 19  

    Kolego a szarpniecie występuje gdy zmieniasz biegi czy jak wciśniesz sprzęgło ?? Czy gdy jedziesz na luzie obroty spadają poniżej 700 lub falują ?? w jakim stanie masz sondę lambda?? Co z obrotami i dodawaniem gazu na luzie i spadną do normalnych czy sa jakieś wahania. Co do podpięcia pod kompa może nikt sie nie chce podpiąć bo nikt nie ma interfejsu do japońców??. Nie łam sie wystarczy sprawdzić parę czujników w autku i sie dowiesz co sie popsuło dużo tego nie ma

    Map sensor Sprawdź
    Czujnik Temperatury (Przy około 20 stopniach powinno byc około 3000Ohm miedzy stykami )
    Przepustnica
    Sonda lambda (Sprawdź napięcia na grzałkach i czy masz na nich jakaś rezystencje powinna byc niewielka kolo 10 do 20 ohm )
    Czujnik prędkości obrotowej wału (sprawdź rezystencje powinna sie mieścić w przedziale 300-700 ohm )
    Czujnik ciśnienia at (tego na dworze nie w kolektorze :) )
    EGR ( to to profilaktycznie możesz juz zacząć czyścic bo i tak na pewno sie przyda)
    Świecę i iskrę ( jak jest marna to może zanikać i będzie sie dławiło )

    Tyle co możesz sprawdzić prostym miernikiem.

    0
  • #11 06 Sty 2009 10:58
    maxmax2
    Poziom 9  

    szarpnięcie jest jak zmieniam bieg, puszczając sprzęgło i jednocześnie dodając gazu w tym momencie silnik ma jakieś zakrztuszenie .Jadąc normalnie po puszczeniu i ponownym dodaniu gazu też jest zakrztuszenie.Na biegu jałowym przy szybkim wciskaniu pedału gazu też występuje luka w pracy zanim zacznie sie wkręcać. Czyli podsumowując nie ma płynnego przejścia z obrotów niskich na wyższe. Silnik pracuje równo ,tylko ta jedna wada. Pozdrawiam.

    0
  • #12 07 Sty 2009 22:41
    maxmax2
    Poziom 9  

    kolego viptradeac co do tych obrotów to jest dokładnie tak jak piszesz . Pare razy zdażyło się że zgasł przy dolatywaniu do świateł . Masz racje obroty najpierw zafalują i po chwili dopiero się wyrównują

    2
  • #13 08 Sty 2009 01:04
    viptradeac
    Poziom 19  

    Kalego skoro tak ci sie dzieje to polecam prosty zabieg bo najwidoczniej cos jest nie tak z przepustnica.

    1) odłącz EGR i załóż zacisk na podciśnienie ( zdjęcie EGR znajdziesz na elektrodzie )
    2) Wyciąg przepustnice i ja dobrze wyczyść będzie tam na pewno sporo sadzy.
    3) W czasie czyszczenia odłącz aku jak skończysz to go załącz.

    Jak skończysz włącz silnik i zostaw go niech popracuje około 5 min bez dodawania gazu następnie nie gaś go i przejedz sie tak z 10 km z maksymalnie stała prędkością. Wyłącz silnik włącz s powrotem i zobacz co sie będzie działo. Jak będzie oki to wróć do domu i wyczyść jeszcze EGR i sprawdź jak działa.

    0
  • #14 08 Sty 2009 18:47
    maxmax2
    Poziom 9  

    możesz podrzucić link do tego zdjęcia EGR bo ni holery nie moge znalezć

    0
  • #16 13 Sty 2009 23:01
    zojna
    Poziom 9  

    lopi83 napisał:
    Hondy maja MAP.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przejscie z niskich obrotow na wyzsze to chyba normalne w hondzie, po prostu tam nie ma czym jechac ponizej 3-4tys. obr. na wiekszych biegach

    Zastanawia mnie czy kiedyś jeździłeś takim samochodem bo ja taki mam i wcale nie trzeba cisnąć żeby było czym jechać... oczywiście jak na taki silnik i taka moc. Szarpanie to jak dla mnie wina przewodów, kopułki i palca. Od tego zaczął bym.

    0
  • #17 14 Sty 2009 22:18
    maxmax2
    Poziom 9  

    Kopułka i palec już nowe zostały pszewody.Może są dobre ale niewiem jak je sprawdzić, mógłby ktoś podpowiedzieć. Zojna też uważam że te hondy niezle chodzą, i też jestem z twoich stron. Okolice Wojcieszkowa.

    0
  • #18 28 Mar 2009 09:54
    P_Zebzda
    Poziom 12  

    Zastanawiałem sie czy wpiac sie w temat... u mnie jest podobnie z tym chwilowym zadławieniem, tak przypuszczam czy o to Ci chodzi. Ja nigdy poważniej nie zwracałem na to uwagi bo "niby" śmigam płynnie. Moze po prostu wrzucasz biegi na niskich obtrtach? Ja wrzucam przecietnie na 3tys i nie wydaje mi sie i pasażerom których zabieram, żeby z tym przejsciem bylo cos nie tak. A Moze ja sie tak przyzwyczailem.

    Koleżanka ma identyczną civic przejade sie kiedys (moze i z nią :D) to zobacze różnice i odezwe sie ponownie.

    0
  • #19 27 Maj 2009 21:57
    piotrek_krak
    Poziom 12  

    generalnie glownym powodem problemow w pracy silnika hondy to glownie wlasciciel czyli niechec do robienia corocznycznych przegladów lub zbyt ciezka noga,moga to byc kable jako jedna z wielu rzeczy a kable sprawdza sie wlewajac wode do pojemnika po plynie do szyb i psikajac przez kilka minut po kablach,kopolce na pracujacym silniku,jezeli nie przerwie ani razu to trzeba szukac dalej..

    0
  • #20 18 Cze 2009 16:00
    DamianKorcz
    Poziom 1  

    mam to samo i nie mam już pomysłów co to może być. Wymieniłem wszystkie filtry, silnik krokowy, palec, kopułe, czyściłem przepustnice, czyściłem czujnik przepustnicy i uszczelniałem go. Myśle jeszcze nad tym EGRem.

    0
  • #21 20 Cze 2009 13:18
    maxmax2
    Poziom 9  

    kolega ma takiego civika i mu chodzi jak zegarek żadnych szarpnięć ,będe przekładał od niego czujniki po kolei myśle że w końcu dojde co to za zagadka.Dam znać co z tego wyniknie .Pozdrawiam .

    0
  • #22 10 Wrz 2009 09:23
    Teg
    Poziom 15  

    A próbowaliście po prostu wyregulować linkę gazu? U mnie trochę pomogło.

    0
  • #23 20 Gru 2009 12:37
    mozes
    Poziom 10  

    I co? rozwiązał. ktoś ten problem.
    Ja w moim D15b2 mam podobnie jeżeli przyśpiesze zapłon to problemu z tym dławieniem nie ma ale pojawia się spalanie stukowe na zimnym silniku więc zapłon musiałem cofnąć.
    pozdr

    0
  • #24 21 Gru 2009 09:36
    szwed.pawel
    Poziom 14  

    Witam!
    Ja też migałem kiedyś civic-kem D15B2 Dual point i miałem ten sam problem.
    Wymieniłem przewody i świece i jak ręką odiol.

    0
  • #25 07 Sty 2010 01:23
    maxmax2
    Poziom 9  

    Witam ! No niestety ja się poddaje , wymieniłem wszystko co można było wymienić i nic się nie zmieniło jak szarpało tak szarpie , nie walcze z tym już a wy jak chcecie. Pozdrawiam.

    0
  • #26 08 Sty 2010 00:27
    Minnie
    Poziom 1  

    Witam, własnie ja mam civic i tak samo jak u Ciebie szarpie przy zmianie biegów, troche muli, tez tak samo wymienialem czujniki i nic nie pomogło, mysle ze napewno cos z ukladem paliwowym, mysle ze pompa za małe cisnienie daje, jak dobra pompa dobra to napewno ma małe przepustowosc w przewodzie idziace z zbiornika do filtra paliwa a potem do wtryskiwacza, niech sprawdzi z ukladem paliwowym? pozdrawiam odpisz

    0
  • #27 07 Cze 2010 21:19
    vw27
    Poziom 2  

    Witam, miałem podobny problem z concerto 1,5.Najpierw auto mi zgasło i było nie do odpalenia,wymieniona została cewka,kopułka oraz palec rozdzielacza oraz poprawione zostały luty na przekaźniku pompy paliwa.Auto odebrałem od mechanika po czym okazało sie że silnik mocno szarpał pomiedzy obrotami 1500-2500 obr. Sprawdziłem przewody zapłonowe i okazało się że na fajkach i gniazdach świec jest nieco oleju który wydostawał się z pod kapy zaworów. Wymienione zostały świece (oczywiście ngk) oczyszczone fajki, wymieniona uszczelka pod kapą i po problemie, auto śmiga jak szalone.

    0
  • #28 27 Cze 2010 17:20
    TOMASZEK5
    Poziom 9  

    mam civic 1.5 2 lata i jest to zagadka dla mnie do dziś
    JEŚLI KTOŚ SOBIE PORADZIŁ TO NIECH NAPISZE PROSZĘ

    0
  • #29 07 Lip 2010 15:39
    Mc87
    Poziom 10  

    siemano ja mam civic 1.5 i tak samo miałem ten sam problem ,ale wczoraj go własnie rozwiązałem przecisciłem styki i palec i juz po problemie ...mam nadzieje ze to tez komus pomoze w kosiarce heh

    0
  • #30 23 Lip 2010 12:38
    Emilus20
    Poziom 18  

    Witam
    Wczoraj podczas wyprzedania samochód mi mocno szarpną po czym obroty bardzo sie wahału od 500 do 1500. Silnik zachowywał sie dziwnie bo na biegu jalowym mial jakby 10 koni wiecej ale jak probowalem przyspieszac zaczynal szarpac i mulić. Przyczyna okazał sie silnik krokowy z ktorego wnetrza wystawały jakies smieci. Moge jeszcze dodac ze latwy do zaobserwowania byl fakt nie zamykania sie silnika krokowego gdyż przez przewód lączący go z dolotem powietrza cały czas bylo podcisnienie. Po zatkaniu palcem tego węzyka obroty zaczynały sie stabilizować. Teraz widac różnice w podcisnieniu w tym wężyku przy podłączonym i odłączonym silniku krokowym

    0