Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E30 318i M40 1990 TURBO. Jak dolozyc sprezarke?

london2004 09 Dec 2008 23:16 14808 12
  • #1
    london2004
    Level 19  
    BMW E30 318i M40 1990 TURBO. Jak dolozyc sprezarke?

    Chce uturbic stary dobry,piekny samochod ale mam wiele niejasnosci jak to zrobic.

    Potrzebnych bedzie kilka rzeczy:
    -sprezarka TURBO jaka zastosowac czy moze byc od diesla ze zmienna geometria czy lepiej wziac od bezyny,chlodzona ciecza?
    Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania?
    Jaka chlodnice oleju zastosowac?
    Jakiego typu zawor upustowy zastsowac?

    -Kwestia zasilania paliwem

    Bezyna za droga,nieekologiczna,droga modyfikacja instalacji.
    Wiec bedzie BLOS LPG podobno wspaniale dziala z silnikami turbo.

    Moim zdaniem najwiekszy problem to mechaniczny montaz sprezarki i kwestia smarowania jej.

    Jezeli ktos ma wiedze lub wizje w tym temacie to prosze o podpowiedzi.
  • #2
    tplewa
    Level 39  
    london2004 wrote:

    Moim zdaniem najwiekszy problem to mechaniczny montaz sprezarki i kwestia smarowania jej.

    Jezeli ktos ma wiedze lub wizje w tym temacie to prosze o podpowiedzi.


    Zamocowanie to wykonanie kolektora - moze byc to konstrukcja bardzo prosta.

    Turbo lepiej dac od benzyny (ma chlodzenie wodne) - diesel ma nizsza temperture spalin i takie turbo szybciej ci padnie...

    Gaz tak ekonomiczny, ale jak ci walnie w kolektor to rzestaje byc ekonomiczne jak sie zbiera lopatki turbiny :)

    Do tego gaz ma wyzsza temperature spalania - czyli przy zlym wystrojeniu mozesz sobie wypalic dziurki w tlokach. Ma zalete czyli wiecej oktanow wiec mozna wiecej dmuchnac nie obawiajac sie stukowego.

    Jak masz troche kasy, zaplecze techniczne to mozna sie bawic...
    A jak zrobic to konkretnie - na gotowy przepis raczej nie licz - sam bedziesz musial rozwiazac wiekszosc problemow...
  • #3
    Roli
    Level 26  
    Quote:
    Czy potrzebna dodatkowa pompa oleju do smarowania?


    Nie, nie będzie potrzebna.

    Quote:
    Jaka chlodnice oleju zastosowac?


    Nie musisz montować chłodnicy do silnika uturbionego.

    Quote:
    Jakiego typu zawor upustowy zastsowac?


    Masz do wyboru zawory z upustem do atmosfery i z upustem przed turbo. W drugim przypadku w układzie krąży ilość powietrza zmierzona przez przepływke w pierwszym przypadku część powietrza zmierzonego ucieka do atmosfery. Stosowane są obydwa rodzaje upustów.

    Quote:
    Moim zdaniem najwiekszy problem to mechaniczny montaz sprezarki i kwestia smarowania jej.


    Zdjęcia kolektorów bez problemu znajdziesz na necie. Smarowanie możesz rozwiązać poprzez zastosowanie trójnika w miejscu zamontowania czujnika ciśnienia oleju, natomiast spływ z turbo do miski jest swobodny.
  • #5
    stefmat
    Level 11  
    london2004 wrote:
    Panowie czy ktos ma wiedze w temacie wydajnosci pompy oleju, jak sie podlaczy smarowanie sprezarki to czy nie bedzie na wolnych obrotach swiecic sie kolezanka konewka?
    . Myślę , że łatwiej uzyskasz odpowiedź; jak zadasz te same pytania na forum dla fanów BMW. Wydaje mi się , że na wrocławskim forum, temat byłby załatwiony na bieżąco . Oczywiście, jeżeli w takiej korespondencji da się to zrobić. Ciepło pozdrawiam. Właściciel BMW 525i E 34:D
  • #6
    tplewa
    Level 39  
    stefmat wrote:
    london2004 wrote:
    Panowie czy ktos ma wiedze w temacie wydajnosci pompy oleju, jak sie podlaczy smarowanie sprezarki to czy nie bedzie na wolnych obrotach swiecic sie kolezanka konewka?
    . Myślę , że łatwiej uzyskasz odpowiedź; jak zadasz te same pytania na forum dla fanów BMW. Wydaje mi się , że na wrocławskim forum, temat byłby załatwiony na bieżąco . Oczywiście, jeżeli w takiej korespondencji da się to zrobić. Ciepło pozdrawiam. Właściciel BMW 525i E 34:D


    Dokladnie... tak samo warto poczytac o uturbianiu innych aut np. na streetracing.pl - zawsze to pewna porcja wiedzy (zwlaszcza o problemach jakie wystepuja przy uturbianu auta). No i dowiedziec sie o wytrzymalosci posiadanego silnika, a przed uturbieniem rozebrac go na czesci pierwsze i obadac w jakim jest stanie, co by robota nie poszla na marne po paru dniach od uturbienia...
  • #7
    bkia
    Level 15  
    Niedawno robiłem takie BMW założona była mała turbina i była kicha.
    Proponuje turbosprężarkę od BMW 2.5td pięknie się sprawuje.
    Nie była mierzona ale OMEGA 2.5 v6 nie ma mniejszych szans,auto chodzi na zwykłej instalacji gazowej tylko parownik musi być do turbo.
    Do BMW jest zamontowana turbina intercoller od BMW 2.5TD chłodnica oleju Blow-off.
    Chodzi pięknie na każdym biegu do końca obrotów nie ważne który bieg 2 czy 4 ciągnie tak samo przy doładowaniu 0,5Bara na nie odprężonym silniku.
    Polecam ten silnik 1.8i z sprężarką od 2.5TD.
    Oczywiście wszystko zależy od sposobu montażu.
    Na benzynie też jeździ ale jak się mocno ciśnie to wchodzi stuk.
    W razie pytań postaram się pomóc.
    Pozdrawiam.
  • #8
    Roli
    Level 26  
    Quote:
    Proponuje turbosprężarkę od BMW 2.5td pięknie się sprawuje.


    Diesel ma mniejszą ilość spalin i dlatego zakładanie turbo od 2.5 TD do 2.5 benzynowca mija sie z celem, nie jest to najszczęśliwszy dobór.

    Quote:
    Chodzi pięknie na każdym biegu do końca obrotów nie ważne który bieg 2 czy 4 ciągnie tak samo przy doładowaniu 0,5Bara na nie odprężonym silniku..........Na benzynie też jeździ ale jak się mocno ciśnie to wchodzi stuk.


    Takie są właśnie garażowe wypociny, ktoś coś przeczyta a później sie bierze za montaż bez odpowiedniej wiedzy, niby jest dobrze ale zaczyna spalać stukowo przy obciążeniu :not:

    Quote:
    W razie pytań postaram się pomóc.


    W czym chcesz pomóc ???
  • #9
    siewcu
    Level 34  
    Roli wrote:
    turbo od 2.5 TD do 2.5 benzynowca

    Ale autor tematu chce uturbić 1.8...
    Roli wrote:
    zaczyna spalać stukowo przy obciążeniu

    Na benzynie, gaz ma większą wartość energetyczną....
  • #10
    bkia
    Level 15  
    Roli wrote:
    Quote:
    Proponuje turbosprężarkę od BMW 2.5td pięknie się sprawuje.


    Diesel ma mniejszą ilość spalin i dlatego zakładanie turbo od 2.5 TD do 2.5 benzynowca mija sie z celem, nie jest to najszczęśliwszy dobór.

    Quote:
    Chodzi pięknie na każdym biegu do końca obrotów nie ważne który bieg 2 czy 4 ciągnie tak samo przy doładowaniu 0,5Bara na nie odprężonym silniku..........Na benzynie też jeździ ale jak się mocno ciśnie to wchodzi stuk.


    Takie są właśnie garażowe wypociny, ktoś coś przeczyta a później sie bierze za montaż bez odpowiedniej wiedzy, niby jest dobrze ale zaczyna spalać stukowo przy obciążeniu :not:

    Quote:
    W razie pytań postaram się pomóc.


    W czym chcesz pomóc ???

    Napisałem przecież że auto jeździ na gazie i wszystko jest ok.
    A te wypociny już robiłem nie raz, więc morze ty nie masz pojęcia,przeważnie odzywają się ludzie co niewiele pojęcia mają.
    Gdzieś usłyszeli i tak powtarzają.
    A co do turbosprężarki od diesla to będzie chodzić wiadomo nie wytrzyma tyle co od benzyny ale jak dbasz tak masz,jak ostudzisz zawsze turbinę to będzie chodziła.
    Koleś golfem 1.8 z turbiną od 1.9tdi już z 2 lata jeździ wiec niech mi nikt nie mówi że to nie będzie długo chodzić.
  • #12
    tplewa
    Level 39  
    siewcu wrote:

    Na benzynie, gaz ma większą wartość energetyczną....


    Gaz ma wiecej oktanow, ale ma mniejsza wartosc energetyczna (jesli mowimy tutaj o LPG, bo dla CNG jest to prawda) - dlatego gazu idzie wiecej :)

    Tak dla przykladu:
    olej napedowy - 9,84 kWh/m³
    benzyna 95 - 8,88 kWh/m³
    CNG - ok. 10,0kWh/m³
    LPG - ok. 8,7kWh/m³

    Choc wartosc CNG i LPG jest dosc ruchoma (zalezy od jakosci i w wypadku LPG moze dochodzic do 9,3 kWh/m³) dlatego dosc czesto pokazywana jest wieksza wartosc energetyczna gazu.
    Tutaj ma tez znaczenie czy LPG jest podawany w formie gazowej czy plynnej...

    Niestety fakty dosc szybko to weryfikuja i spalanie gazu niestety jest wieksze :)


    Oktany zapobiegaja spalaniu stukowemu dlatego do aut turbo zaleca sie benzyne z wieksza ich iloscia (a dosc czesto nie ma sie innego wyjscia). Przy ekstremie pozostaja juz paliwa sportowe np. Elf (ale tutaj to juz cena wiekszosc osob zniecheca).

    Co do ilosci spalin to turbine dobiera sie na podstawie obliczen, a brak chlodzenia w turbinie od TD i gaz (wyzsza temperatura spalania) to kolejny gwozdzik do trumny. Do tego gaz ma inny wspolczynnik stechiometryczny - i tutaj tez nalezy to brac pod uwage.

    W sumie moim zdaniem gaz i turbo to wiecej problemow niz oszczednosci. No ale jak kto lubi :) Osobiscie nigdy mojego autka nie skrzywdze czyms takim :) Ot szybka jazda wymaga poswiecen (lacznie z tymi finansowymi).

    Jak ktos chce wmiare tani to kupuje sobie TDI :) mniej pala, wiekszy moment obrotowy na dole itd.
  • #13
    siewcu
    Level 34  
    Kurde, pomyliło mi się. Przepraszam za wprowadzenie w błąd i dziekuję tplewa za poprawienie :)