Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda shadow 1100VT, zapłon

10 Gru 2008 00:38 5511 7
  • Poziom 2  
    Panowie mam problem Honda Shadow 1100 VT.88r
    Problem z odpaleniem , jak juz odpali Spala wszystko w rurach wydechowych, Układ rozrządu sprawdzany 3 razy, wszystko ok.
    Po stronie mechanicznej wydaje się wszystko dobre, czy ktoś ma jakiś pomysł. Podobne objawy do późnego zapłonu,Jak to sprawdzić zapłon typu:CDI , zastała mnie już zima może ktoś miał podobny problem.
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Sprawdz najpierw impulsator. A wydechow czasem nie masz wyprutych do 0 ?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 2  
    Wydechy wyglądają jak nowe problem w tym że paliwo spala się praktycznie na samym końcu wydechu, drugiego cylindra , Pierwszy kolektor po uruchomienu robi się czerwony , czyli dopala się wszystko w wydechach.pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    A sprawdzałeś czujnik polożenia wałka rozrządu ? .Miałem u kumpla podobny problem tylko że z '85 vt1100 nie wiem czy w nowszej jest tak samo.Najlepiej sprawdzić na oscyloskopie dwukanałowym synchro między czujnikiem wałka a którymś z czujników na wale.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tam nie ma czujnika na wałku
  • Poziom 12  
    nie działa przyśpieszacz zapłonu - pewnie na bardzo wolnych obrotach pracuje prawidłowo a po dodaniu gazu grzeje rure . Jeżeli tak jest to nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu wraz ze wzrostem prędkości obrotowej . Zmniejsz obroty do minimum i zobacz czy się wtedy grzeje .

    Co jest uszkodzone musisz sobie sam odpowiedzieć lub opisz budowe motoru i wrzuć schemat elektryki . Jaki tam jest zapłon AC CDI czy tylko CDI ?
  • Poziom 12  
    Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki to bardzo ważne . Jeden czujnik jest odpowiedzialny za iskre w GMP a drugi za przyśpieszenie zapłonu i włączenie zapłonu ( tak mi się wydaje ) .

    W tym momencie szczelam w ciemno ale wydaje mi się że moduł to AC CDI ( należałoby przejrzeć serwisówkę) to znaczy , że w module jest przetwornica wytwarzająca napięcie 245 V stałe z 12 V , impuls ( GMP ) otwiera bramkę tyrystora a ten drugi sygnał informuje procesor o prędkości obrotowej ( procek porównuje sygnał z częstotliwością kwarcu ) i procek zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu . A jak nie zmienia bo sygnał B jest zafałszowany to kolego grzejesz rure . Dodatkowo w skrajnym przypadku moto nie wejdzie wcale na wysokie obroty tylko strzeli w rure i zgaśnie . Wszystko to oczywiście to hipoteza bo widziałem tylko schemat i to zamazany . Strzelam w ciemniaka , że jest tam moduł mitsubiszi - który też może się kończyć .:?: