Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z alternatorem. Citroen xantia 2.0 8v 96r. z klima

luk1988 10 Gru 2008 10:58 3591 9
  • #1 10 Gru 2008 10:58
    luk1988
    Poziom 17  

    Jak w temacie mam problem z alternatorem. Niedawno był robiony, ostatnio zaświeciła mi się kontrolka alternatora. Rozebrałem go, diody są dobre, poprawiłem luty na regulatorze oraz wyczyściłem go. Zamontowałem do auta po odpaleniu kontrolka mruży od alternatora (przy odpalonym i zgaszonym silniku), zmierzyłem napięcie na alternator + a masa jest 11 v, natomiast na przewodzie do kontrolki ok 7v (przy odpalonym).

    Jak mogę sprawdzić czy poprawnie działa regulator napięcia, oraz jak sprawdzić czy uzwojenie nie poszło na alternatorze, wirniku. Posiadam tylko uniwersalny miernik bez pomiaru indukcyjności. Rezystancja na wirniku to jakieś 4 ohm, na stojanie prawie 0 ohm.

    Z góry dziękuje za odpowiedź.

  • Pomocny post
    #2 10 Gru 2008 11:37
    armada
    Poziom 22  

    Witam
    Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.

  • Pomocny post
    #3 10 Gru 2008 13:26
    viper555
    spec od auto-elektro

    Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy że stojan ma 0Ω.P

  • Pomocny post
    #4 10 Gru 2008 17:53
    mariolee
    Poziom 17  

    ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie

  • Pomocny post
    #5 10 Gru 2008 19:48
    rico37p
    Poziom 28  

    Jeżeli wirnik ma około 4 omy to trzeba uznać że jest dobrze.Lepiej nic nie podważać bo wtedy można dodatkowo uszkodzić kolego malriolee.

  • #6 10 Gru 2008 20:07
    luk1988
    Poziom 17  

    Rozebrałem i okazało się, że podczas składania rozleciały się szczotki. To jeszcze pikuś, gorzej wygląda pochodzenie alternatora jest to typ mitsubishi, najbardziej podobny jest regulator napięcia mazda, ford, z tym że u mnie nie ma tej wtyczki występującej na regulatorze.

    Teraz mam dylemat czy kupić nowy (znaczy się używany) czy może zainwestować w regulator i go przerabiać.

  • Pomocny post
    #7 10 Gru 2008 20:52
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P

  • #8 12 Gru 2008 11:14
    luk1988
    Poziom 17  

    Kupiłem sobie szczotki i łudziłem się nadzieją, że będzie działał. Rezystancja na stojanie wynosi 0.7 ohm. Wirnik jak pisałem 4 ohm. Przypatrzyłem sie głębiej alternatorowi i dostrzegłem 3 diody (przypuszczam wzbudzenia). I teraz moje jest takie pytanie czy stojan i wirnik jest dobry. Postaram się rozlutować i dokładnie sprawdzić wszystkie diody prostownicze.

    Da się jakoś sprawdzić regulator napięcia??

  • Pomocny post
    #9 12 Gru 2008 11:20
    viper555
    spec od auto-elektro

    Dalej nie wiadomo co to za rezystancja, ale już wiadomo że masz uszkodzony albo stojan albo diody jak wylutujesz to będzie wszystko wiadomo. Raczej 100 procent diody.P

  • #10 12 Gru 2008 12:09
    luk1988
    Poziom 17  

    Rozlutowałem i rezystancja na stojanie jest 0.7 ohm, oraz jedna dioda ma przebicie.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson