Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa agregatu - Alternetor. Jak to wszystko połączyć?

Larry_088 10 Gru 2008 16:54 2636 9
  • #1 10 Gru 2008 16:54
    Larry_088
    Poziom 15  

    Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?

    0 9
  • #2 10 Gru 2008 17:28
    gsminfo
    Poziom 21  

    Lepiej zakup używany alternator, sprawny na takie napięcie jakie chcesz(przywożone z zachodu za 100zł można kupić) z wewnętrznym regulatorem i sprawa z głowy. Należy wyprowadzić przewody z uzwojenia również , i to będzie to napięcie zmienne . Oczywiście diody i połączenia do diod tak jak było pozostawiasz to aby regulator regulował normalnie tak jak było regulował. Inna sprawa że przy pełnych obrotach będzie tam w miarę wysoka częstotliwość i jeżeli chcesz to transformować to trafo morze to nie przenieść lub pojawią się inne problemy nie przewidziane . Ale o to będziemy się potem martwić.

    0
  • #3 10 Gru 2008 18:34
    Larry_088
    Poziom 15  

    A co myślisz aby ten prąd na szczotki pobrać z innego źródła napięcia i regulować ręcznie?

    0
  • #4 10 Gru 2008 21:17
    marian_em
    Poziom 26  

    Co Ty chcesz z tego zrobic? Alternator ma stojan uzwojony trojfazowo wiec napiecie przemienne mozna uzyskac podpinajac sie pod jego dwa dowolne wyprowadzenia, tylko problem bedzie z wydajnoscia takiego rozwiazania. Standardowo stosuje sie mostek trojfazowy, dzieki czemu wykorzystuje sie pelna moc alternatora ale na wyjsciu niestety przemiennego napiecia uzyskac sie w ten sposob nie da.
    Jesli chodzi o regulacje - reczne ustawianie napiecia raczej na niewiele sie zda (napiecie jest zalezne od obciazenia, musialbys regulowac non stop), mozna wykorzystac mechaniczne regulatory z alternatorow szesciodiodowych (takie jak byly np w jelczach) gdzie mozna naciagiem sprezyny regulowac napiecie wyjsciowe w pewnym zakresie (mysle ze do 40V powinno bez problemu dac rade).
    Chyba ze chcesz z tego zrobic spawarke to wtedy inna rozmowa, tak czy tak bez mostka prostowniczego zabawa nie ma wiekszego sensu ;)

    0
  • #5 10 Gru 2008 21:24
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Gotowy, fabrycznie nowy - z gwarancją, działający agregat prądotwórczy, który daje 230V prądu zmiennego przy podobnej mocy, kupisz na "Alle..o" za 200.- zł, lub coś około tego.
    Twój agregat - samoróbka może się okazać nie tylko za mało wydajnym, ale na dodatek może uszkodzić coś, co do niego podłączysz, a co będzie warte więcej od niego.

    0
  • #6 10 Gru 2008 22:03
    gsminfo
    Poziom 21  

    Ma być tak, sprawdzasz alternator czy działa ,jeżeli OK to podłączasz dodatkowe przewody do wyjścia z uzwojenia (przed diodami). Uzyskujesz w ten sposób trzy fazy i ew zero. Do tych przewodów można dołączyć transformator , który podniesie do 230V . Choć tego nie napisałeś to przypuszczam że chcesz zrobić małą elektrownie wiatrową I masz trochę pojęcia , ale chcesz z kimś o tym pogadać . Moja cała odpowiedź jest w tym kierunku.

    0
  • #7 12 Gru 2008 17:12
    Larry_088
    Poziom 15  

    gsminfo, mam silnik od komarka i alternator (nie znam jego dokładnych parametrów lecz na nim jest napisane 75A i tyle), znam ogólną zasade działania alternatora, miał by służyć na zasilanie świateł (zarówek) wiec obciążenie było by stałe i jedna regulacja napięcia na szczotkach by wystarczyła (ew. gdyby był użyty do innych celów ktoś by to napięcie regulował ręcznie). Zalezy mi na tym aby było użytych jak najwięcej elementów które mam i aby koszta były jak naj niższe.

    Budowa agregatu - Alternetor. Jak to wszystko połączyć?

    0
  • #8 13 Gru 2008 14:25
    gsminfo
    Poziom 21  

    To jaki problem, ? ...ale......
    -dla pewności zanieś alternator do elektryka samochodowego żeby go sprawdził.
    -najlepiej gdy to będzie alternator z wewnętrznym regulatorem.
    -potrzebny jest akumulator który będzie zasili wzbudzenie a potem będzie ładowany(wzbudzenie musi być, choć były alternatory które pobierały wzbudzenie z gwiazdy(z niesymetryczności)i trzeba było prze gazować pedałem gazu)
    i to wszystko.
    Tak się robiło rozruch do samochodu, silnik elektryczny 1,5kW napędzał alternator 12V 105A połączony jak wyżej.
    Jeśli czegoś nie zrozumiałeś to napisz.

    0
  • #9 14 Gru 2008 12:08
    Larry_088
    Poziom 15  

    Alternator juz posiadam, jest on sprawny lecz nie ma regulatora, diód i zadnej innej "elektroniki", poprostu wystają kable z uzwojeń. Wiem jak działa alternator i tak wygląda mój plan:
    Napięcie wzbudzenia będzie regulowane z akumulatora poprzez tranzystorowy regulator napięcia. Z prądu który da mi alternator będzie zasilona ładowarka do akumulatora.
    Zwiększając napięcie wzbudzenia, zwiększam napięcie na wyjściu alternatora, czy jest jakaś granica maksymalnego napiecia wzbudzenia i napięcia wyjściowego?

    0
  • #10 14 Gru 2008 13:43
    ZGG
    Poziom 27  

    Człowieku ale męczysz ludzi. Masz zrobić agregat , I ma on zasilać kilka żarówek. Ale na jakie napięcie 220, 24 czy 12V.Pamiętaj że super doskonałe agregaty np;Honda nie mają żadnej elektroniki. Tylko badziewny 4 suwowy, i o zgrozo dolno zaworowy silnik . Prądnica, to jednofazowy silnik asynchroniczny ze zwiększonym uzwojeniem rozruchowym I kondensatorem coś ze 20 Mikrof.A regulacja napięcia,i obrotów silnika odbywa się klapką zamontowaną w kanale powietrza do chłodzenia silnika

    0