Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tuning Seicento

mlodziak 23 Mar 2004 23:00 48871 34
  • #1 23 Mar 2004 23:00
    mlodziak
    Poziom 1  

    Panowie (i panie :)) mam Fiata Seicento S 1100. Zastanawiam się nad małymi zmianami mechanicznymi w moim autku. Przegladajac strony internetowe zobaczylem tuning u Chojnackiego. Nazywa się to Seicento GT i kosztuje około 900 zł. Na stronie napisali:
    Modyfikacja nie ma negatywnego wpływu na trwałość silnika i obejmuje : głowicę silnika, zawory, gniazda zaworowe, kolektory, prowadnice zaworowe, rozrząd, nastawy regulacyjne silnika, modyfikację układu wtryskowego silnika, modyfikację czujnika obrotów i temperatury.

    Zużycie paliwa - zgodne z normą fabryczną. Emisja C.O. oraz H.C. - zgodna z normą fabryczną i potwierdzona jest wydrukiem po badaniu analizatorem spalin.

    Dla porównania CINQUECENTO 1100 w wersji G.T. z typowym ogumieniem 155/65/13 powinien rozpędzać się do 100 km/h w czasie ~ 10,5 s ( tolerancja +/- 5 % ) a poniżej 1200 m od startu zatrzymanego powinien osiągnąć na IV biegu prędkość ~ 159 km/h co spowoduje zadziałanie ogranicznika obrotów silnika ( ~ 6900 obr/min ). Silnik w tej wersji przy próbie maksymalnego rozpędzania samochodu nie musi przekraczać 6400 obr/min - co wynika z jego większej elastyczności i większego maksymalnego momentu obrotowego przy niższych prędkościach obrotowych silnika.

    Czy ma ktoś z was cos takiego zrobione? Czy to sie opłaca robić?

  • #3 21 Kwi 2004 13:55
    Tekiel
    Poziom 10  

    Z tego co wiem to skrzynia w wersji S ma takie przełozenia ze nie osagnie na 5 biegu V max bo mocy mu braknie gdzes widziałem przeliczenia nie pamientam ale 6900 na biegu 4 to juz jest 140kmh
    a na 5 to juz ponad 200 było

  • #4 03 Maj 2004 00:35
    maniaq666
    Poziom 12  

    Witam, ja miałem zrobiony pakiet GT w poprzednim seicento sportingu, ściągnąłem go z Warszawy, a poprzedni właściciel własnie to zrobił. Teraz mam kolejne seicento sporting, bo tamte mi ukradli, a jednak podobało mi się te autko i kupiłem sobie prawie identyczne, lecz w wersji abarth i troszkę nowsze. Nie ma w nim żadnych modyfikacji mechanicznych, więc mam porównanie do poprzedniego. Wydaje mi się, że po zrobieniu GT zyskujesz głównie na elastyczności silnika, masz dużo większy power przy pewnych obrotach, na których normalnie silnik nie wydala. Poza tym jest trochę mocniejszy, ale na Twoim miejscu nie zakładał bym tego, że za te 900 zł będziesz miał super przyspieszenie i Vmax... możliwe, że poczujesz różnicę w osiągach samochodu, ale będzie nieznaczna. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem. Pozdrawiam.

  • #5 18 Maj 2004 12:13
    Majkel77
    Poziom 10  

    Lukel napisał:
    proponuje zapytac chłopaków z centomani www.centomania.pl,, moze jest już tu jakis centomaniak? :)


    Jest :D Chojnacki to ostateczność-w Wa-wie jest kilku innych tunerów cc/sc robiacych takie rzeczy za lepsze pieniądze...zresztą o wszytsko wypytaj na centomanii 8)

  • #7 19 Maj 2004 01:55
    wrzaskun
    Poziom 14  

    taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund

    a spalanie itd.. pozostanie bez zmian

    Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa)

    Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś ;( dużo lepsza elastyczność.

    Vmax raczej sie nie zmieni, a szkoda(w zwiększeniu V max pomaga dobry zimny dolot daje nawet to 10Km/h przy skrzyni sportingowej i ok 5 przy S-kowej) sam sprawdzałem. widać tzw trzepanie piany czyli wysokie obroty potrzebują tlenu, silnik też sie grzeje wiec zimno dobrze mu robi, wpada też większa ilość powietrza do komory spalania.

  • #8 19 Maj 2004 23:52
    djtomi2
    Poziom 16  

    GT u chojnackiego t onawet ciekawy pomysl jezeli dysponujesz spora gotowka jest pare fachur ktorzy zrobia to lepiej i taniej wrazie czego podam tel

  • #9 20 Maj 2004 13:02
    wrzaskun
    Poziom 14  

    No kolega pytał dokładnie o pakiet, ale ja bym założył głowice i wałek od Punto 75 oraz MPI wówczas wzrost mocy moze dojść od 70KM, oczywiśćie mozna zrobić jeszcze wiecej ;]

  • #10 20 Maj 2004 18:08
    Quaki
    Poziom 20  

    Zasatanow sie nad silnikiem Uno 1.4 Turbo
    pozdrawiam

  • #11 22 Maj 2004 00:39
    Majkel77
    Poziom 10  

    Quaki napisał:
    Zasatanow się nad silnikiem Uno 1.4 Turbo
    pozdrawiam


    i tylko na zastanawianiu może się skończyć...takie silniki w Polsce nie istnieją... :( a nawet jeśli to np. brakuje wiązki, co przy tak egzotycznym silniku moze być problemem nie do przejścia...

  • #12 22 Maj 2004 17:59
    Quaki
    Poziom 20  

    majkel a kto mu w Polsce kaze kupowac w niemczech jest ich pelno i to za grosze
    pozdrawiam

  • #13 03 Cze 2004 14:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 14 Cze 2004 22:27
    P.Artek
    Poziom 21  

    włożycz w silnik 900zł - ok! ale żeby cały silnik w takim spacerowym samochodzie wymieniać to już lekka przesada.Zamiast pakować po 5tys. w CC lepiej zmienić samochód na mocniejszy.A i pewnie gaz do 1.4 turbo?!Polisch tuning!buchacha!

  • #15 18 Sie 2005 14:59
    laox
    Poziom 10  

    Mam pytanko. Czy do Seicento zmieści się silnik Bravy 16 16v??

  • #16 19 Sie 2005 08:47
    leinadzs
    Poziom 27  

    laox napisał:
    Mam pytanko. Czy do Seicento zmieści się silnik Bravy 16 16v??


    Zapomnij. Przy 1100 już jest tam ciasno

  • #18 19 Sie 2005 13:07
    leinadzs
    Poziom 27  

    laox napisał:
    A 1.1l jaką ma moc??



    55KM
    zapomniałem jeszcze że możesz wsadzić 1.2 60KM od Punto

  • #19 22 Sie 2005 12:12
    laox
    Poziom 10  

    A przy dobrych chęciach, odrobinie szczęścia i gotówce mogę dobić do 100KM:?: Może to głupie pytanie ale jestem ciekawy . . .:D

  • #20 22 Sie 2005 16:24
    Roli
    Poziom 26  

    100 km z jakiego silnika :?: Jeżeli masz na myśli 1.1 to nie ma problemu, do wyboru bedziesz miał wersje turbodoładowaną, jest kilka dobrych zakładów specjalizujących sie w uturbianiu samochodów. Wersja wolnossąca tez jest możliwa :) ,np. CC900 w wersji Trofeo miał 70 km :) seryjny został tylko blok, reszta to już prawie ręczna robota. W polsce jest tylko kilka sztuk i to napewno zakatowane :( a szkoda by to egzemplarze kolekcjonerskie. Z silnika 1.2 16V też żaden problem :) Kwestia tylko KASY, to wyniesie Cie majątek, ale to właśnie TUNING :) Kasa nie ma znaczenia, liczy sie efekt końcowy :)

  • #21 23 Sie 2005 09:42
    Tommi4u
    Poziom 11  

    leinadzs napisał:
    laox napisał:
    Mam pytanko. Czy do Seicento zmieści się silnik Bravy 16 16v??


    Zapomnij. Przy 1100 już jest tam ciasno


    zapomniałęś dodać że siem mieści:
    1.2
    1.2T
    1.3T
    1.4T
    1.6T
    2.0T
    ale trzeba pomyśleć trochę i czasem diaxa uzyć :D

  • #22 23 Sie 2005 12:06
    laox
    Poziom 10  

    Tommi4u napisał:


    zapomniałęś dodać że siem mieści:
    1.2
    1.2T
    1.3T
    1.4T
    1.6T
    2.0T
    ale trzeba pomyśleć trochę i czasem diaxa uzyć :D


    A ten 2.0T ile ma mocy:?:

  • #23 23 Sie 2005 12:14
    Tommi4u
    Poziom 11  

    laox napisał:
    Tommi4u napisał:


    zapomniałęś dodać że siem mieści:
    1.2
    1.2T
    1.3T
    1.4T
    1.6T
    2.0T
    ale trzeba pomyśleć trochę i czasem diaxa uzyć :D


    A ten 2.0T ile ma mocy:?:



    pytanie z serii trudne bo są 4-ry rodzaje ale minimum 190KM :D

  • #24 23 Sie 2005 13:06
    laox
    Poziom 10  

    Tommi4u napisał:

    pytanie z serii trudne bo są 4-ry rodzaje ale minimum 190KM :D


    To mi się podoba!! Ale ten silnik jet pewnie trudny do zdobycia(w dobrym stanie). chyba że można w ASO kupić?? to bym się pisał na to.
    Jest taka możliwość??

  • #25 23 Sie 2005 13:42
    Tommi4u
    Poziom 11  

    laox napisał:
    Tommi4u napisał:

    pytanie z serii trudne bo są 4-ry rodzaje ale minimum 190KM :D


    To mi się podoba!! Ale ten silnik jet pewnie trudny do zdobycia(w dobrym stanie). chyba że można w ASO kupić?? to bym się pisał na to.
    Jest taka możliwość??


    zdobycie takiego silnika to pryszcz w porównaniu do jego wsadzenia do CC/SC ale jest to tak samo wykonalne :D
    takie silniki kupuje się na szrotach i od ludzi co zciągają części zza granicy bo w ASO to mógłbyć całego Fiata Coupe kupić taniej :D

  • #26 23 Sie 2005 19:19
    laox
    Poziom 10  

    Tommi4u napisał:
    bo w ASO to mógłbyć całego Fiata Coupe kupić taniej :D


    Ale gdzieś przeczytałem, że gość kupił kompletny silnik i skrzynię biegów właśnie w ASO Fiata. Tyle że to był silnik od Punto 1.2:|.

  • #27 24 Sie 2005 16:26
    Tommi4u
    Poziom 11  

    laox napisał:
    Tommi4u napisał:
    bo w ASO to mógłbyć całego Fiata Coupe kupić taniej :D


    Ale gdzieś przeczytałem, że gość kupił kompletny silnik i skrzynię biegów właśnie w ASO Fiata. Tyle że to był silnik od Punto 1.2:|.


    kupić to nieproblem bo można wszystkie silniki tam kupić ale IMO mija to się ze zdrowym rozsądkiem :D

  • #28 24 Sie 2005 18:05
    laox
    Poziom 10  

    Tommi4u napisał:
    ale , moim zdaniem, mija to się ze zdrowym rozsądkiem :D


    A kto w tych czasach w sprawach swojego samochodu kieruje się zdrowym rozsądkiem??

  • #29 25 Sie 2005 08:42
    Tommi4u
    Poziom 11  

    laox napisał:
    Tommi4u napisał:
    ale , moim zdaniem, mija to się ze zdrowym rozsądkiem :D


    A kto w tych czasach w sprawach swojego samochodu kieruje się zdrowym rozsądkiem??


    Ja np. :|

  • #30 25 Sie 2005 09:52
    laox
    Poziom 10  

    W wielkopolsce jest coś takiego jak "Syndrom tunera". Kogo ten syndrom dopadnie ten traci zdrowy rozsądek w dokonywaniu przeróbek.
    Widać do Stolicy on jeszcze nie dotarł:D.