Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus II 1.6 tdci zapala się usterka układów silnika

yankeeee 11 Dec 2008 18:50 87416 8
  • #1
    yankeeee
    Level 11  
    Witam,
    Mam następujący problem z Focusem II 1.6 tdci 110 KM. Mianowicie podczas przyspieszania szczególnie na wyższych biegach 4 i 5 przy ok 3000 obr/min zapala mi się kontrolka "usterka układów silnika" i samochód jedzie jak by miał połowę mocy mniej. Na biegu jałowym wchodzi max na 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu wystarczy odczekać ok 2 min i kontrolka gaśnie a samochód znowu jedzie normalnie. Jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem to bardzo proszę o pomoc.
    Dziękuję i pozdrawiam Yankeeee
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Podłącz go do naszego forum przez bluetooth to ci sprawdzimy nie ma sensu jechać na komputer, będziemy zgadywać
  • #3
    yankeeee
    Level 11  
    Byłem na komputerze, wyskoczył błąd związany z ciśnieniem paliwa.
  • #4
    marek1977
    Level 33  
    Zawór ciśnienia paliwa na pompie?Niedostępny w serwisie chyba że z całą pompą. Jak go wyjmiesz to może dobiorą ci w Boshu. Są też na allegro. Ale to może być coś innego. Może zdradzisz jaki kod usterki? :)
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Najbardziej "boli" mnie to na forum, że wszyscy szukają pomocy, ale jak ktoś chciałby pomóc, to musi wyciągać od autora wszystkie dane kody, przyczyny, objawy itp. I tak ciężko się pomaga przez internet, rzadko kończy się sukcesem, ale w większości z winy opisu autora
    Ale wszyscy piszą "help" "plis" "ratunku" "pomocy" "kraj -:cry:"
    To taka ogólna uwaga :?:

    No niestety i dlatego to forum schodzi na psy ciężko zapanować na ładem i porządkiem . Michu10
  • #6
    goras
    Level 12  
    yankeeee wrote:
    Witam,
    Mam następujący problem z Focusem II 1.6 tdci 110 KM. Mianowicie podczas przyspieszania szczególnie na wyższych biegach 4 i 5 przy ok 3000 obr/min zapala mi się kontrolka "usterka układów silnika" i samochód jedzie jak by miał połowę mocy mniej. Na biegu jałowym wchodzi max na 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu wystarczy odczekać ok 2 min i kontrolka gaśnie a samochód znowu jedzie normalnie. Jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem to bardzo proszę o pomoc.
    Dziękuję i pozdrawiam Yankeeee


    sprawdz czujnik i zawór ciśnienia doładowania
  • #7
    maciejz1
    Level 2  
    Miałem podobny problem tylko u mnie takie objawy nie ustępowały po ponownym odpaleniu silnika. Ale wystarczyło że poruszałem jedną z czterech wtyczek które dochodzą do wtrysków a wszystko zaczynało działać właściwie. Porozginaj zaciski w tych wtyczkach może pomoże.
    Pozdrawiam
  • #8
    pawmal
    Level 12  
    witam , musisz podlaczyc komputer i odczytac kod bledu, ja mialem taki przypadek ze pekla rura za sprezarka i spindalalo cisnienie, komuter to wyczul i zapalal kontrolke i inaczej mapowal wtryski - polowa mocy, generalnie pierdolka

    pozdrawiam i zycze powodzenia
  • #9
    czoper99
    Level 2  
    U mnie jest tak że jak wtyczka z przepustnicy jest ściągnięta to wchodzi na obroty normalnie, a jak jest założona to do 10 sekund chodzi normalnie a potem wchodzi tylko do 3000 tys obrotów i koniec. Mój silnik to 1.6 TDCI 90 KM a błędy z ECU są następujące:

    (P2584)
    Polecenie z modułu sterującego dodatkowymi składnikami paliwa włczenia (mil)

    (P2455)
    Wysoka wartość napięcia w obwodzie czujnika ciśnienia różnicowego oddzielacza cząsteczek stałych

    (P0103)
    Zbyt wysoka wartość na wejściu obwodu przepływomierza (MAF)

    (P0033)
    Otwarty obwód sterujący zaworem obejściowym turbosprężarki / sprężarki doładowującej

    (P022B)
    Niskie napięcie w obwodzie A sterowania obejściem chłodnicy powietrza doładowującego

    Czy ktoś wie co to może być? Z góry dzięki za wszelką pomoc, Pozdrawiam.