Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II 2.0 Di 16v (X20DTL) Szarpie silnikiem

mateo669 11 Gru 2008 21:34 10075 15
  • #1 11 Gru 2008 21:34
    mateo669
    Poziom 10  

    Witam, mam pewien problem. Rano gdy odpalam auto silnik zapala bez problemu, idzie normalnie około 3 sekundy i zaczyna nim szarpać przez około 20 sekund w tym czasie widać jak lekko miga kontrolka od chłodzenia, po czym przestaje i idzie normalnie. Ponadto kopci na niebiesko. Dzieje się to wtedy gdy auto postoi dłużej np. przez noc. Wężyki przelewowe wymienione, uszczelki filtra też, dołożyłem nawet zawór zwrotny ale nic nie pomogło. Czy ktoś wie co może być nie tak???

    0 15
  • #2 11 Gru 2008 21:49
    brandy-p
    Poziom 31  

    sprawdź przewód od czujnika temperatury. Jak masz to podłącz kompa ( i techa lub elm) i zobacz jaką temperaturę wtedy wskazuje.

    0
  • #3 12 Gru 2008 19:09
    mateo669
    Poziom 10  

    Niestety nie mam jak sprawdzić tego czujnika, musiałbym na serwis jechać podpiąć, taniej by wyszło nowy czujnik od razu kupić:/ A może jak bym zamiast czujnika wpiął rezystor około 3kΩ może udało by się oszukać ECU???:

    0
  • #4 15 Gru 2008 20:47
    wopor
    Poziom 32  

    witam, przy 20st powinien mieć 2500-3500om, przy 90st 250-350om,przy -10st około 10kom, czy nie myłeś czasami silnika ? może jest wilgoć na złączach spróbuj wydmuchnąć spręz.powietrzem, chcesz zrobić niby Tuning to wsadż 20kom opornik bedzie miał syberyjski mróz i dawkę paliwa dużą :), powodzenia

    Dodano po 41 [sekundy]:

    a jeszcze taka uwaga charakterystyka tego czujnika prawie liniowa jest

    0
  • #5 15 Gru 2008 23:38
    mateo669
    Poziom 10  

    Na początku wpiąłem mu rezystor 27KΩ, grzał świece ok. 10s potem odpalił i od razu wskoczył na 1200obr jednak dalej lekko szarpał, zgasiłem po 10s, potem dałem mu 2.7K świece już nie grzały ale dalej przez chwile lekko szarpał co ciekawe na tych rezystorach przez chwile po uruchomieniu, prawie niewidocznie migała kontrolka od chłodzenia, tak jak normalnie przy porannym odpalaniu po nocy miga też w trakcie szarpania. Kiedyś zaobserwowałem że, gdy silnik jest zapowietrzony to w momencie odpowietrzania ta kontrolka od chłodzenia też lekko miga! Ale nie wiem czy to nie błędny trop:/ Silnik myłem kilka razy.

    0
  • #6 21 Gru 2008 17:13
    mateo669
    Poziom 10  

    Czy są jakieś inne miejsca oprócz przelewów i filtra gdzie może minimalnie zaciągać powietrze do układu??? Czy na pompie oprócz wejść zasilającego i powrotu może gdzieś wystąpić jakaś nieszczelność??? Hipotezę z czujnikiem bym odrzucił, wydaje mi się że minimalnie się zapowietrza. Pytanie tylko gdzie??

    0
  • #7 21 Gru 2008 18:47
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Miejsc potencjalnego zapowietrzania jest całkiem sporo. Zdarza się cofka paliwa na postoju przez nieszczelny zawór dławiący na powrocie paliwa. Bywa, że nieszczelna jest któraś z uszczelek miedzianych na śrubach na pompie, wtedy zapowietrza się w bardzo perfidny sposób, gdyż po dłuższym postoju nie ma w dopływie i przelewach powietrza, a pompa mimo wszystko zapowietrzona, nieraz zdradza to kilka pęcherzyków w przewodzie powrotnym po odpaleniu (poprzedzonym odpowietrzeniem). Możesz wrzucić ręczną pompkę przed filtrem i po zgaszeniu zwiększyć ciśnienie na pompie. Jeśli rano odpali po takim zabiegu bez problemu, to znaczy, że rzeczywiście coś jest nieszczelne. Pompka ręczna (gruszka) była stosowana w dieslach Peugeota, Citroena, oraz Polonezie 1.9D. Nowa kosztuje ok. 50zł, a bardzo ułatwia odpowietrzanie.

    0
  • #8 21 Gru 2008 20:53
    bodzio1980
    Poziom 11  

    myśle ze żle szukasz
    te silniki nie chcą odpalać gdy zapowietrza się pompa paliwa .
    najlepiej podjedz na komputer czy pokarze jakieś błędy.

    0
  • #9 22 Gru 2008 15:43
    mateo669
    Poziom 10  

    Mam cały czas założoną "gruszkę" z zaworkiem zwrotnym, ale to nic nie pomaga. Jeżeli on się zapowietrza to minimalnie, bo pali bez problemu, tylko po kilku sekundach pracy zaczyna nim przez chwile szarpać. Pytanie tylko gdzie się może zapowietrzać??? A może coś ze sterowaniem nie tak??? Podpinałem się Opel Tech-em ale nic nie pokazało.

    0
  • #10 22 Gru 2008 15:51
    Michu10
    Poziom 32  

    kolejny klient co nic mu nie pokazało , X20DTL to VP44 trzeba wykonać konkretna diagnostykę

    0
  • #11 22 Gru 2008 22:27
    asmichał
    Poziom 2  

    kup w sklepie zawór zwrotny do auta ciężarowego. nawet do polskiego stara i on bedzie pasował do pompy i wymien go bedzie pasował taki sam gwint to pomaga.

    0
  • #12 30 Gru 2008 23:34
    mateo669
    Poziom 10  

    Sprawdzał ktoś miernikiem po jakim czasie załącza się ładowanie po rozruchu??? U mnie po 10-15 sek. wchodzi na 14 V, mam jeszcze passata 1.9 TDI i tam wchodzi na 14 V praktycznie od razu po rozruchu. Czy to normalne że w oplu tak późno się załącza ładowanie i czy to szarpanie może być z tym związane???

    0
  • #13 30 Gru 2008 23:38
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ładowaie w tej Vectrze coś jest nie bardzo. Powinno być odrazu po odpaleniu auta. Przyjżyj się alternatorowi i wzbudzeniu.

    0
  • #14 25 Gru 2009 21:43
    baczko1
    Poziom 9  

    hej znaleźliście rozwiązanie tego problemu? ja mam identyczny. bardzo proszę o odp. jeśli to możliwe to najlepiej na maila baczko(malpa)onet.eu

    0
  • #15 27 Gru 2009 23:01
    tobi13
    Poziom 14  

    szkoda zakładania zaworków to nic nie da częstą przyczyna tego stanu rzeczy są gumki na wtryskach i na to zwróćcie uwage.

    2
  • #16 28 Gru 2009 15:52
    baczko1
    Poziom 9  

    mi się wydaje że to może być raczej problem elektryczny,.,. z resztą sam nie wiem. jak jest cieplej tego nie ma. a im zimniej tym gorzej.

    2