Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II 2.0 Di 16v (X20DTL) Szarpie silnikiem

11 Dec 2008 21:34 10645 15
  • Level 10  
    Witam, mam pewien problem. Rano gdy odpalam auto silnik zapala bez problemu, idzie normalnie około 3 sekundy i zaczyna nim szarpać przez około 20 sekund w tym czasie widać jak lekko miga kontrolka od chłodzenia, po czym przestaje i idzie normalnie. Ponadto kopci na niebiesko. Dzieje się to wtedy gdy auto postoi dłużej np. przez noc. Wężyki przelewowe wymienione, uszczelki filtra też, dołożyłem nawet zawór zwrotny ale nic nie pomogło. Czy ktoś wie co może być nie tak???
  • Level 31  
    sprawdź przewód od czujnika temperatury. Jak masz to podłącz kompa ( i techa lub elm) i zobacz jaką temperaturę wtedy wskazuje.
  • Level 10  
    Niestety nie mam jak sprawdzić tego czujnika, musiałbym na serwis jechać podpiąć, taniej by wyszło nowy czujnik od razu kupić:/ A może jak bym zamiast czujnika wpiął rezystor około 3kΩ może udało by się oszukać ECU???:
  • Level 32  
    witam, przy 20st powinien mieć 2500-3500om, przy 90st 250-350om,przy -10st około 10kom, czy nie myłeś czasami silnika ? może jest wilgoć na złączach spróbuj wydmuchnąć spręz.powietrzem, chcesz zrobić niby Tuning to wsadż 20kom opornik bedzie miał syberyjski mróz i dawkę paliwa dużą :), powodzenia

    Dodano po 41 [sekundy]:

    a jeszcze taka uwaga charakterystyka tego czujnika prawie liniowa jest
  • Level 10  
    Na początku wpiąłem mu rezystor 27KΩ, grzał świece ok. 10s potem odpalił i od razu wskoczył na 1200obr jednak dalej lekko szarpał, zgasiłem po 10s, potem dałem mu 2.7K świece już nie grzały ale dalej przez chwile lekko szarpał co ciekawe na tych rezystorach przez chwile po uruchomieniu, prawie niewidocznie migała kontrolka od chłodzenia, tak jak normalnie przy porannym odpalaniu po nocy miga też w trakcie szarpania. Kiedyś zaobserwowałem że, gdy silnik jest zapowietrzony to w momencie odpowietrzania ta kontrolka od chłodzenia też lekko miga! Ale nie wiem czy to nie błędny trop:/ Silnik myłem kilka razy.
  • Level 10  
    Czy są jakieś inne miejsca oprócz przelewów i filtra gdzie może minimalnie zaciągać powietrze do układu??? Czy na pompie oprócz wejść zasilającego i powrotu może gdzieś wystąpić jakaś nieszczelność??? Hipotezę z czujnikiem bym odrzucił, wydaje mi się że minimalnie się zapowietrza. Pytanie tylko gdzie??
  • User removed account  
  • Level 12  
    myśle ze żle szukasz
    te silniki nie chcą odpalać gdy zapowietrza się pompa paliwa .
    najlepiej podjedz na komputer czy pokarze jakieś błędy.
  • Level 10  
    Mam cały czas założoną "gruszkę" z zaworkiem zwrotnym, ale to nic nie pomaga. Jeżeli on się zapowietrza to minimalnie, bo pali bez problemu, tylko po kilku sekundach pracy zaczyna nim przez chwile szarpać. Pytanie tylko gdzie się może zapowietrzać??? A może coś ze sterowaniem nie tak??? Podpinałem się Opel Tech-em ale nic nie pokazało.
  • Level 32  
    kolejny klient co nic mu nie pokazało , X20DTL to VP44 trzeba wykonać konkretna diagnostykę
  • Level 2  
    kup w sklepie zawór zwrotny do auta ciężarowego. nawet do polskiego stara i on bedzie pasował do pompy i wymien go bedzie pasował taki sam gwint to pomaga.
  • Level 10  
    Sprawdzał ktoś miernikiem po jakim czasie załącza się ładowanie po rozruchu??? U mnie po 10-15 sek. wchodzi na 14 V, mam jeszcze passata 1.9 TDI i tam wchodzi na 14 V praktycznie od razu po rozruchu. Czy to normalne że w oplu tak późno się załącza ładowanie i czy to szarpanie może być z tym związane???
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ładowaie w tej Vectrze coś jest nie bardzo. Powinno być odrazu po odpaleniu auta. Przyjżyj się alternatorowi i wzbudzeniu.
  • Level 10  
    hej znaleźliście rozwiązanie tego problemu? ja mam identyczny. bardzo proszę o odp. jeśli to możliwe to najlepiej na maila baczko(malpa)onet.eu
  • Level 14  
    szkoda zakładania zaworków to nic nie da częstą przyczyna tego stanu rzeczy są gumki na wtryskach i na to zwróćcie uwage.
  • Level 10  
    mi się wydaje że to może być raczej problem elektryczny,.,. z resztą sam nie wiem. jak jest cieplej tego nie ma. a im zimniej tym gorzej.