Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa sterownika silnika VW 1.9 TDI 99r. Jak naprawic?

london2004 22 Gru 2008 15:12 33328 40
  • #31
    Sztomel
    Poziom 34  
    jakbyś wiedział, że na załączonej przez Ciebie stronie odnośnik nie biegnie do właściwego adresu tylko otwiera zawsze stronę główną to przynajmniej byś napisał co nam chcesz pokazać,
    nie wiem czy sam patrzysz w schemat pisząc na poprzedniej stronie tematu, że kontrolka świec żarowych nie jest podłączona bezpośrednio ze sterownikiem silnika, która notabene jest jego sygnalizatorem autodiagnostyki;
    masz coś przeciwko czerpaniu wiedzy z netu ?
    odpuśćmy sobie w końcu ten nieszczęsny przekaźnik świec żarowych bo brniemy w nie tym kierunku co trzeba.
    Jedno tylko poprę z tego co napisałeś a mianowicie prośbę aby (london2004) podał oznaczenie silnika,
    ja jeszcze raz zapytam czy sprawdził przekaźnik 109 napięcia zacisku 30 ?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    nouki
    Poziom 25  
    więc wyjaśniam schemat jest na tej stronie co podałem po linku dojdziecie gdzie dokładnie jest ( trochę inicjatywy własnej). To schemat tdi z przekaźnikiem jaki pokazałem:)
    g3 - golf 3
    99 -rok
    1z - silnik

    Na tej samej stronie jest też schemat przekaźnika tego co pokazałeś Ty - jest parę zmian w instalacji jak i samym kompie:)
  • #33
    Sztomel
    Poziom 34  
    nouki napisał:
    To schemat tdi z przekaźnikiem jaki pokazałem:)
    g3 - golf 3
    99 -rok
    1z - silnik


    mogę się z Tobą założyć o skrzynkę najdroższej wódy,
    że london2004 z całą pewnością nie jeździ Golfem Mk3 z silnikiem 1Z z 1999 roku !
    Z całą pewnością jeździ Golfem Mk4 z silnikiem albo (ALH, AGR - 90 KM) lub (AHF, ASV, AVG - 110 KM) lub AJM -115 KM i w żadnej instalacji z tych Mk4 nie występuje przekaźnik jaki podałeś i po raz "enty" piszę, że przekaźnik 103 od świec żarowych nie ma nic wspólnego z niemożnością uruchomienia silnika, brakiem zasilania ECU czy też brakiem mrugnięcia (nawet latem) choćby na sekundę kontrolki świec żarowych.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #34
    seba24
    Poziom 20  
    jak tu czytam to padam z podziwu,bo wszyscy wszystko wiedza,a golf dalej popsuty. podaj rok i oznaczenie silnika,bo po 2000r była zmiana wtyczki komputera i sprawdze se piny według orginalnych schematow. i tak stawiam na instalacje
  • #35
    Sztomel
    Poziom 34  
    seba24 napisał:
    jak tu czytam to padam z podziwu,bo wszyscy wszystko wiedza,a golf dalej popsuty. podaj rok i oznaczenie silnika,bo po 2000r była zmiana wtyczki komputera i sprawdze se piny według orginalnych schematow. i tak stawiam na instalacje


    no widzisz seba24, problem z tym, że autko dalej popsute wynika z tego, że kolega london2004 przestał być od pewnego czasu aktywny w temacie, który założył i raczej nie sprawdzał tego co w ostatnich postach się mu sugeruje - a może sprawdza tylko nas o tym nie informuje :D
    piszesz o zmianie wtyczki po 2000 roku a z tematu wiemy, że chodzi o silnik z 1999 roku,
    nie wiedząc czy london2004 ma silnik VP czy PD raczej z rachunku prawdopodobieństwa :D wg jego rocznika, obstawiam, że jest to silnik na pompie wtryskowej i dlatego proponuję podpiąć na krótko kabelkiem z bieguna dodatniego akumulatora zasilanie na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej i wtedy odpalić silnik, poniżej fotka z umiejscowieniem N109 :
    Naprawa sterownika silnika VW 1.9 TDI 99r. Jak naprawic?

    a tu dla ciekawostki podaję rozpiskę pinów złącza diagnostycznego :
    http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.pl/?go=diag§ion=dz_std
  • #36
    seba24
    Poziom 20  
    jak1,9 to tylko taka pompa i nigdy inna a plus tam nie załatwi sprawy
  • #37
    Sztomel
    Poziom 34  
    seba24 napisał:
    jak1,9 to tylko taka pompa i nigdy inna a plus tam nie załatwi sprawy


    no to teraz dałeś popis wiedzy w tym temacie !
    słyszałeś może o pompowtryskach i pompie tandem w silnikach 1.9 TDI PD gdzie nie ma rotacyjnej pompy wtryskowej jaką widać na załączonej przeze mnie fotce ?
  • #38
    darko12
    Poziom 16  
    Przyslij sterownik to ci naprawie typowa usterka nie załancza świecy i się nie komunikuje ostatnio takiego naprawiałem i stało się tak jak gość 2 tygodnie wcześniej zrobił gdzieś chipa. Napisz jeszcze czy edc czy juz 15
  • #39
    Sztomel
    Poziom 34  
    albo problem został już usunięty albo london2004 już olał to forum bo ni słychu po nim ni widu !
  • #41
    przemkis
    Poziom 11  
    adam7009 ;]

    albo to zwykła prowokacja Pan London2004 nie podał żadnych szczegółów co do auta, odpowiadał na pytania bardzo lakonicznie, poza tym 15 grudnia napisał że sprawa załatwiona, a tu dalej burza. Pytanie tylko skąd wiadomo że to jest golf? w dodatku 3? w dodatku z 1999r? i w dodatku z silnikiem 1z? Chyba że to składak albo jakiś podejrzany import :).

    Poza tym ciekawe jest wyjaśnienie uszkodzenia tj amatorski chiptuning źle wlutowane podstawki które przestały łączyć po lekkiej stłuczce. Dodał jeszcze jak by dla potwierdzenia, że ma drugi taki sterownik ale bez podstawek i jest ten sam objaw. Jeśli ten drugi był oryginalny bez modyfikacji to raczej t nie wiadomo co zaszkodziło VW (raczej nie chip).

    Chyba że ten drugi sterownik też był po chipie ale miał wlutowane scalaki na stałe (tak samo lipnie jak poprzedni) i problem podobny.

    W takim razie rozumiem że autor chciał nas przestrzec przed stodołowym chiptuningiem :) Taka mała kryptoreklama ;] jeśli mam rację to poproszę autora o namiary na kogoś kto się na tym zna :)