Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reduktor BRC Tecno 100kW (regeneracja)

Ogimas 12 Gru 2008 13:17 15036 19
  • #1 12 Gru 2008 13:17
    Ogimas
    Poziom 13  

    Witam.
    Włąsnie wrocilem z regulacji instalcji gazowej BRC II gen. Problem tkwil w wysokim spalaniu (tj. 12 -13 litrow przy silniku 1.6i 8v - spokojna jazda). Gazownik po wielu probach regulacji postanowil zregenerowac reduktor (tak jak w temacie). CO sie okazało. PO 3 latach i 40 kkm membrany byly jak blacha (sztywne), jednak nie mialem zadnego problemu z wolnymi obrotami.
    Ba, nie wiem na jakiej podstawie ale koles stwierdzil ze mialem regenerowany parownik juz (a nikt od czasu instalacji wniem nie grzebal, nie bede tu podawal adresu zakladu ktory instalowal ten gaz)
    Przy okazji zostala zlikwidowana zwezka w dolocie powietrza i teraz zaciaga pieknie przekrojem 6cm.
    Uwagi.
    Autko nie do poznania, dynamika, wkrecanie na obroty ech az milo. Jedyny mankament ktorego nie zlikwidowal, to dalej musze dłuzej krecic rozrusznikiem zeby uruchomic silnik, to przy kolejnej regulacji. (na PB95 pali od dotyku)

    No i tyle. Moze to sie komus kiedys przyda.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha, co do spalania gazu dam znac po testach.

    0 19
  • #2 12 Gru 2008 15:12
    jokerdrek
    Poziom 15  

    brc to jeden z najlepszych parowników do regulacji (ja miałem poloneza który spalał 6.4 litra gazu na trasie nie przekraczajac 120 Km/h przy 4 stopniowej skrzyni biegów,miasto-miescił sie w 8), problem kolego tkwi w tym ze twój parownik podaje za duzo gazu z dawki stalej ktora trzeba zmniejszyc do minimum (jesli zmniejszysz do zera wtedy potrzebna będzie bezyna ale tylko do odpalenia autka) mniemam tez że twój silnik jest nieco słabszy na gazie niz na bezynie-wynika to z nieprzestrojenia silnika do 115 oktanowego paliwa :/

    Jeśli podasz model to moge ci w przyblizeniu podać spalanie na tym parowniku :)

    0
  • #3 12 Gru 2008 16:05
    Ogimas
    Poziom 13  

    Citroen ZX 1.6i (BDY) 92 - LPG BRC II Gen. - ktorym pokretlem pokrecic aby zmniejszyc ilosc dawki gazu, aby normalnie odpalał?

    0
  • #4 12 Gru 2008 18:06
    virus123456
    Poziom 16  

    Ogimas napisał:
    Citroen ZX 1.6i (BDY) 92 - LPG BRC II Gen. - ktorym pokretlem pokrecic aby zmniejszyc ilosc dawki gazu, aby normalnie odpalał?

    zawsze myslalem ,ze wszystkie instalki(niezaleznie od marki sterownika) II generacij odpalaja na bezynie. :crazyeyes:

    0
  • #5 12 Gru 2008 18:17
    Ogimas
    Poziom 13  

    Słusznie - odpala na benzynie, ale jesli silnik zalany jest czesciowo gazem to ciezko sie na benzynie odpala, dlugo sie kreci rozrusznikiem, aby wywalic gaz i zeby tylko samej PB95 dostarczac do rozruchu.

    0
  • #6 12 Gru 2008 19:06
    virus123456
    Poziom 16  

    no nie wiem jakiej pojemnosci jest kolektor sacy w twoim aucie zeby tak dlugo wypychac z tamtad gaz.
    widocznie mylisz sie o tym,ze to wina gazu.jeszcze kilka lat temu mialem auto z ogromnym kolektorem sacym na II generacij i nie bylo takiego problemu.podejrzewam ,ze u ciebie silnik wchodzi w tryb awaryjny po pracy na gazie.dlatego ciezko ci odpala na bezynie.przed odpaleniem sproboj odlaczyc akumulator na lika minut i zobacz jak odpali.
    a czy nie swieci ci CHECK ENGINE?

    0
  • #7 12 Gru 2008 22:02
    Ogimas
    Poziom 13  

    Check Engine sie nie swieci, zadnych bledów nie pokazuje. Mam teraz nowe membrany - pierwsze spostrzezenie - na poczatku jak jest zimny trzesie silnikiem na wolnych obrotach, ale jak juz wskazowka plynu pokze ok. 70 st. to juz normalnie trzyma jalowe oborty (rowniutko)

    0
  • #8 12 Gru 2008 22:05
    virus123456
    Poziom 16  

    a jezeli zgasisz na bezynie,to jak pozniej odpala?

    0
  • #9 13 Gru 2008 00:07
    Ogimas
    Poziom 13  

    Jak gasze na benzynie to pali od dotyku, bezproblemowo. NO i co w tym wypadku?

    0
  • #10 13 Gru 2008 10:43
    virus123456
    Poziom 16  

    Ogimas napisał:
    Jak gasze na benzynie to pali od dotyku, bezproblemowo. NO i co w tym wypadku?

    tak jak ci wczesniej pisalem.zgas na gazie.odlacz baterie na kilka minut.odpal.zobacz co bedzie.jezeli odpali na dotyk, znaczy to nie jest wina gazu.a jezeli to samo,szukaj nieszczelnosci przez ktora gaz dostaje sie do kolektora w czasie odpalenia.
    taki sam problem miala grupa aut VW lat dziewiedziesiatych.trzeba bylo stawiac przekaznik aby zresetowac ECU przed kazdym odpaleniem.

    1
  • #11 16 Gru 2008 10:53
    jokerdrek
    Poziom 15  

    Virus123456, wiesz że dzwonią ale w którym kościele to już nie, jeśli masz odłączyć baterie to tylko plusa żeby zresetować kompa i to na 15 min (reset to 5-7 min w zaleznosci od marki,reszta to dla większej pewnosci)
    A jesli chodzi o "grupę aut z lat..." to montaż przekażników robiły warsztaty które chcialy motować instalacje ale niemiały pojecia o tym- jest to nieumiejetność i brak wiedzy na ten temat

    0
  • #12 16 Gru 2008 20:39
    virus123456
    Poziom 16  

    jokerdrek napisał:
    - jest to nieumiejetność i brak wiedzy na ten temat

    niestety z warsztatami tak jest ,innaczej by na forach nie bylo dyskusij o problemach z gazem.
    wracajac do tematu,to mialem na mysli aby tylko w taki sposob wyjasnic jaka jest przyczyna ciezkiego odpalania na pb

    0
  • #13 17 Gru 2008 11:19
    Ogimas
    Poziom 13  

    heheh - ciezko to odpala po jezdzie na LPG, ale czasami zdarzy mu sie normalnie odpalic, a czasem zalapie na chwilke i gasnie, to trzeba go wtedy "chechlac" :/

    0
  • #14 17 Gru 2008 12:45
    gimak
    Poziom 37  

    Wygląda na to, że masz nieszczelną instalację gazową (reduktor). Gaz z reduktora w czasie postoju dostaje się do układu ssącego i silnik musi się najpierw przewentylować i dopiero ma warunki żeby odpalić.

    0
  • #15 17 Gru 2008 14:21
    Ogimas
    Poziom 13  

    reduktor swiezo regenerowany, niby przez fachowców :)

    0
  • #16 22 Gru 2008 12:50
    mirek26
    Poziom 11  

    być może masz uszkodzony regulator ciśnienia na listwie wtrysków. jak odpalicz to sprawdz czy wszystkie cylindry chodzą, z pewnością ostatnie nie. rozwiązania dwa jedno wymiana regulatora (koszt około 500 zł) lub wyłączenie pompy paliwowej

    0
  • #17 25 Gru 2008 12:53
    Ogimas
    Poziom 13  

    hm.. Wydeje mi sie ze zle sie wyrazilem.
    Mam wtrysk 1 punktowy. Nad wymiana regulatora sie zastanawialem - ale ta cena :(
    CO do odpalania autka. Instalcja II gen zawsze odpala na benzynie, problem z odpalaniem pojawia sie TYLKO po jezdzie na LPG.

    0
  • #18 19 Lut 2011 13:51
    KOGUT111
    Poziom 12  

    Odgrzeje kotleta, a co mi tam. Przynajmniej znam podpowiedz na to pytanie i innym się na przyszłość przyda. A więc, za problemy podczas rozruchy jakie koledzy opisali wyżej w parownikach BRC jest odpowiedzialny zawór, który w nich jest zabudowany (ta niebieska cewka na parowniku) po pewnym przebiegu gumowa uszczelka w nim tak twardnieje ,że niema szans żeby coś uszczelniła. Gdy zagasimy silnik na LPG gas wydostaje się jeszcze z reduktora do momentu aż opróżni pierwszy stopień parownika i przewód miedziany do kolejnego elektrozaworu. Ta dawka paliwa zalewa na tyle silnik, że auto albo odpali i zgaśnie, albo trzeba długo kręcić. W przypadku gdy gasimy samochód na benzynie ale po dłuższym czasie jego działania na tym paliwie autko nie na problemów z odpalaniem, gdyż gaz został wypalony wraz z benzyną. A co się tyczy do regeneracji, niestety w komplecie naprawczym nie ma uszczelek do tego zaworu i nawet regenerowany parownik przez fachowca (który nie ma pojęcia o tym fakcie) będzie dalej nie sprawny. Ja osobiście zarżnąłem jeden rozrusznik zanim rozwiązałem ta zagadkę. Trochę długo ale myślę że wszystkie niuanse rozwiałem.

    1
  • #19 04 Maj 2011 18:29
    danikk
    Poziom 2  

    A czy da się tę uszczelkę wymienić, czy trzeba od razu cały reduktor?
    Bo mam właśnie taki problem i zastanawiam się nad wymianą całego reduktora.

    0
  • #20 30 Wrz 2013 19:20
    zeby
    Poziom 1  

    Ale za to jak lekko przepuszcza ten zaworek od gazu to zimą w silny mróz pali jak ta lala ;)

    0