Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia elektronika Udemy
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SAMSUNG ML-1640 regeneracja lub zamiennik tonera

kari_mari 06 Sty 2009 19:15 428434 662
  • #31 06 Sty 2009 19:15
    robsson1988
    Poziom 11  

    bnl napisał:
    Ja stosuje bezpiecznik zamiast metalowego bolca który jest w startówkach, fakt że było to tylko parę tonerów ale póki co nie miałem żadnych sygnałów od klientów że coś jest nie tak.


    i bezpiecznik zresetowal licznik w drukarce ?! 0.0 ??

    colin_2b napisał:
    U mnie odpalilo, z tym ze za pierwszym razem wyskoczyl blad .Net framework itp.
    Wogole wie ktos moze jak sprawdzic licznik wydrukowanych stron w tej drukarce? Koles w sklepie mowil ze da sie, ale zapomnialem zapytac :/


    mam rozumiec ze ten programik do ml-1640, ze zadzialal czyli zresetowal licznik stron ????

  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #32 06 Sty 2009 20:35
    bnl
    Poziom 12  

    Zwykły bezpiecznik,ja akurat stosowałem 50 mA bo innych nie miałem pod ręką.Zresztą podobny temat dotyczący tego tonera był nie tak dawno poruszany na elektrodzie, opinie są różne ,ale tak jak wspomniałem ja nie miałem narazie niepokojących sygnałów co nie oznacza że jest to 100% pewne rozwiązanie.
    Pozdrawiam

  • #33 06 Sty 2009 21:26
    colin_2b
    Poziom 13  

    robsson1988 napisał:
    bnl napisał:
    Ja stosuje bezpiecznik zamiast metalowego bolca który jest w startówkach, fakt że było to tylko parę tonerów ale póki co nie miałem żadnych sygnałów od klientów że coś jest nie tak.


    i bezpiecznik zresetowal licznik w drukarce ?! 0.0 ??

    colin_2b napisał:
    U mnie odpalilo, z tym ze za pierwszym razem wyskoczyl blad .Net framework itp.
    Wogole wie ktos moze jak sprawdzic licznik wydrukowanych stron w tej drukarce? Koles w sklepie mowil ze da sie, ale zapomnialem zapytac :/


    mam rozumiec ze ten programik do ml-1640, ze zadzialal czyli zresetowal licznik stron ????


    Masz rozumieć, że nie wiem gdzie jest licznik więc nie wiem czy resetuje czy nie :(

  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #34 06 Sty 2009 22:07
    robsson1988
    Poziom 11  

    zeby sie dowiedziec wystarczy włączyc sterownik samsunga i ci sie pokaze na pasku stan tonera, jak bedzie caly bialy to znaczy ze sie wyczerpal/resetowanie nic nie dalo, jak bedzie caly czarny to znaczy ze resetowanie sie powiodlo, co do bezpiecznika ja wlozylem 63 mA i nic to nie dalo, byc moze dlatego ze wlozylem go do initiala, a byc moze zadziala on dopiero w full tonerze.... takie moje domniemania
    pozdrawiam

  • #35 07 Sty 2009 00:35
    colin_2b
    Poziom 13  

    Spoko, stan tonera to umiem znaleźć :) Ogólnie rzecz biorąc myślałem, ze jest jakiś licznik i przy okazji jest brany pod uwagę przy określaniu "sprawności" kartridża. Mnie na razie nie grozi brak tonera, więc ciężko mi będzie sprawdzić tą metodę.

  • #36 07 Sty 2009 04:26
    websitek
    Poziom 10  

    bnl napisał:
    Zwykły bezpiecznik,ja akurat stosowałem 50 mA bo innych nie miałem pod ręką.Zresztą podobny temat dotyczący tego tonera był nie tak dawno poruszany na elektrodzie, opinie są różne ,ale tak jak wspomniałem ja nie miałem narazie niepokojących sygnałów co nie oznacza że jest to 100% pewne rozwiązanie.
    Pozdrawiam


    Na tym bezpieczniku dziala toner startowy czy normalny?? pojawiały się tu opinie o bezpieczniku 63mA sprawdzałeś na nim czy chodzi ?

  • #37 07 Sty 2009 19:14
    bnl
    Poziom 12  

    Regenerowałem startówkę i normalny w obu przypadkach dałem 50mA, nie wiem jak sie zachowuje przy 63 mA.

  • #38 07 Sty 2009 21:28
    copyman
    Specjalista - kserokopiarki

    bnl napisał:
    Regenerowałem startówkę i normalny w obu przypadkach dałem 50mA, nie wiem jak sie zachowuje przy 63 mA.


    Pytanie zasadnicze - czy zgasła lampka od tonera po zastosowaniu 50mA ? Bo jezeli nie, to całą robotę o kant ..... potłuc :(

    C.

  • #39 08 Sty 2009 10:09
    robsson1988
    Poziom 11  

    Przyłączam sie do pytania, z drugiej strony czy moze ktos potwierdzic ze jak sie skonczy toner i go zasypiemy nie wymieniajac bezpiecznika/patchujac to z czerwona lampka da sie dalej drukowac ?

  • #40 08 Sty 2009 22:03
    robsson1988
    Poziom 11  

    dobrze wiec, PANIE I PANOWIE, PROSZE O UWAGE, chcialbym oznajmic, iz po wielu perturbacjach, wreszcie udalo mi sie zresetowac toner drukarki samsung ml-1640, uruchomilem ten sam program co poprzednio, nie wiem czemu wczesniej nie udalo sie tego zrobic, ale teraz tak.
    Mianowicie dzisiaj chcialem sobie cos wydrukowac, mysle sobie, a co mi szkodzi, zainstaluje sobie patcha jeszcze raz, zainstalowalem, nic sie nie stalo, pasek tonera bez zmian ( okolo 50%), mysle, no nic nowego w sumie, odpalam worda, WLACZAM DOKUMENT DO DRUKU, a tu nagle jakies trzaski buczenia bzyczenie itp itd, lampka zaczela migac na żółto, komunikat: błąd komunikacji z drukarka... na mnie padl blady strach, pomyslalem: juz popsułem drukarke, ale wylaczylem ja z pradu, wlaczam z powrotem i co widze: PASEK TONERA JEST PELNY => RESETOWANIE SIE POWIODLO !!!!!!! JUPIIIII !!!!!!
    pozdrawiam wszystkich !!!

  • #41 09 Sty 2009 12:02
    963852
    Poziom 12  

    Znalazlem instrukcje... Po angielsku do tego programu resetujacgo.

    online.indianrefiller.com

    downlord
    unzip
    setup
    create username and password.

    and click which you want to reset printer

    after wait 1 min.
    then printer off
    again start printer ready mode.

  • #42 09 Sty 2009 13:32
    lu13
    Poziom 1  

    czy komus jeszcze udało sie zresetować toner tym programikiem?

  • #43 09 Sty 2009 17:31
    963852
    Poziom 12  

    Na allegro jest aukcja z proszkiem 70g do 1640 i 2240 + bezpiecznik + polska instrukcja uzupelniania.

    Wiec da sie resetowac bezpiecznikiem, chyba ze to oszustwo.

    Ale aukcja dotyczy tylko tonerow startowych, podobno bez chipa.

    Linku do aukcji nie podaje z wiadomych wzgledow.

  • #44 09 Sty 2009 19:40
    bnl
    Poziom 12  

    Co do bezpiecznika to nie wiem czy zgasła lampka, więc może być tak że cała robotę o kant...,ale jeśli ktoś ma drukarkę to może bez problemu sprawdzić,ja niestety jeszcze jej nie mam .

  • #45 09 Sty 2009 20:27
    robsson1988
    Poziom 11  

    963852 napisał:
    Na allegro jest aukcja z proszkiem 70g do 1640 i 2240 + bezpiecznik + polska instrukcja uzupelniania.

    Wiec da sie resetowac bezpiecznikiem, chyba ze to oszustwo.

    Ale aukcja dotyczy tylko tonerow startowych, podobno bez chipa.

    Linku do aukcji nie podaje z wiadomych wzgledow.


    to pewnie oszustwo, ja wlozylem bezpiecznik szybki 63 mA do tonera startowego i NIE ZADZIALAL, wiec to OSZUSTWO

    co do wymiany chipow, pewnie tak sie da zresetowac toner, ale to rozwiazanie jest drozsze i bardziej pracochlonne niz kilka klikniec
    jak macie jakies pytania w sprawie ml-1640/ml-2240 to pisac smialo
    pozdrawiam

  • #46 09 Sty 2009 22:38
    copyman
    Specjalista - kserokopiarki

    Bezpiecznik faktycznie wali oszustwem na kilometr. Jest on tylko po to aby drukarka widziała obecność wkładu startowego. Żaden bezpiecznik nie zresetuje komunikatu o tonerze. Na startowym po 700 drukach wywala komunikat, a po ok. 2000 blokuje na dobre. Próbowałem instalować ją bez użycia 1640.exe ale nic to nie daje. Blokada i koniec. Póki co lepiej przestawić się na Xerox-a 3117. Kosztuje w końcu tyle to kaseta do 1640 :) !

    C.

  • #47 10 Sty 2009 16:02
    unbreakable84
    Poziom 10  

    963852 link do stronki jak i opis dałem na 1 stronie tematu.
    robsson1988 gratulacje już myślałem, że bubel dałem na forum, dobrze, że zadziałał.
    copyman stałem sie posiadaczem Xeroxa 3117 fajna drukareczka narazie 300 stron na liczniku, nawet nie jest taka głośna :).

  • #48 10 Sty 2009 18:38
    bnl
    Poziom 12  

    Czyli niedługo moje"bezpiecznikowe"będę miał z powrotem :cry:
    a coraz więcej pojawia sie tych drukarek na rynku,ciekawe czy pojawią się niedługo jakieś konkretne zmienniki.

  • #49 11 Sty 2009 01:03
    copyman
    Specjalista - kserokopiarki

    bnl napisał:
    Czyli niedługo moje"bezpiecznikowe"będę miał z powrotem :cry:
    a coraz więcej pojawia sie tych drukarek na rynku,ciekawe czy pojawią się niedługo jakieś konkretne zmienniki.


    ad1. Obawiam się że szybko wrócą... :(
    ad2. Zamienniki się szybko pojawiają. Myślę że jeszcze mięsiąc, góra dwa i będzie ich pełno. Podobnie z chipami do 1640.

    C.

  • #50 11 Sty 2009 10:52
    AdlerPL
    Poziom 10  

    Ten program działa! :D

    Słuchajcie robimy tak.

    Po instalacji i uruchomieniu wypełnijcie jakimiś bzdurami wszystkie pola oprócz maila. Mail wypełnijcie na końcu! To ważne, bo po jego wypełnieniu wysyła automatycznie dane na serwer, a gdy nie podamy telefonów, email nie przychodzi.

    Po aktywacji uruchamiamy i czekamy 1 minutę. Dioda na drukarce miga wtedy na pomarańczowo. Po tym czasie wyłączamy drukarkę. Po uruchomieniu pasek tonera jest pełny :D

    Aha oczywiście mail musi być poprawny. Ale jeżeli boicie się spamu, to co wam szkodzi 5 minut poświęcić na założenie maila(na gmailu przyszło po paru sekundach) :) Tańsze to na pewno od kupowania chipów i bezpieczników.

  • #51 11 Sty 2009 11:51
    963852
    Poziom 12  

    A ma to jakis wpływ na gwarancje ??
    W jaki sposob to ingeruje w sprzet ??

    Chyba jednak wybiore Xeroxa 3117

  • #52 11 Sty 2009 13:08
    AdlerPL
    Poziom 10  

    W sprzęt w ogóle nie ingeruje. Co najwyżej w toner. Po prostu ten program czyści eeprom, poprzez jego przepełnienie(Refill). Powoduje to jego zresetowanie.

    Wydruk strony testowej:

    Ram Size: 8Mbytes;
    Total Page Count: 0 !
    OS Version: 1.01.00.78 09-30-2008 (nie zmienił się)
    Engine Version: 1.00.49
    SPL Version: 5.07 06-27-2006
    USB S/N: 144QBKAQ414351V
    Toner page Count/Toner Remaining/Toner Status: 0 /100% / Normal !
    (Initial Toner Page Count: 0)
    Cartridge Capacity: 0.7K
    Dot/OPC Count: 00/0
    Supplier: SAMSUNG(INI)

    Nie trzeba zmieniać bezpiecznika, ani chipa, co jest większą ingerencją w sprzęt;)
    Po prostu drukarka zachowuje się jak nowa:)

    PS. Po wydrukowaniu, 1 słowa (Test) nadal pisze 0 Page Count. Jak wydrukuje więcej stron to zobaczę czy się to nie zmieni. Nawet jeśli, nie to chip jest na tonerze.

    A więc w razie jakiejkolwiek naprawy gwarancyjnej dajesz do punktu serwisowego drukarkę bez tonera:)
    Po prostu program nie ingeruje w działanie samego sprzętu, tylko tonera.

    Ja tam się cieszę. Będę mógł sam sobie uzupełniać, bez jakiśtam przeróbek:)

  • #53 11 Sty 2009 13:22
    963852
    Poziom 12  

    Zamiennikow pewnie bedzie jak grzybow po deszczu, ale i tak ta drukarka ma mala pojemnosc tonera - 1500str vs 3000 stron w samsungu 2010/xerox 3117.

    A cena tonera zastepczego pewnie bedzie ta sama.
    I nadodatek 1640 jest wolniejszy od poprzednika...

    Ciezka sprawa...

    @AdlerPL - jak cos to opisuj swoje spostrzezenia, ja sie wstrzymuje z kumpenm poki co. Zobacze jak sie sytuacja z tym 1640 rozwinie.

  • #54 11 Sty 2009 15:47
    AdlerPL
    Poziom 10  

    Ja używam ją już od 3 miesięcy i jestem zadowolony. Xerox 3117 ma tą samą prędkość wydruku co ml1640.

    1640 też ma pojemność tonera 3000 stron:) 1000 stron to drukujesz na startowym.

    Ja tam na mojego Samsunga nie narzekam. Ładnie drukuje, już 1 ryzę przez niego w sumie przepuściłem i nie było z niczym problemu. W dodatku podoba mi się ze względu na estetyczny czarny kolor pasujący do kompletu całego komputera :D

    Ale kto co woli. To moja 1 drukarka laserowa i nie mam żadnych zastrzeżeń.


    Jak coś by się działo to dam znać.

  • #55 11 Sty 2009 16:03
    963852
    Poziom 12  

    AdlerPL napisał:

    1640 też ma pojemność tonera 3000 stron:) 1000 stron to drukujesz na startowym.


    No tu sie nie zgodze... oryginal do 2010 ma 3000str, a oryginal do 1640 jak nic 1500str.

    Kawalek sepcyfikacji ze strony samsunga - model 1640
    Cytat:
    Średnia wydajność zasobnika 1500 stron (drukarka dostarczana z zasobnikiem startowym na 700 stron). Deklarowana wydajność zasobnika zgodnie z ISO / IEC 19752

  • #56 11 Sty 2009 17:10
    robsson1988
    Poziom 11  

    ciekawe czy mozna zainstalowac tonery o wiekszej pojemnosci do tego ml-1640, kiedys na allegro widzialem niby super toner na 2000 stron ale nie wiem ile w tym prawdy, czy moglby ktos sprawdzic czym sie fizycznie roznia tonery od ml-2010 i ml-1640 ? ( no oprocz chipu ), chodzi mi glownie o objetosc przestrzeni przeznaczonej na przechowywanie proszku w tonerze...
    jesli jest taka sama to by znaczylo ze samsung wprowadzil ograniczenie softwareowe, albo sypie po prostu mniej proszku do oryginalow zeby je czesciej kupowac;
    no chyba ze komora jest mniejsza to wtedy wiadomo;
    albo drukarka zuzywa wiecej proszku do druku niz poprzednik ??? nadruk ma wieksza gestosc ???
    tyle moich domyslow, pozdrawiam

  • #57 11 Sty 2009 17:20
    forteca
    Specjalista KYOCERA

    Witam,

    pozwolę się nie do końca zgodzić z kolegą. A mianowicie jak dla mnie rodzi to w przypadku co niektórych ludzi (w myśl powiedzenia "Polak potrafi") znakomitą okazję do delikatnie mówiąc "ukrywania prawdy", wyobraź sobie sytuację kiedy ktoś "uczciwy inaczej" sprzedaje drukarkę i po tych czynnościach ma same zera na licznikach !!! ...oznacza to, że jeśli tylko będzie mógł to "uczciwiec" sprzeda używaną drukarkę jako NOWĄ !!! a to jest już oszustwo !!!

    AdlerPL napisał:
    W sprzęt w ogóle nie ingeruje.

    Wydruk strony testowej:

    Total Page Count: 0 !


    Czyżby? ....To jest licznik wydrukowanych stron przez drukarkę...powinien być niekasowalny!!!! drukarka sumuje ilość stron niezależnie od ilości założonych kartridży z tonerem.


    AdlerPL napisał:

    Toner page Count/Toner Remaining/Toner Status: 0 /100% / Normal !
    (Initial Toner Page Count: 0)


    Pierwsza pozycja...ilość stron wydrukowana na tonerze...to powinno się kasować po wymianie kartridża.


    AdlerPL napisał:

    Dot/OPC Count: 00/0
    Supplier: SAMSUNG(INI)


    Licznik stron bębna.

    AdlerPL napisał:

    Po prostu drukarka zachowuje się jak nowa:)

    PS. Po wydrukowaniu, 1 słowa (Test) nadal pisze 0 Page Count. Jak wydrukuje więcej stron to zobaczę czy się to nie zmieni. Nawet jeśli, nie to chip jest na tonerze.

    A więc w razie jakiejkolwiek naprawy gwarancyjnej dajesz do punktu serwisowego drukarkę bez tonera:)
    Po prostu program nie ingeruje w działanie samego sprzętu, tylko tonera.


    No właśnie..."drukarka zachowuje się jak nowa"....tylko, że proszę weź pod uwagę, że każdy dobry serwis będzie żądał przy naprawie gwarancyjnej krtridźa z tonerem....no i rzecz jasna od razu oceni faktyczny stan techniczny drukarki po STANIE JEJ PODZESPOŁÓW.

    Pozdrawiam

  • #58 11 Sty 2009 18:24
    963852
    Poziom 12  

    Ktos kto pisal program, podszedl do problemu zbyt kompleksowo...
    Pewnie da sie funkcje zredukowac tylko do zerowania tonera.

  • #59 11 Sty 2009 21:25
    AdlerPL
    Poziom 10  

    Dobra drobna aktualizacja. Ustawienia są tylko resetowane.

    Po wydrukowaniu materiałów na piątkowe kolokwium:
    Total Page Count: 50
    Toner Page Count: 50
    Toner Remaining 94%
    Dot/OPC Count: 71914800/265 (???)

    Więc macie racje, kasuje wszystkie ustawienia i zachowuje się jakby ktoś ją dopiero zaczął używać. Ale drukarki nie mam zamiaru sprzedawać więc nie mam zamiaru nikogo oszukiwać. Chociaż macie racje. Ktoś mógłby udawać, że drukarka jest nowa.

    Co do serwisowania z tonerem. Nikt mi nie każe serwisować z tonerem w razie jakiegokolwiek uszkodzenia samej drukarki. Zawsze mogę powiedzieć, że zrecyklingowałem Initial Toner. Zresztą tyle razy miałem sprzęt Samsunga i nigdy nie miałem z nim problemów, więc mam nadzieje, że również z drukarką tak będzie:) Przynajmniej przez okres gwarancyjny.


    Więc podsumowując, jak ktoś chce zaryzykować, to może w łatwy sposób samemu napełniać sobie toner, bez zabawy w bezpieczniki i wymiany chipów. Spowoduje to naliczanie drukarki od początku.
    Jednak trzeba zwrócić uwagę, że program ten może być narzędziem oszustwa jakim jest sprzedawanie drukarek, z cofniętym licznikiem, jako nowych(prawie jak z samochodem).

  • #60 11 Sty 2009 22:04
    forteca
    Specjalista KYOCERA

    AdlerPL napisał:

    Co do serwisowania z tonerem. Nikt mi nie każe serwisować z tonerem w razie jakiegokolwiek uszkodzenia samej drukarki. Zawsze mogę powiedzieć, że zrecyklingowałem Initial Toner. Zresztą tyle razy miałem sprzęt Samsunga i nigdy nie miałem z nim problemów, więc mam nadzieje, że również z drukarką tak będzie:) Przynajmniej przez okres gwarancyjny.


    Może kazać...wszystko zależy od zapisów w karcie gwarancyjnej....znam wymogi gdzie korzystając w okresie gwaranyjnym z innych tonerów niż zaleca producent tracisz gwarancję na drukarkę.

    A poza tym podczas naprawy gwarancyjnej, w niektórych przypadkach musisz oddać drukarkę z tonerem...np. jeśli oddajesz do naprawy na złą jakość wydruków.

    Oczywiście jak napisałem wszystko zależy od zapisów w karcie gwarancyjej....inne są wymogi do tanich "domowych" drukareczek, a inne do "wypasionych kombajnów" itd,itp.

    Pozdrawiam