Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto 1.2 8V 2000 rok-wspomaganie

Telo 14 Dec 2008 14:29 3720 4
  • #1
    Telo
    Service technician RTV
    Witam
    Mam w Punto 1.2 8V 2000 rok uszkodzenie tego typu ,że czasami wyłacza się wspomaganie zapala sie czerwona kontrolka(wspomaganie nie działa) i wtedy na nowo zapalam samochód i jest ok ,mam wrażenie ze te wyłaczenia sa w przypadkach jak kierownica jest max skręcona albo w prawo albo w lewo.
    Przeczytałem już wszystkie posty na ten temat i wiem ze to mogą byc uszkodzone przekaźniki lub na ich koncówkach zimne luty?Wiem ,że jak wymontuje silnik to lepiej je podmienic na nowe R2 znanej firmy Relpol ale moje pytanie brzmi jak jednoznacznie sprawdzic czy to nie jest przypadkiem uszkodzony czujnik na kierownicy lub jego połaczenia?
    I jeszcze jedno pytanie czy mozna bezpiecznie wymontować silnik z kolumny kierowniczej czy trzeba cos ustawic po jego ponownym montażu,np.adaptacja układu kierowniczego czy coś w tym stylu.
    Na co uważać przy demontazu silnika?
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Jak przeczytałeś wszystkie posty, to na co czekasz, do roboty...........wszystko już było napisane na ten temat
  • #3
    mario1982
    Level 16  
    sprawdz ładowania akum.pokrec kierownica na załaczonych odbiornikach i obserwój miernik jeżeli bedzie ciagle około 14 to jak wyżej posty zimne luty
  • #4
    Telo
    Service technician RTV
    Ok napewno to sprawdzę ale mam pytanie odnosnie demontażu tego silnika jeden kolega napisał cytuje

    Dodam że naprawiałem to jakiś czas temu stąd brak szczegułów tej operacji, podobno po wyjęciu silnika wspomagania nie powinno się kręcić kierownicą i zaznaczyć na obudowie silnika utawienie jego ośi zaraz po wyjęciu z przekładni kierowniczej ( tak sugerował fachowiec z serwisu )
    ale ja jeździłem bez tego silnika i wmontowałem go też na chybił trafił i wszystko gra. Z tego co pamiętam przekaźniki tam zastosowane są SIMENSA i faktycznie takich nie dostaniesz, trzeba je dobierać w moim przypadku żeby było ok użyłem dwóch połączonych ze sobą w jeden bo musiał bym czekać na sprowadzenie pojedyńczych o takim samym działaniu co oryginalne. I to chyba wsio, powodzenia

    Jak faktycznie jest prosze aby ktos kto to robił napisał czy ważne jest ustawienie oski silnika widziałem jest na wieloklinie?
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Nic się nie bój (żadnej adaptacji i możesz się mylić wiele razy) po prostu uważaj na "kabelki" na płytkę itp.