Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak grzania świec żarowych

14 Gru 2008 19:36 8762 17
  • Poziom 15  
    Witam,

    W pierwszej kolejnosci chcial bym zaznaczyc ze sprawdzilem poprzednie posty i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.

    golf 3 TDI 1.9 nie grzeja swiece.

    Sprawdzilem stycznik pod maska ten przy szybie - bezepiecznik jest ok., stycznik po podaniu napiecia sterowania na stole w domu zalczal sie.
    przekaznik w kabinie - w gniezdzie 12 przekaznik 103 na stole w domu dzialal poprawnie.
    Swiece sprawdzone wszystkie sprawne.
    Chyba wszystkie bezepieczniki sprawdzone i sprawne
    Po odlaczeniu czujnika temp lampka na desce swieci sie ciagle. Po podlaczeniu czujnika i niskiej temp. lampka zapala sie na odpowiedni moment przeznaczony na grzanie swiec.

    Moje pytania:
    Czy istnieje jakis schemat grzania swiec w tym modelu samochodu?
    Jaka f-cje spelnia przekaznik w kabinie?
    Co jeszcze moze byc przyczyna nie zalaczania sie grzania swiec?
  • Poziom 42  
    Czy w tym czasie jak świeci się kontrolka na tablicy to świece grzeją czy nie?
  • Poziom 15  
    Jedno co mogę napisać miałem coś podobnego niby przekaźniki były ok ale po wymianie na inne wszystko było ok nie wiem dlaczego na stole były stare ok ale wydaje mi się ze prąd płynący przez styki delikatnie nadpalone powodował brak grzania.
  • Poziom 15  
    Lamka na tablicy swieci ale swiece nie grzeja
  • Poziom 17  
    Witam.Przekażnik w kabinie jest sterownikiem przekażnika pod maską który załancza prąd na świece żarowe. Jeśli zapali się kątrolka świec żarowych to musi się załączyć przekażnik pod maską.Z niego są zasilane świece.Sprawdż czy dochodżi prąd do stycznika pod maską i czy z niego wychodżi.
  • Poziom 42  
    A bezpiecznik w komorze silnika?
    Albo za skrzynką bezpiecznikowo/przekaźkową..... nie pamiętam!?
  • Poziom 15  
    Napewno dochodzi napiecie robocze do tego stycznikaa pod maska, ale jak zapala sie lampka to na wyjsciu tego stycznika nic sie nie dzieje. Jeszcze nie sprawdzilem napiecia sterowania tego stycznika pod maska.

    Bezpiecznik w komorze silnika sprawdzony jest ok. A za skrzynka bezepiecznikowo przekaźnikową to nei wiem co tam jest.
  • Poziom 17  
    Witam.Wychodzi że masz zryty sterownik w kabinie lub brak plusa na szerokiej nodze.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Witam.Wychodzi że masz zryty sterownik w kabinie lub brak plusa na szerokiej nodze.Jeszcze jest możliwość że padła masa na sterowaniu stycznika pod maską.
  • Poziom 15  
    Jaki zryty sterownik? gdzie ten steronwnik jest? zaraz go wypatrosze i zobacze czy chiodzi?

    gdzie jest szeroka noga na ktorej powinnien byc ten plus? chodzi o przekaznik? (mialem to wlasnie sprawdzic czy jest tam ten plus)

    ta mase musze sprawdzic jeszcze. jest to p-kt zaczepienia.
  • Poziom 10  
    witam . kolego sprawdz kostke przy stacyjce miałem podobną sytuacje .i okazało sie ze jest kostka do wymiany.pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Sprawa wyglada nastepujaco:

    na kostce dolaczanej do stycznika grzania swiec sa 3 przewody. 1 br-cz 2cz 3nieb chyba.

    napiecie 2-1 12V
    napiecie 2-3 6 V

    Jakie powinny dochodzic napiecia sterownia? na jakies przewody?
  • Poziom 17  
    Witam.Tak namotałeś że się pogubiłem.Podaj konkretnie rok produkcji i oznaczenie silnika jaki masz.Piszesz że to tdi a to może zwykły td.Przekażnik 103 ma cztery nogi 30 stały (+) 87 wyjście na świece(+) 85i87 sterowanie przekażnika (+ -) .Jeśli jest 103-ka to hyba jest to jedyny przekażnik do świec .Bez numeru silnika dalej niedarady.
  • Poziom 15  
    Jest to TDI z '95 roku. Stycznik prawdopodobnie ma 2 sekcje. 1 sekcja zalacza swiece zarowe, a 2 zalacza podgrzewacz plynu chlodniczego. nr silnika nie znam i nie bardzo chce mi sie go spisywac,
  • Poziom 17  
    Sprawdz jeszcze trzeci przekażnik o numerze 109 .Na odległość więcej nie wydumam.
  • Poziom 15  
    a do czego jest ten 109? czy jest ktos w stanie powiedziec po co sa jest ten przekaznik 103? ktos mi napisal ze stycznikiem steruje VAG wiec po co jest 103?
  • Poziom 17  
    Przekażnik 103 załańcza świece żarowe przez styk 87.Przekażnik 109 daje zasilanie na styki numer 30 wtym na styk 30 przekażnika 103.Sprawdż czy masz napięcie na tych stykach .Przekręcasz stacyjke wyjmujesz 109 sprawdż 30 czy ma +12 jeśli ma włóż spowrotem i sprawdż 30 w 103 czy ma +12 .Chyba prościej się nieda .
  • Poziom 15  
    No ale po co to sprawdzac jezeli na kostke sterownania stycznika siwec na srodkowy pin dochodzi +12V?
  • Poziom 15  
    A może brak sterowania z kompa?(np. uszkodzony czujnik temp. silnika)