Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co to za sprężarka? zna ktoś?

15 Gru 2008 14:57 2295 10
  • Poziom 23  
    Witam, zakupiłem dziś sprężarke jak na załączonym obrazku, cena po 1zł za kg wiec chyba sie opłacało, sprężarka sprawna i wydaje sie być masywna, zna ktoś z forumowiczów firme i co to wogole jest za wynalazek? zastanawiam sie nad przystosowaniem tego do kompresora lecz nie wiem czy sprężarka posiada pierscienie zgarniające i czy nie bedzie pluła ojejem :)

    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Taka sprężarka to potrzebuje butli 120 l żeby rozwinąć skrzydła. Rozkręcałeś ja? Ma duże luzy?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Zmartwię Cię dj_stopa ale miałem taką sprężarkę . Jest to sprężarka od chłodni i zupełnie się nie nadaje do celów warsztatowych ponieważ skrzynia korbowa jest również pod ciśnieniem i jest elementem obiegu gazu . Tym samym gaz krąży nad powierzchnią oleju i porywa jego cząsteczki .
    Cała jest żeliwna i jak pamiętam ma żeliwne tłoki z zaworkami płytkowymi w denkach tłoków .
  • Poziom 23  
    Luzów nie ma żadnych, powierzchnie cylindrów gładziutkie, chodzi idealnie :) zaworki ma 4, płytkowe, ale nie ma ich na tłokach tylko są na deklu zaworów, jutro sie za nią wezme, z tego co widziałem to nie ma żadnych otworów w głowicy, jedynie otwory na śruby, sądze ze jezeli dołozy sie pierścien zgarniający na tłokach to powinno działać? myśle za jakos da sie ją przerobić? dostęp do maszyn mam :)

    Pozdrawiam!
    Filip
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    O to jakaś inna a z zewnątrz wygląda identycznie . Czy ten tłoczący kalał ciśnieniowy biegnący od głowicy przez cylindry jest połączony ze skrzynią korbową ? Bo jeżeli tak to można go odseparować od skrzyni i w bloku wykonać normalny otwór z odpowietrzeniem do dolewania i kontroli poziomu oleju . Wtedy skrzynia nie musi być szczelna bo nie zależy nam że czynnik chłodniczy ucieknie .
  • Poziom 23  
    kurde, nie jestem pewny co do kanału, wydaje mi sie ze nie ma, ale moze sie okazać ze jest, jak narazie to rozkreciłem ją, tzn. zdjołem głowice i odkrecilem dolny dekiel, zeby spłynoł cały olej, jutro wyczyszcze benzyną i wtedy bede widzial jak na dloni :) Moze kolega wie gdzie kupie pierscienie do tego ? (wymienić na wszelki wypadek) i uszczelke pod głowice bo troche ją zmasakrowałem przy zdejmowaniu :) Wiec jezeli bedzie polączenie miedzy komorą korbową a wejściem/wyjściem czynnika to wystarczy je zaślepić? I pytanie najważniejsze, czy kolega ją rozbierał i czy moze pamieta czy ma pierścien zgarniający olej?

    Pozdrawiam!
    Filip
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Rozkręcałem ale nie pamiętam poza tym jak ustaliliśmy to była inna sprężarka . Co do pierścieni to zawsze do nie typów kupuję w HSD . Mają duży wybór pierścieni i zaworków oraz innych części zarówno do sprężarek jak i do silników tłokowych może coś dobierzesz . Mieszkam w B-stoku ale oni mają też swoje sklepy w innych miastach .
    Uszczelkę pod głowicę możesz sobie zrobić z krengielitu .
  • Poziom 23  
    A wiec sprawa wygląda tak, pierścienie są dwa na górze i jeden na dole, dolny pierścien jest dziwny bo posiada otwory do smarowania olejowego, oczywiście połowa pierścieni pękła przy rozbieraniu :) Tak jak kolega pisał, jest tam otwór łączący skrzynie korbową z dolotem powietrza ale nie bedzie problemu z zaślepieniem :) okazalo sie ze jeden tłok jest w pewnym miejscu troszke przytarty i delikatnie fioletowy i nie wiem co z nim zrobić, nie posiada jakichkolwiek rys na gładzi czy coś, jedynie deliktnie fioletowy :) nastepna sprawa, nie ma pierścienia zgarniającego olej, są tylko dwa uszczelniające, czy nie bedzie zbytnio bryzgał olejem?

    Pozdrawiam!
    Filip
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jeżeli dolny pierścień ma otwory to jest to pierścień zgarniający czyli olejowy . Jeżeli gładź cylindrowa jest ładna to nie przejmuj się tym fioletem na tłoku . Przytrarcie na tłoku możesz delikatnie zapolerować .
    Gorzej będzie z pierścieniami , trzeba kupić nowe .
    PS Jaka jest średnica tłoków ?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Witam, jeśli już przerabiasz tą sprężarkę to zwróć uwagę na zawory a najlepiej przerób od razu płytkę na zawory wkręcane łatwo dostępne np. od sprężarki do Stara lub jakiegoś ciągnika.
  • Poziom 23  
    co do zaworów to wyglądają bardzo ładnie jak na moje oko :) jedynie przepolerować i powinno być dobrze, co do przerobienia to narazie nie bede ich ruszał, zawsze mozna zdjąć głowiczke, to tylko kilka minut roboty, wole najpierw "ogarnąć" tłoki i korby zeby juz tam nie zaglądać, odnośnie pierścieni to podam wymiary i wyśle zdjecia tego olejowego dziś wieczorkiem :)

    Pozdrawiam i Dziekuję za pomoc :)
    Filip


    EDIT :

    Zrobiłem zdjecia tłoków, pierscieni i otworu do zaślepienia, koledzy, jesteście w stanie powiedzieć cos na temat tego zabarwienia na tłoku? czy to groźne? co z tym zrobić? oile coś robic? :) Co to za pierścień ten dolny? czy nie bedzie problemu z tym ze olej bedzie sie przedostawał nad tłok? czy pierścienie zatrzymają olej?

    Pozdrawiam i liczę na odpowiedz :)
    Filip