Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Citroena Visa, w motolotni, jaki moduł zapłonowy.

15 Gru 2008 16:49 5609 31
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich
    w motolotni mam silnik Citroena Visa, bardzo dobrze mi się na nim lata
    niestety zapłon jest na jednym przerywaczu co lubi się rozregulować.
    Mam zamiar zainstalować zapłon elektroniczny
    i tu problem bo mnóstwo jest modułów, ale który pasuje i jest do tego niezawodny ?
    z góry dziękuje za pomoc
  • IGE-XAO
  • Poziom 12  
    typ modułu zależy od tego jaki masz czujnik czy jest tam HALL czy jakiś indukcyjny możesz założyć cały aparat zapłonowy z jakiegoś autka i wtedy dobrać resztę oczywiście trzeba zwrócić uwagę na to w którą stronę będzie się kręcić aparat gdyż mają one (nie wszystkie) wewnątrz przyspieszacze zapłonu
  • IGE-XAO
  • Poziom 39  
    ja bym to przerobił na elektronika VW z np gaźnikowego golfa czy passata bo są prawie bezawaryjne (takie jest moje zdanie)
  • Poziom 12  
    lanzul napisał:
    Proszę spróbować tu:
    http://elektronika-motocyklowa.pl/

    Mają tu opisy modułów i piszą, iż są w stanie doradzić indywidualne rozwiązania.


    Tyle że kolega chce pozbyć się platynek z aparatu a tam opisują elektronikę opartą na platynach . Ja również polecił bym coś z vw bo łatwo to nabyć i nawet jest wiele zamienników gdybyś potrzebował schematów - opisów wyjść z modułów to napisz mi na maila mam ich trochę różnych
  • Poziom 10  
    zamontowałem moduł od fiata cc 700
    podłączyłem zgodnie ze schematem
    i niestety iskra raz jest a raz niema
    nie wiem może odwrotnie podłączyłem czujnik lub cewkę
    na schemacie niema opisów do wtyczek (są opisy co do kolorów i nie wszystkie się zgadzają) a sam nie potrafię tego rozgryźć
    na którym pinie jest ekran i gdzie w cewce podłączyć moduł a gdzie (+)
    nie wiem też czy zamocowanie od czujnika musi mieć kontakt z masą silnika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    elektryk polecił mi ten zapłon jako wystarczająco niezawodny i dał wskazówkę że wystarczy jeden wypust
    i tak zrobiłem na tarczce o średnicy ok 10cm mam jeden ząb
    czy na tak małej tarczce mogę odwzorowac układ zębów od malucha i to wystarczy ?
    nie mogę zamontowac całego koła jest za ciężkie, poza tym się nie zmieści

    Dodano po 2 [minuty]:

    poza tym zapłon zamontowałem na wałku rozrządu
    czyli potrzebuje 2 takie komplety zębów
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    nie no.... dobre to jest
    to już chyba lepiej w miejsce przerywacza wsadzić halla i dokombinować przesłonkę
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    ale dobry rezultat
    przerobiłem to w kaszlaku w ramach prowizorycznego eksperymentu i jeździłem tak chyba ponad 2 lata - zero problemów a iskra była nawet na zdechłym ledwo kręcącym aku
  • Poziom 10  
    To że elektryk się nie popisał to wiem
    robota ślusarska to nie problem ale czy można to zrobic na kole 10cm i czy zęby przeskalowac czy zostawi oryginalny rozstaw
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    potwierdzam wypowiedź elektrita - ważne jest kątowe rozmieszczenie "dziur" w przesłonie
    ja przerabiając kaszlaka zachowałem również proporcje szerokości "dziur" w stosunku do średnicy przesłony ale to chyba warunek niekonieczny bo iskra pojawia się w momencie "najechania dziury" na cz. halla
    nie sprawdzałem ale szerokość "dziury" chyba nie może być mniejsza niż w oryginale czyli +/- szerokość samego czujnika
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Wg mnie też powinno się udać tyle że trzeba zmodyfikować koło pod względem przełożenia czyli wartości kątów podzielić przez 2 i zrobić 2 takie układy na obwodzie .Tylko pytanie czy na średnicy 10 cm się zmieści bo szerokości wycinków muszą być zachowane by zdołały wygenerować impuls w czujniku
  • Poziom 10  
    podejmę ryzyko i podzielę kąty przez 2 zmieszczą się 2 komplety wypustów koło na wałku kręci się wolniej o połowę to i wypusty mogą miec mniejsze kąty wydaje się logiczne , pewnie się uda :)
    jeszcze to przeliczę, przydał by mi się wymiar oryginalnego koło pasowego i wymiary wypustów - wysokośc i szerokości
  • Poziom 35  
    Słuchaj, a może tak zakombinuj: Skoro to ma być do latającego sprzęta to może podwyższyć niezawodność i zrobić jedne komplet wypustek ale 2 czujniki po przeciwnych stronach i 2 moduły.. Pytanie tylko czy w razie czego praca na jeden gar cokolwiek poprawia.. ;)
  • Poziom 10  
    zastanawiałem się na zdublowaniu zapłonu ale kompletnego czyli po 2 świece na głowice, troszke pracy ale można :)
    do zrobienia rysunku brakuje mi tylko wymiarów zębów wysokośc /szerokośc i długośc po obwodzie
  • Poziom 12  
    Ta wersja była by najbezpieczniejsza tyle że i tak trzeba zrobić dwa zestawy zębów i umieścić 2 czujniki co 180 stopni w razie awarii jednego z układów drugi będzie działać tyle że trzeba kontrolować sprawność układów zapłonowych ponieważ awaria jednego nie spowoduje widocznych zmian w pracy silnika . Szerokość zębów ma ok 5-6 mm nie powiem ci dokładnie ponieważ nie mam żadnego takiego autka aktualnie w warsztacie bynajmniej szerokość zęba nie może być mniejsza niż wystający z czujnika bolczyk-także grubość blachy z jakiej wykonasz to koło nie może być mniejsza od szerokości zębów , chyba że zrobisz to w ten sposób że poodginasz zęby na kole pod kątem prostym bo ząb musi zakrywać cały bolec (rdzeń) czujnika

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Regulamin, p.10.11 - link Allegro usunąłem.

  • Poziom 10  
    Po długiej przerwie niestety nie udało się mi zrobić zapłonu na bazie fiata CC,
    okazało się że za małe koło foniczne i za małe przerwy pomiędzy kontami,
    zdecydowałem się na magneto z czujnikiem od skutera z czujnikiem indukcyjnym, przy magnecie 11 cm weszło na styk, do tego dołożyłem moduł C.D.I.
    I tu pojawił się problem, bo moduł jest zasilany bezpośrednio z magneta. Po podłączeniu jego de cewki od CC okazało się ,że trzeba sporo pokręcić żeby poczuć prąd w pacach a o iskrze tylko pomarzyć , nie wiem czy może cewka jest za ciężka do tego modułu ?
    Podczas kręcenia silnikiem zasilanie modułu z magneta 8-10V
    może spotkał się ktoś z takim problemem,
    czy można dać zasilanie takiego modułu z akumulatora ?
  • Poziom 12  
    dlaczego zrezygnowałeś z modułu cc przecież koło sygnałowe możesz zrobić na kole zamachowym -chyba że u ciebie nie występuje . Sądzę ,że masz koło zamachowe więc dlaczego go nie wykorzystać, parę blaszek lub kołków wkręconych w koło i wszystko powinno być ok , a jeżeli chodzi o ten układ ze simsona to wydaje mi się ,że w tym układzie cewka oryginalnie jest zasilana prądem zmiennym a ta z cinkusia jest na prąd stały -mają inne uzwojenia i jeżeli mam rację z tym prądem zmiennym to nie przeskoczysz tego
  • Poziom 10  
    nie mam koła zamachowego na wale ledwo mi się zmieściło magneto od skutera
    jestem skłonny kopić inny moduł czy cewkę tylko żeby zagrało z magnetem od skutera, bo ten układ mi pasuje bo mam ładowanie
    właśnie mnie olśniło ale nie jestem pewien czy to zda egzamin
    czy jakbym skrócił ten szeroki ząb na magnecie i zrobił 2-gi i powrócił do zapłonu od cc
    tylko jak na magnecie zrobić ten wypust, czy napawać czy może są takie kleje ?
  • Poziom 10  
    zrobiłem koło foniczne ,według instrukcji 3 zęby
    czujnik na promieniu 13 cm idealna przerwa
    kąt regulowany czujnikiem 10° ± 10°
    a silnik kaprysi w prawie całym zakresie chodzi tylko na wolnych obrotach
    a przy próbie dodania gazu strzela w gaźnik i gaśnie
    już nie wiem co mam robic , cewka nowa, moduł MED 213 i czujnik używane, jak zda egzamin to wymienię na nowe
    brak czujnika podciśnienia zwierałem pin od niego na masę - bez większych zmian
    nie wiem o co chodzi

    Proszę dbać o pisownię i poprawić swoje posty, lub trafią one do kosza! Regulamin, p.10.9 i 15! [MS]