Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kompresor 3JW60 wybija wyłącznik różnicowo-prądowy

rokit1 15 Dec 2008 17:40 6113 6
    rokit1
    Level 2  
    Witam wszystkich.
    Jestem nowicjuszem na forum i mam prblem ze sprężarką 3JW60, proszę o rady znających się na rzeczy.
    Sprężarka wyposażona jest w silnik trójfazowy 24A, SZJLe o mocy 1,5 kW. Z kompresora wychodzą 4 przewody. W domu posiadam instalację pięcioprzewodową z wyłącznikiem różnicowo-prądowym - In=40A, IΔn=0,03A. Przewód połączony z obudową silnika połączyłem z przewodem ochronnym w gnieżdzie instalacji domowej. Przy próbie załaczenia silnika za każdym razem wybija wyłacznik różnicowo-prądowy.
    Po podłączeniu sprężarki do instalacji starego typu, t.j. czterożyłowej urządzenie pracuje bez zarzutu.
    Proszę o podpowiedź, czy:
    - przyczyną może być zbyt czuły wyłącznik różnicowo-prądowy i na jaki należałoby go wymienić aby nie było problemów z uruchomieniem kompresora,
    - czy można (bez obawy porażenia prądem) połączyć obudowę silnika z przewodem N w instalacji pięcioprzewodowej (taki sposób doradził mi elektryk).

Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
    waldec
    Level 19  
    Witam.Czy instalacja w domu jest dwu czy trzyprzewodowa.Może obudowę kompresora podłączasz do N a nie PE.Pozdrawiam Waldec
    2bysio
    Level 2  
    Zastosowana różnicówka jest zbyt czuła(może reagować na prądy upływowe silnika i przewodów).Podłączenie obudowy silnika do do przewodu neutralnego spowoduje(w razie przebicia)przepływ prądu przewodem zerowym i wyłącznik nie zadziała,co grozi porażeniem prądem.Dużo lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wymiana wyłącznika różnicowo-prądowego na mniej czuły,typowy do ochrony urządzeń(200-300mA).Pozdrowienia.
    Rafik4
    Level 30