Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor 3JW60 wybija wyłącznik różnicowo-prądowy

rokit1 15 Gru 2008 17:40 4634 6
  • #1 15 Gru 2008 17:40
    rokit1
    Poziom 2  

Witam wszystkich.
    Jestem nowicjuszem na forum i mam prblem ze sprężarką 3JW60, proszę o rady znających się na rzeczy.
    Sprężarka wyposażona jest w silnik trójfazowy 24A, SZJLe o mocy 1,5 kW. Z kompresora wychodzą 4 przewody. W domu posiadam instalację pięcioprzewodową z wyłącznikiem różnicowo-prądowym - In=40A, IΔn=0,03A. Przewód połączony z obudową silnika połączyłem z przewodem ochronnym w gnieżdzie instalacji domowej. Przy próbie załaczenia silnika za każdym razem wybija wyłacznik różnicowo-prądowy.
    Po podłączeniu sprężarki do instalacji starego typu, t.j. czterożyłowej urządzenie pracuje bez zarzutu.
    Proszę o podpowiedź, czy:
    - przyczyną może być zbyt czuły wyłącznik różnicowo-prądowy i na jaki należałoby go wymienić aby nie było problemów z uruchomieniem kompresora,
    - czy można (bez obawy porażenia prądem) połączyć obudowę silnika z przewodem N w instalacji pięcioprzewodowej (taki sposób doradził mi elektryk).

Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

0 6
  • #2 15 Gru 2008 19:32
    waldec
    Poziom 18  

Witam.Czy instalacja w domu jest dwu czy trzyprzewodowa.Może obudowę kompresora podłączasz do N a nie PE.Pozdrawiam Waldec

0
  • #3 15 Gru 2008 19:36
    2bysio
    Poziom 2  

Zastosowana różnicówka jest zbyt czuła(może reagować na prądy upływowe silnika i przewodów).Podłączenie obudowy silnika do do przewodu neutralnego spowoduje(w razie przebicia)przepływ prądu przewodem zerowym i wyłącznik nie zadziała,co grozi porażeniem prądem.Dużo lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wymiana wyłącznika różnicowo-prądowego na mniej czuły,typowy do ochrony urządzeń(200-300mA).Pozdrowienia.

0
  • #4 15 Gru 2008 19:50
    Rafik4
    Poziom 26