Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Jeep Cheroke 2,5 d

15 Gru 2008 17:51 2496 17
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z regulatorem, prawdopodobnie zamiana biegunow.
    Nie wzbudzalo sie. po odlaczeniu wtyczk. 2 pin. Podlaczylem zasilanie od zaplonu, a mase podalem poprzez opornice ( sciemniacz oswietlenia tablicy rozdzielczej od mercedesa - regulowany). Jest to klopotliwe, gdyz musisz sie zatrzymac, zeby zmniejszyc lub zwiekszyc napiecie, ewentualnie wlaczac wszystkie odbiorniki, zeby zbic napiecie. Nie wiem, gdzie jest zamontowany orginalny regulator. Gdy ustawie w czasie dluzszej jazdy prog napieciowy. Po wylaczeniu silnika na drugi dzien dlugo trzeba jechac , zeby uzyskac maksymalne ladowanie. Jezeli pomine ten " regulator" tzn. podam minus na stale to mam maksymalne ladowanie - napiecie 18 - 20 volt, nie wytrzymuja bezpieczniki 60 Amper przy przygazowce. Moze ktos zna rozwiazanie jak to wszystko usprawnic. Foto alternatora postaram sie jutro dolaczyc z opisem tego urzadzenia. Pozdrawiam i prosze o szybka pomoc, gdyz robie duzo kilometrow. Niemcy - Polska ok. 800km. Ryszard.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dlaczego wyrzuciliscie moj post do kosza, Jeep Cheroke.- brak uzasadnienia - ho ciekawe, chyba zmienie forum - Ryszard.
    Ps. prosze o pomoc w/w sprawie (alternator)
  • Użytkownik obserwowany
    Załóż zwykły zewnętrzny regulator ELMOT lub powież komuś tę czynność.
  • Poziom 9  
    Witam, byly takie proby i ladowaniw maksymalne do oporu, na alternatorze jest wtyczka 2 pinowa, po mojemu zasilanie szczotek z komputera i 1 styk , sruba z grubym przewodem ladowania polaczonym z akumulatorem. A ta wtyczka 2 pinowa- po rozlaczeniu i podlaczeniu + i - na stale jest ladowanie na maksa tzn, 18 - 20 volt. Zbijam podlaczajac w szereg opornice. Prawdopodobnie regulator jest w kompie. Potrzebny jest maly prad zasilania a moze sie myle. Ustawiam prog napieciowy ok. 14 volt , ale po przejechaniu troche musze zwiekszyc opornosc aby zbic napiecie ladowania do 14 volt. Czekam na dalsza pomoc . Pozdrawiam - Ryszard.
  • Poziom 17  
    regulator napięcia jest najprawdopodobniej jest w środku alternatora i jest on uszkodzony a taka jazda na takim ładowaniu do niczego dobrego nie doprowadzi
  • Poziom 9  
    Rozbieralem caly tyl alternatora i nic takiego nie ma jak regulator. Jutro pomierze napiecia na tej wtyczce 2 pin. i postaram zrobic foto moze Wam to koledzy ulatwi. Pozdrawiam - Ryszard.
  • Użytkownik obserwowany
    Bo jest zintegrowany i masz dwa wyjscia :
    1. Nadal pisać głupoty na elekroda.pl bo jest tu niewielu co wiedzą coś o tym.
    2. Podpiąć zewnętrzny regulator i pozbyć się problemu.
  • Poziom 9  
    Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard.
  • Poziom 40  
    ricardo8 napisał:
    Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard.


    A jaki to alternator - 6-cio czy 9-cio diodowy, i jeszcze jedno - wirniki w tych alternatorach mają mniejszą rezystancję.
  • Poziom 9  
    Witam, alternator ma chyba 9 diod, Podlaczylem zewnetrzny regulator i utrzymuje napiecie 14,4volt, ale jest problem, bo kazde obciecie napiecia widoczne jest . Pulsuja swiatla tzn. widac reakcje jego pracy. Nie ma plynnosci pracy - jak mozna to wyeliminowac? Ryszard.

    dodaje pare fotek tego nieszczesnego alternatora Made in Japan.

    cos nie wyszlo z tymi fotkami, ale temat jest aktualny.

    Dodano po 12 [minuty]:

  • spec od auto-elektro
    Po pierwsze jest tam 8 diod głównych , nie ma diod wzbudzenia , po drugie nie wiem po co kombinujesz zamiast założyć oryginalny regulator. P
  • Użytkownik obserwowany
    Czy kompletny alternator też wchodzi w rachubę ?
    Podaj rocznik auta, amperarz i kod silnika - [M51], [M52] ?
    Numery Denso widzimy na zdjęciu.
  • Poziom 9  
    Witam, alternator jest sprawny tylko polecial regulator, ktory jest w kompie. zalozylem polski regulator i pracuje tylko jak odcina wyzsze napiecie to widac reakcje. migotanie swiatel - brak plynnosci jego pracy , moze cos innego wstawic. Moze ktos z takim czyms mial do czynienia i sobie poradzil?
    Napiecie utrzymuje 14,4 volta , tylko wkurzajace jest to migotanie . Pozdrawiam , Ryszard.
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Bo pewnie założył najtańszy regulator z których co drugi ma szerokie pasmo wyłączania powodując migotanie.P
  • Użytkownik obserwowany
    No to tak -czasami jak są długie przewody np nieszczęsny polowóz regulator na nadkolu, to samo włączenie prądu wzbudzenia powoduje spadek napięcia na zacisku (( pomiarowym=zasilającym))regulatora i takie objawy .
    Wbudowane regulatory raczej nie mają tej przypadłości z powodu jw.
  • spec od auto-elektro
    To nie ma nic wspólnego z zasilaniem.P
  • Użytkownik usunął konto