Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Jeep Cheroke 2,5 d

ricardo8 15 Gru 2008 17:51 2325 17
  • #1 15 Gru 2008 17:51
    ricardo8
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z regulatorem, prawdopodobnie zamiana biegunow.
    Nie wzbudzalo sie. po odlaczeniu wtyczk. 2 pin. Podlaczylem zasilanie od zaplonu, a mase podalem poprzez opornice ( sciemniacz oswietlenia tablicy rozdzielczej od mercedesa - regulowany). Jest to klopotliwe, gdyz musisz sie zatrzymac, zeby zmniejszyc lub zwiekszyc napiecie, ewentualnie wlaczac wszystkie odbiorniki, zeby zbic napiecie. Nie wiem, gdzie jest zamontowany orginalny regulator. Gdy ustawie w czasie dluzszej jazdy prog napieciowy. Po wylaczeniu silnika na drugi dzien dlugo trzeba jechac , zeby uzyskac maksymalne ladowanie. Jezeli pomine ten " regulator" tzn. podam minus na stale to mam maksymalne ladowanie - napiecie 18 - 20 volt, nie wytrzymuja bezpieczniki 60 Amper przy przygazowce. Moze ktos zna rozwiazanie jak to wszystko usprawnic. Foto alternatora postaram sie jutro dolaczyc z opisem tego urzadzenia. Pozdrawiam i prosze o szybka pomoc, gdyz robie duzo kilometrow. Niemcy - Polska ok. 800km. Ryszard.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dlaczego wyrzuciliscie moj post do kosza, Jeep Cheroke.- brak uzasadnienia - ho ciekawe, chyba zmienie forum - Ryszard.
    Ps. prosze o pomoc w/w sprawie (alternator)

    0 17
  • #2 15 Gru 2008 18:47
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Załóż zwykły zewnętrzny regulator ELMOT lub powież komuś tę czynność.

    0
  • #3 15 Gru 2008 19:34
    ricardo8
    Poziom 9  

    Witam, byly takie proby i ladowaniw maksymalne do oporu, na alternatorze jest wtyczka 2 pinowa, po mojemu zasilanie szczotek z komputera i 1 styk , sruba z grubym przewodem ladowania polaczonym z akumulatorem. A ta wtyczka 2 pinowa- po rozlaczeniu i podlaczeniu + i - na stale jest ladowanie na maksa tzn, 18 - 20 volt. Zbijam podlaczajac w szereg opornice. Prawdopodobnie regulator jest w kompie. Potrzebny jest maly prad zasilania a moze sie myle. Ustawiam prog napieciowy ok. 14 volt , ale po przejechaniu troche musze zwiekszyc opornosc aby zbic napiecie ladowania do 14 volt. Czekam na dalsza pomoc . Pozdrawiam - Ryszard.

    0
  • #4 15 Gru 2008 22:25
    mariolee
    Poziom 17  

    regulator napięcia jest najprawdopodobniej jest w środku alternatora i jest on uszkodzony a taka jazda na takim ładowaniu do niczego dobrego nie doprowadzi

    0
  • #5 16 Gru 2008 19:53
    ricardo8
    Poziom 9  

    Rozbieralem caly tyl alternatora i nic takiego nie ma jak regulator. Jutro pomierze napiecia na tej wtyczce 2 pin. i postaram zrobic foto moze Wam to koledzy ulatwi. Pozdrawiam - Ryszard.

    0
  • #6 16 Gru 2008 20:12
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Bo jest zintegrowany i masz dwa wyjscia :
    1. Nadal pisać głupoty na elekroda.pl bo jest tu niewielu co wiedzą coś o tym.
    2. Podpiąć zewnętrzny regulator i pozbyć się problemu.

    0
  • #7 16 Gru 2008 23:17
    ricardo8
    Poziom 9  

    Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard.

    0
  • #8 16 Gru 2008 23:32
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    ricardo8 napisał:
    Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard.


    A jaki to alternator - 6-cio czy 9-cio diodowy, i jeszcze jedno - wirniki w tych alternatorach mają mniejszą rezystancję.

    0
  • #9 17 Gru 2008 14:40
    ricardo8
    Poziom 9  

    Witam, alternator ma chyba 9 diod, Podlaczylem zewnetrzny regulator i utrzymuje napiecie 14,4volt, ale jest problem, bo kazde obciecie napiecia widoczne jest . Pulsuja swiatla tzn. widac reakcje jego pracy. Nie ma plynnosci pracy - jak mozna to wyeliminowac? Ryszard.

    dodaje pare fotek tego nieszczesnego alternatora Made in Japan.

    cos nie wyszlo z tymi fotkami, ale temat jest aktualny.

    Dodano po 12 [minuty]:

    0
  • #10 17 Gru 2008 17:29
    viper555
    spec od auto-elektro

    Po pierwsze jest tam 8 diod głównych , nie ma diod wzbudzenia , po drugie nie wiem po co kombinujesz zamiast założyć oryginalny regulator. P

    0
  • #12 18 Gru 2008 22:08
    SklepAltera
    Użytkownik obserwowany

    Czy kompletny alternator też wchodzi w rachubę ?
    Podaj rocznik auta, amperarz i kod silnika - [M51], [M52] ?
    Numery Denso widzimy na zdjęciu.

    0
  • #13 18 Gru 2008 23:21
    ricardo8
    Poziom 9  

    Witam, alternator jest sprawny tylko polecial regulator, ktory jest w kompie. zalozylem polski regulator i pracuje tylko jak odcina wyzsze napiecie to widac reakcje. migotanie swiatel - brak plynnosci jego pracy , moze cos innego wstawic. Moze ktos z takim czyms mial do czynienia i sobie poradzil?
    Napiecie utrzymuje 14,4 volta , tylko wkurzajace jest to migotanie . Pozdrawiam , Ryszard.

    0
  • #14 19 Gru 2008 08:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 19 Gru 2008 10:42
    viper555
    spec od auto-elektro

    Bo pewnie założył najtańszy regulator z których co drugi ma szerokie pasmo wyłączania powodując migotanie.P

    0
  • #16 19 Gru 2008 11:06
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    No to tak -czasami jak są długie przewody np nieszczęsny polowóz regulator na nadkolu, to samo włączenie prądu wzbudzenia powoduje spadek napięcia na zacisku (( pomiarowym=zasilającym))regulatora i takie objawy .
    Wbudowane regulatory raczej nie mają tej przypadłości z powodu jw.

    0
  • #17 19 Gru 2008 11:08
    viper555
    spec od auto-elektro

    To nie ma nic wspólnego z zasilaniem.P

    0
  • #18 19 Gru 2008 11:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto