Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UNO - wzrastają obroty i gasnie

kurgan123 15 Gru 2008 18:21 2119 8
  • #1 15 Gru 2008 18:21
    kurgan123
    Poziom 8  

    Witam

    Na wstępie napisze, że nie znam się na mechanice jestem laikiem :):)

    Mam UNO 1991r z wtryskiem 1,0 FIRE. Problem polega na tym, że: szalały w nim obroty silnika, za namową znajomego dałem wymienić silniczek krokowy. Przez kilka dni było powiedzmy dobrze. Powstał problem z którym juz kilka razy się spotkałem mianowicie: odpalając autko, pochodzi sobie chwilkę i stojąc na skrzyżowaniu obroty zaczynają znacznie wzrastać i jak się dotknie gazu to gaśnie, aby go odpalić trzeba z kilka razy pokręcic stacyjką i minimalnie dodać gazu wtedy odpali. Dosyc uciążliwa przypadłośc szczególnie jak się stoi w korkach a za sobą ma się tłum innych kierowców którzy zaczynają wielbić twoją osobę dając znac klaksonem, a objechać mojego UNOka który zaniemógł nie ma mozliwośći. Po przejrzeniu wielu wątków na forum tak sobie wywnioskowałem ze wypadałoby wymienić czujnik tepmperatury silnika ( czujnik temperatury cieczy chłodzącej).

  • #2 15 Gru 2008 18:46
    Usunięty
  • #3 15 Gru 2008 20:07
    kurgan123
    Poziom 8  

    Silniczek krokowy to za "poważne" pieniądze kupiłem 180 zł. Akumulator odłączyłem na kilka minut. Po odpaleniu obroty falowały ale nie chciał się popisać ze skokiem obrotów. Przy okazji filtr powietrza jest o ile sie nie mylę powinien być żółty mój jest szary. Wymiana filtra powietrza, paliwa następnym krokiem i oczywiście czujnik cieczy. O kolejnych objawach i wymianach powiadomię :):)

  • #4 15 Gru 2008 20:15
    slawek*2000
    Poziom 11  

    rbiesiada napisał:
    Można wymienić czujnik temp cieczy jak najbardziej.

    A ten nowy silniczek krokowy to przypadkiem nie taki za 90 pln z Allegro?? Bo takie w niektórych autkach czasami nie chcą się dogadywać ze sterownikiem (czasem przez tydzień czasem przez miesiąc a czasem bez ingerencji w adaptacje komputera wcale)

    Spróbuj odłączyć aku na parę minut.

    A dlaczego miałby sie nie dogadywać ze sterownikiem? Przecież to nawet nie są silniki krokowe a zwykłe silniki prądu stałego, omylnie nazywane krokowymi. Dwa bieguny do silnika i dwa do styków wyczuwających kiedy ma się zaczynać regulacja za pomocą regulatora biegu jałowego. Odłączenie baterii pozwoli zapomnieć o kłopocie na co najwyżej kilka dni, a potem problem powróci.

  • #5 15 Gru 2008 20:22
    Usunięty
  • #6 15 Gru 2008 20:24
    kurgan123
    Poziom 8  

    Mam jeszcze jedno pytanie laika :)

    Czy jeśli podłączył bym auto na diagnostyce do komputera to są w stanie ustalić przyczynę takiego zachowania ?? Czy będą tak samo szpecami jak ja i na zasadzie eliminacji poszczególnych elementów bedą w stanie ustalić że ta część a nie inna jest odpowiedzialna za gaśnięcie ??

  • #7 15 Gru 2008 21:04
    slawek*2000
    Poziom 11  

    Ostrożnie podchodziłbym do diagnostyki w warsztacie, mam niemiłe doświadczenia z tym związane. Podłączenie komputera do sterownika auta, nie czyni cudów, i nie zwalnia od myślenia tego który to obsługuje. Kolega miał problem w uno 1.4, to też monowtrysk, i 4 ludzi x 4 godziny nie dało sobie rady, potem jak się sami za to zabraliśmy to przyczynę znaleźliśmy( pompa paliwa) a tego niestety komp by nie pokazał.Zaczynać trzeba od rzeczy najprostszych a na samym końcu diagnostyka pod komp., ale to tylko moja opinia. Monowtrysk u Ciebie to prawdopodobnie bosch mono-jetronic, dość prosty, nieskomplikowany układ. Sprawdz jak zachowuje się TPS- czujnik położenia przepustnicy, ale po żadnum pozorem go nie odkręcaj.Znajduje się na korpusie przepustnicy. Zdejmij wtyczkę i pomierz rezystancję najlepiej miernikiem analogowym, podczas uchylania przepustnicy, wskazania powinny się zmieniać w sposób płynny. Czy to twoje auto jest zagazowane może?

  • #9 16 Lut 2009 21:57
    enduro47
    Poziom 14  

    Jeśli masz nadal problem z obrotami, to sprawdź wężyki pod ciśnieniowe, czy nie są uszkodzone, w takim przypadku silnik łapie lewe powietrze.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME