Witam,mam pytanie-co może być przyczyną że jak ustawię na fabryczne znaki i założę pasek to nie można obrócić sinikiem,ustawiłem na oko i chodzi tylko ciężko pali.Pasek nie był zerwany,ale do mnie trafił ze ściągniętym paskiem i podobno po ściągnięciu nic nie było ruszane.dzięki za podpowiedzi.
Witam, chyba jedyna możliwość to przestawienie któregoś z kół, chyba że źle interpretujesz znaki, być może konstruktorzy Forda przekombinowali. Ale wątpie raczej to któreś koło, dokładnie obejrzyj rozrząd..
A regulacja na "fasolkach" jest na kole wałka rozrządu jak jest w 1.8D???
A właściwie pewnie to sprawa wyregulowania początku wtrysku, chyba jest przyśpieszony ze na ciepłym pali ( ale mogę się mylić bo nie mam już diesla ponad rok
W tym motorze pompa nie jest napędzana z paska rozrządu. Tam nie ma tez klina na kole wałka. Procedura oficjalna jest taka, że wkręca się blokadę w blok, kręci się wałem żeby oparł sięna blokadzie, wałek rozrządu też się blokuje - po zdjęciu pokrywy zaworow, z tyłu wałka jest poziome nacięcie. Dobrze tam pasuje np suwmiarka. Potem po zdjęciu paska luzuje sie koło rozrządu i ustawia na stożku na nowo.
W praktyce zdejmowałem parę razy rozrząd w tym klekocie i zawsze przed zdjęciem robiłem sobie znaki (lub sprawdzałem istniejące) i później składałem też na znaki. Jakoś bałem się ruszać tego stożka.
Fabrycznie tam nie ma znaków na kole rozrządu. Na kole napędzającym (cyzli przy pompie) jest coś co można interpretować jako znak i odpowiada GMP.
Widać kombinowane było...
Musisz ustawić na blokadę albo "na oko".
Ale z drugiej stronie nie mam pewności że to faktycznie na GMP się ustawiało... A jak ustawisz na pompie na znak i wałek rozrządu tak aby nacięcie na blokadę z tyłu wałka było poziomo to jest OK ?
Pasek rozrządu
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wał korbowy obracać w kierunku jego obrotu aż rowek na kole pompy (B) znajdzie się w pozycji na godzinę 12, a otwór w kole wałka rozrządu (A) – w pozycji na godzinę 8. Obracać przeciwnie do ruchu wskazówek zegara aż rowek koła pompy znajdzie się w pozycji na godzinę 11. Wmontować sworzeń oporowy wału korbowego (Ford Nr 21 – 104 (za prądnicą / sprężarką klimatyzacji). Obracać powoli wał korbowy w jego kierunku obrotu aż znajdzie się na górze naprzeciwko sworznia oporowego. W koło wałka rozrządu (A) i koło pompy włożyć kołek 6 mm.
Napinanie paska:
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Poluzować śruby w napinaczu paska o 1 obrotu. Pozwolić na bieg krążka napinającego w kierunku paska i dokręcić śruby. Obrócić wał korbowy o 720° i założyć sworzeń oporowy i narzędzia blokujące. Poluzować śruby napinacza paska o 1 obrotu. Nacisnąć na pasek naprzeciwko napinacza, zwolnić i dokręcić. Nie wolno ponownie naprężać lub montować paska (zawsze stosować nowy).