Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford eskort 1,6 D rozrząd

marekwegl 15 Dec 2008 20:55 12546 16
  • #1
    marekwegl
    Level 10  
    Witam,mam pytanie-co może być przyczyną że jak ustawię na fabryczne znaki i założę pasek to nie można obrócić sinikiem,ustawiłem na oko i chodzi tylko ciężko pali.Pasek nie był zerwany,ale do mnie trafił ze ściągniętym paskiem i podobno po ściągnięciu nic nie było ruszane.dzięki za podpowiedzi.
  • #2
    konradraf
    Level 11  
    Witam, chyba jedyna możliwość to przestawienie któregoś z kół, chyba że źle interpretujesz znaki, być może konstruktorzy Forda przekombinowali. Ale wątpie raczej to któreś koło, dokładnie obejrzyj rozrząd..
  • #3
    kazczap
    Level 15  
    Ustaw rozrząd na" położenia "wał korb.GMP i wałka rozrządu wg faz.Prawdopodobnie ktoś "poprawiał" Forda lub kasował luzy na klinach.
  • #4
    marekwegl
    Level 10  
    tak też ustawiłem tylko zastanawia mnie czemu ciężko pali jak troche postoi,zaraz po zgaszeniu pali na dotyk ,świece są nowe

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy może próbować przestawić o ząb
  • #5
    Krick1987
    Level 25  
    A regulacja na "fasolkach" jest na kole wałka rozrządu jak jest w 1.8D???

    A właściwie pewnie to sprawa wyregulowania początku wtrysku, chyba jest przyśpieszony ze na ciepłym pali ( ale mogę się mylić bo nie mam już diesla ponad rok :)
  • #6
    kazczap
    Level 15  
    Ustaw początek wtrysku na pompie.
  • #7
    bartek_j
    Level 35  
    W tym motorze pompa nie jest napędzana z paska rozrządu. Tam nie ma tez klina na kole wałka. Procedura oficjalna jest taka, że wkręca się blokadę w blok, kręci się wałem żeby oparł sięna blokadzie, wałek rozrządu też się blokuje - po zdjęciu pokrywy zaworow, z tyłu wałka jest poziome nacięcie. Dobrze tam pasuje np suwmiarka. Potem po zdjęciu paska luzuje sie koło rozrządu i ustawia na stożku na nowo.
    W praktyce zdejmowałem parę razy rozrząd w tym klekocie i zawsze przed zdjęciem robiłem sobie znaki (lub sprawdzałem istniejące) i później składałem też na znaki. Jakoś bałem się ruszać tego stożka.
    Fabrycznie tam nie ma znaków na kole rozrządu. Na kole napędzającym (cyzli przy pompie) jest coś co można interpretować jako znak i odpowiada GMP.
  • #8
    marekwegl
    Level 10  
    właśnie ten znak na pompie nie odpowiada GMP
  • #9
    bartek_j
    Level 35  
    Widać kombinowane było...
    Musisz ustawić na blokadę albo "na oko".
    Ale z drugiej stronie nie mam pewności że to faktycznie na GMP się ustawiało... A jak ustawisz na pompie na znak i wałek rozrządu tak aby nacięcie na blokadę z tyłu wałka było poziomo to jest OK ?
  • #10
    tomqad
    Level 11  
    marekwegl wrote:
    właśnie ten znak na pompie nie odpowiada GMP
    pewnie przy zmianie paska rozrzodu nie byl zablokowany wal korbowy i sie troszk przestawil. proponuje ustawic jeszcze raz wedlug znakow
  • #11
    marekwegl
    Level 10  
    Jak ustawię tak jak pisze Bartek to nie obrócę wałem,znak na pompie to nie jest GMP (w tym silniku)

    Dodano po 4 [minuty]:

    A według znaków ustawiałem kilka razy
  • #12
    rowin1983
    Level 16  
    WG MOJEGO PROGRAMU POMPA WTRYSKOWA NAPEDZANA JEST KOLAMI ZEBATYMI
  • #14
    rowin1983
    Level 16  
    I ZNAKI NA NAPEDZIE POMPY WTRYSKOWEJ POKRYWAJA SIE?
  • #15
    marekwegl
    Level 10  
    Ustawiłem na oko i chodzi O.K.Wałek tak jak ma być a na pompie trzy zęby od znaku.Dzięki za podpowiedzi
  • #16
    olaf100
    Level 1  
    Witam. Czy morze posiadacie schemat ustawienia rozrzadu u forda eskorta 1.8 td
  • #17
    wojt3k
    Level 15  
    Ford eskort 1,6 D rozrząd
    Ford eskort 1,6 D rozrząd
    Pasek rozrządu
    Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wał korbowy obracać w kierunku jego obrotu aż rowek na kole pompy (B) znajdzie się w pozycji na godzinę 12, a otwór w kole wałka rozrządu (A) – w pozycji na godzinę 8. Obracać przeciwnie do ruchu wskazówek zegara aż rowek koła pompy znajdzie się w pozycji na godzinę 11. Wmontować sworzeń oporowy wału korbowego (Ford Nr 21 – 104 (za prądnicą / sprężarką klimatyzacji). Obracać powoli wał korbowy w jego kierunku obrotu aż znajdzie się na górze naprzeciwko sworznia oporowego. W koło wałka rozrządu (A) i koło pompy włożyć kołek 6 mm.

    Napinanie paska:
    Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Poluzować śruby w napinaczu paska o 1 obrotu. Pozwolić na bieg krążka napinającego w kierunku paska i dokręcić śruby. Obrócić wał korbowy o 720° i założyć sworzeń oporowy i narzędzia blokujące. Poluzować śruby napinacza paska o 1 obrotu. Nacisnąć na pasek naprzeciwko napinacza, zwolnić i dokręcić. Nie wolno ponownie naprężać lub montować paska (zawsze stosować nowy).