Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.5 V6 problem z automatem

krzysiek9792 02 Cze 2012 17:36 12039 51
  • #31 02 Cze 2012 17:36
    dziadziol6
    Poziom 10  

    prawdopodobnie wiem w czym problem w moim aucie potrzebuję rozpiske wiązki ecu vectra b 2.5 v6 automat i tu konkretne rozpiski ,dane, z wtyczki ecu

    pierwsza GM 1928 403 323 BOSCH
    druga GM 1928 401 594 BOSCH

    oki już wiem brak sygnału na wejsciu do skrzyni czyli błąd 38 spowodowany był zamontowaniem innej wiążki silnika jaką zakupiłem była z rocznika 99 i różniła się iloscią pinów w jednej kostce w starej sygnał był połączony z innym kablem sygnałowym a w nowej zakupionej były osobne dodatkowe dwa kable w których sygnał od czujnika wejsciowego skrzyni szedł do miejsca gdzie się łąćzą wiązki silnika z wiązką do sterownika skrzyni dlatego dalej sterownik niedostawał sygnału z czujnika,zakupiłem wiążkę identyczna jak stara i automatic getriebe i błąd 38 zniknoł i n iewraca ,lecz ???????pojawił sie nowy duży problem auto w okolicach 70- 100 km/h zaczyna szarpac jakby skrzynia wariowała i zmieniała sobie biegi gaz do dechy auto szarpie objaw jakby paliwo niedostawał aczkolwiek czuc jak skrzynia zmienia biegi góra dół????ponadto gdy włączam bieg wsteczny auto stoi i niejedzie dopiero po wbiciu jazdy do przodu i powrocie do wstecznego wsteczny wskakuje ,i jeszcze podczas podjechania do swiateł i przytrzymaniu na hamulcu skrzynia szarpie tak to z jednego problemu doszedłem do drugiego

  • #32 13 Cze 2012 23:08
    dziadziol6
    Poziom 10  

    podmieniony selektor objawy te same czyzby uszkodzenie mechaniczne skrzyni ??romuald-f??????????

  • #33 14 Cze 2012 12:12
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    W tych skrzynkach takie objawy wskazują na zacinanie się zaworów mechanicznych w płycie sterującej. Często miałem takie problemy i trzeba było wymontować płytę (mieści się z przodu skrzyni) i rozebrać na czynniki pierwsze (szczotkować gniazda i polerować tłoczki). Częściej usterki zacinania się zaworów występowały w samochodach Volvo, rzadziej w Oplu.

  • #34 14 Cze 2012 18:27
    dziadziol6
    Poziom 10  

    gdzie konkretnie są te zawory mechaniczne w płycie sterującej w mojej szkrzyni???/jak sie dobrac do tego najprosciej i najskuteczniej to poczyscic poprosze o jakies schematy ??wskazówki jestem bliski zmiany na manuala aczkolwiek nieukrywam żę wolałbym sam usunąc usterke i cieszyc się nwolną lewą nogą podczas jazdy ,

  • #35 14 Cze 2012 18:56
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Trochę własnej inicjatywy, wpisz w google: AW50-40 pdf a będziesz miał wszystko o tej skrzyni "na tacy" (ponieważ jest to stara konstrukcja). Jako że wszystko jest po angielsku, płyta nazywa się valve body.

  • #36 14 Cze 2012 20:21
    dziadziol6
    Poziom 10  

    czyli cza wyciągac skrzynie na zewnątrz???? romuald dzieki pytam ponieważ dla kogos kto sie na codzien zajmuje skrzyniami to chleb powszedni a dla mnie czarna magia zemna trzeba za rączke pokazac dac dotknąć i wtedy łapie ,tak to wygląda.jutro podmianka kolejnego selektora i czujników zobaczymy??

  • #37 15 Cze 2012 09:17
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Skrzynki wyciągać nie potrzeba aby "dojść" do płyty sterującej. Jeżeli jest to dla Ciebie czarna magia to "odpuść" sobie jej naprawę.

  • #38 15 Cze 2012 13:21
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    dziadziol6 napisał:
    prawdopodobnie wiem w czym problem w moim aucie potrzebuję rozpiske wiązki ecu vectra b 2.5 v6 automat i tu konkretne rozpiski ,dane, z wtyczki ecu

    pierwsza GM 1928 403 323 BOSCH
    druga GM 1928 401 594 BOSCH


    Podaj kod literowy wiązki , numer wtyczki się raczej nie przyda. Np UF8 ,kod wiązki dla 2,5v6.

  • #39 15 Cze 2012 23:08
    dziadziol6
    Poziom 10  

    niemam kodu literowego na wiążce niestety,dzis wyskoczyły mi takie błędy 56 i 41

  • #40 16 Cze 2012 09:52
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    41 - różnica między prędkością wejściową skrzyni a wyjściową (skrzynka "ślizga" się, poślizg na koszach).
    56 - Selekcjoner, złe ustawienie lub uszkodzony.

  • #41 16 Cze 2012 10:26
    dziadziol6
    Poziom 10  

    oki 56 czyli dwie opcje ustawienie czyli regulacja odkrecic dwie nakretki mocująće selektor do skrzyni i na fasolkach obracac delikatnie i sprawdzac czy biegi wskakują poprawnie???
    41 ???skrzynia slizga się ,poslizg na koszach .co jest przyczyną tego slizgania ??idzie to samemu zrobic ,czy skrzynia nadaje się do remontu w specjalistycznym zakładzie ?/?oba te błędy mają ze sobą cos wspólnego???

  • #42 19 Cze 2012 09:36
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    dziadziol6 napisał:
    oki 56 czyli dwie opcje ustawienie czyli regulacja odkrecic dwie nakretki mocująće selektor do skrzyni i na fasolkach obracac delikatnie i sprawdzac czy biegi wskakują poprawnie???


    Dla początkujących selekcjoner ustawiać na R, i po światłach wstecznego cofania "wyśrodkować" ustawienie.

    dziadziol6 napisał:
    41 ???skrzynia slizga się ,poslizg na koszach .co jest przyczyną tego slizgania ??idzie to samemu zrobic ,czy skrzynia nadaje się do remontu w specjalistycznym zakładzie ?/?oba te błędy mają ze sobą cos wspólnego???


    Przyczyną ślizgania się na koszu(ach) jest zaniżone ciśnienie, zbyt duży luz na pakietach spowodowany zużyciem tarczek ciernych, uszkodzenie o-ringów uszczelniających kosz lub zacinanie się zaworów w płycie sterującej. Oba te błędy nie są razem powiązane.

  • #43 02 Lip 2012 23:05
    dziadziol6
    Poziom 10  

    oki wielkie dzieki za pomoc postanowiłem zmienic skrzynie na manualna f-23,silnik ze skrzynia juz wymontowany,i tu pytanie czy moge wiazke silnika zostawic tak jak jest z automata czy musze wsadzic wiazke silnika z auta ze skrzynia manualną
    ,

  • #44 07 Lip 2012 17:24
    dziadziol6
    Poziom 10  

    ???? co z tą wiązką?????

  • #45 08 Lip 2012 00:04
    Yotomeczek86
    Poziom 8  

    Nie tylko wiązkę ale i ECU zapewne od manuala lub jeśli jest możliwe przerobić go na manual.

  • #46 08 Lip 2012 00:14
    dziadziol6
    Poziom 10  

    z ecu niema problemu mam z manuala ale wiązke też koniecznie cza z manuala czy idzie w wiązce z automata cos zmostkowac by oszukac ecu???

  • #47 08 Lip 2012 19:04
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    dziadziol6 napisał:
    oki wielkie dzieki za pomoc postanowiłem zmienic skrzynie na manualna f-23,silnik ze skrzynia juz wymontowany,i tu pytanie czy moge wiazke silnika zostawic tak jak jest z automata czy musze wsadzic wiazke silnika z auta ze skrzynia manualną
    ,


    Usuń komputer skrzyni biegów. Wiązkę od komputera do skrzyni też musisz usunąć ponieważ przechodzi ona przez gumową osłonę w ścianie grodziowej. Otwór ten będzie potrzebny do przeprowadzania drążka prowadzącego zmiany biegów. Musisz mieć specjalną przelotkę ze ślizgiem teflonowym. Wiązki silnika nie zmieniaj. Zworę musisz zrobić w gnieździe od wtyczki selekcjonera, w której będą dwa „grube” piny. Są od rozrusznika. W tej samej wtyczce są cztery piny cieńsze, dwa z nich potrzebne będą do włącznika świateł cofania znajdującego się w manualnej skrzyni biegów. To tak w skrócie.

  • #48 13 Lip 2012 21:08
    dziadziol6
    Poziom 10  

    oki czyli od szerokiej wtyczki od wiazki silnika poprzez gumowa osłone w scianie grodziowej do sterownika skrzyni biegów wyciepnac ,przelotke ze slizgiem mam juz zamontowałem co do zwory to może jakies foto poprosze

  • #49 03 Sie 2012 23:11
    dziadziol6
    Poziom 10  

    saga ciąg dalszy wtyczka wsadzono sprzęgło odpowietrzone ,instalacja popodpinana zostały dwie wtyczki które niema gdzie podpiąć
    nr1 wtyczka 9 pinowa wczesniej była wpięta do selektora automatycznej skrzyni biegów
    nr 2 wtyczka 12 pinowa wczesniej była wpięta przy selektorze skrzyni biegów lączyła się z wiążką czujników skrzyni biegów automatycznej

    teraz pytanie co gdzie zrobic zwore by auto potem normalnie odpaliło tylko takie podpowiedzi które niedoprowadzą do sfajczenia ecu lub całej instalacji
    bliziutko coraz bliżęj

    romuald f?/czyli zworę trza zrobic w wtyczce 9 pinowej jakie kolory zewrzec?
    skrzynia jaką mam zamontowaną teraz to f-23
    co ze wtyczka 12 pinową normalnie ją zostawic niech se wisi czy jak ????

  • #50 07 Wrz 2012 08:30
    dziadziol6
    Poziom 10  

    auto jezdzi .zwora zrobiona zostało zrobic wsteczny .które kable do tego wlacznika ?

  • #51 09 Gru 2012 20:21
    dziadziol6
    Poziom 10  

    temat można uznac za skonczony wymieniłem skrzynię na manualną i już jezdzi skrzynia automatyczna została z przeznaczeniem na częsci lub w całosci dla osób zainteresowanych ,dzięki bardzo za pomoc wszystkim a szczególnie dla romualdf

  • #52 29 Mar 2014 20:46
    jarok29
    Poziom 1  

    Witam,

    Podłączę się do tematu...
    Kupiłem ostatnio Vectrę 2.5 V6 i.... udało mi się doprowadzić ją do prządku. Jedyny problem jaki pozostał w spadku po poprzednim właścicielu to pojawiający się po rozgrzaniu silnika błąd skrzyni biegów. Co dziwne to fakt, że jeśli wyjadę autem prosto w trasę bez korków i postojów - czyli jak auto nie nagrzeje się - to błąd się nie pojawia i autko jeździ wręcz doskonale a skrzynia działa płynnie. Jednak jak tylko wskazówka osiągnie 90 stopni to skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i później nawet po spadku temp. błąd nadal się włącza. Po całkowity ostygnięciu znów można jeździć do momentu 90 stopni.

    Odczytany błąd: Błąd czujnika obrotów skrzyni na wyjściu.

    Zrobione: Czujnik wymieniony. Problem nadal występuje.
    Selektor wyczyszczony kość selektora także.
    Wejścia czujników obrotów zarówno na wejściu jak i na wyjściu wyczyszczone.
    Olej w skrzyni odświeżony (wymienione blisko 4L) Dextron II.

    Rozwiązałem problem:

    Wizyta u trzech skrzyniarzy i jedna diagnoza..... "trzeba jechać do jakiegoś magika elektryka" przy czym jeden z nich jeździł ze mną przy podłączonym kompie i widać było że prędkości obrotowe na wejściu i wyjściu wariują.
    Wizyta u elektryka - 3 godziny wspólnej pracy i wymiana jednego przewodu i jak ręką odjął.... moja Viki jest w pełni działającym automatem!
    Zapewne będzie pytanie który to przewód? Otóż sprawdzić należy wszystkie bo niestety oryginalna instalacja w Vectrach nie należy do trwałych i można przyjąć że każdy z nich może zawieść. Ja wymieniłem jeden z tych idących od kości koło selektora do kości znajdującej się po lewej stronie komory silnika (stojąc przed nią). Przerwa w przewodzie była w środku wiązki i w żaden sposób nie można tego było zobaczyć. Tylko miernik i sprawdzanie przejścia na wszystkich przewodach.....

    dziadziol6 telefonicznie wspierał mnie w podejmowaniu decyzji za co BARDZO mu dziękuję!

    Warto było walczyć!

    Dzięki!