Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Almera N16, 1.5 dCi - falujące obroty biegu jałowego

troosi 16 Gru 2008 22:14 17780 15
  • #1 16 Gru 2008 22:14
    troosi
    Poziom 9  

    Witam.
    Wiem, że temat falujących obrótów był już wałkowany, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...
    Otóż problem dotyczy silnika 1.5 dCi K9K 82KM.
    Problem polega na tym iż silnik na biegu jałowym nierówno pracuje, falują obroty w zakresie 500-1000obr/min, co kilka sekund silnik wykonuje nagłe zrywy poszarpując całym samochodem.
    Takie same objawy miałem zanim samochód przyjechał do warsztatu na lawecie.
    Zregenerowano wtryski, wymieniono filtr paliwa - miało być ok.
    Po przejechanoiu 500km przyjechałem do warsztatu z tymi samymi objawami. Sprawdzono wtryskiwacze (na przelewy również) - wszystko ok, komp nie wykazał żadnych błędów, przepływomierz wyczyszczony, rozrząd nowy. A gdzie przyczyna?
    Proszę o jakieś sugestie, bo mechanik nie bardzo wie co nawala.

    1 15
  • #2 17 Gru 2008 20:55
    mistrz2000
    Poziom 13  

    Należy sprawdzić regulator ciśnienia.

    1
  • #3 18 Gru 2008 13:59
    airgaston
    Poziom 2  

    Mam dokładnie to samo. Almera N16 1.5dCi. Tylko na ciepłym silniku. Potencjometr sterowania pedałem gazu. Syf. Trzeba wyczyścić.
    pozdrawiam
    airgaston

    0
  • #4 20 Gru 2008 16:34
    troosi
    Poziom 9  

    nie sądzę aby to był potencjometr, ponieważ na biegu jałowym pedał gazu jest w pozycji neutralnej, zatem potencjometr znajduje się położeniu 0. chyba że się mylę...
    dodam tylko, że przy ustaleniu prędkości obrotowej silnika na dowolnym poziomie do 2000 obr/min obroty również falują (wskazówka obrotomierza pływa).
    Teorię z potencjometrem odrzucam jako nieprawdziwą :)
    pozdrawiam

    Nadal mam problem nie rozwiązany, więc proszę o pomoc!

    0
  • #5 20 Gru 2008 22:33
    cador
    Poziom 10  

    Przypuszczam ze silnik chodzi rowno tylko jak jest zimny. Trzeba sprawdzić cisnienie na szynie CR po nagrzaniu silnika. Prawdopodobnie pompa wysokiego cisnienia jest padnieta. Znam to z autopsji.

    0
  • #6 20 Gru 2008 23:26
    troosi
    Poziom 9  

    hmm.
    rano, przy tempereraturach ok 2-5 C silnik startuje z problemami (długie kręcenie rozrusznika), odpala i... pracuje nierówno, zdaży mu się nawet zgasnąć. w miarę nagrzewania silnika zaczyna pracować nierówno po czym zaczyna się nierówna praca i falowanie obrotów.
    w ostatnich dniach silnik pracuje trochę lepiej, aczkolwiek nadal wyczuwalne są szarpania na biegu jałowym oraz falowanie obrotów.
    może faktycznie popma nawala?
    zobaczymy

    dodam jeszcze, że w ostatnich dniach spalanie mi znacznie wzrosło.
    średnia 8,5l/100km dla tego silnika to o min 2l za dużo!
    jeżdżę w miarę ekonomicznie.
    uprzedzając pytanie o paliwo - tankuję na BP , czasami Statoil.

    0
  • #7 21 Gru 2008 11:56
    cador
    Poziom 10  

    sprawdz jeszcze przewody paliwowe czy nie ma tam czasem powietrza

    1
  • #8 25 Gru 2008 22:42
    Kursaxx
    Poziom 15  

    Powinieneś zacząć od diagnostyki komp . Następnie zrobić test przelewowy wtryskiwaczy :) Nie dużo roboty a dużo można się dowiedzieć .

    0
  • #9 13 Mar 2009 18:52
    troosi
    Poziom 9  

    witam ponownie.
    problem z obrotami nadal aktualny, ale jest trochę lepiej.
    Otóż... wtryskiwacze zostały zregenerowane poprawnie, zostały wygenerowane nowe kody oraz dopisane do komputer w samochodzie.
    Poprawiła się dynamika samochodu, zatem zabieg udany, ale...
    Po przejechaniu 20km powraca problem nierównych obrotów na biegu jałowym.
    Pompa wysokiego ciśnienia jest sprawna, nie generuje opiłków. Czujnik ciśnienia na pompie został podmieniony na inny - obroty nierówne.
    Ciśnienie na listwie CR na zimnym silniku waha się między 210-250bar, kiedy to powinno wynosić równo 230bar.
    Po nagrzaniu się silnika wahania ciśnienia spadają i przyjmują wartości z zakresu ok. 225-235bar, po dłuższej pracy na biegu jałowym oscylują w granicach 228-232bar.
    Na wyższych obrotach ciśnienie rzeczywiste jest równe ciśnieniu zadanemu, w związku z tym problem dotyczy tylko biegu jałowego.
    Dodam jeszcze, że po odpaleniu zimnego silnika obroty utrzymują się przez 2s na normalnym poziomie, po tym czasie opadają na 0,5s do wartości 500obr/min, nastpnie znowu powracają na 850obr/min. Taka sytacja ma miejsce do pełnego nagrzania się silnika, jednak wraz ze wzrostem temperatury częstotliwość spadków obrotów zanika.
    Diagnostyka nie wykazała żadnych błędów w systemie.

    Czy ktoś może mi pomóc z tej nierównej walce z silnikiem 1,5dCi?

    0
  • #10 14 Mar 2009 13:48
    sostka6
    Poziom 10  

    W N16 K9K padały wtryski paliwa i pompa ale pierwsze sprawdz wtryski czy ktorys nie jest zatkany i paliwo wraca sie przez powrot

    1
  • #11 10 Lis 2009 15:29
    skoczek00
    Poziom 1  

    witam
    Co do falujących obrotów brak jest jednoznacznej odpowiedzi, mam dokładnie ten sam problem i w tej chwili jestem po wymianie: wtrysków wraz z końcówkami, świec, filtru paliwa, koszty wiadomo bardzo wysokie, samochód generalnie chodzi ok za wyjątkiem zapalenia i wolnych obrotów które wariują, mój mechanik ma się sprawą w czwartek zająć po święcie podejrzewa czujnik ciśnienia paliwa. Zobaczymy jak zrobię to dam odpowiedź. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to proszę o meila.

    1
  • #12 14 Lis 2009 17:52
    troosi
    Poziom 9  

    witam
    ja problem rozwiązałem, wymieniłem poduszkę pod silnikiem, ale okazało się że to tylko pozory. niedawno ponownie zacząłem mieć problemy z układem wtryskowym... szarpanie, ciężkie odpalanie.
    od 2 tyg samochód stoi u mechnika, wymienił zawór regulacji ciśnienia na pompie, zawór wyrównujący ciśnienie w pompie i nadal coś jest nie tak.
    walczy
    jak zwróci mi samochód to napiszę więcej.
    chyba że Ty już rozwiązałeś problem, to napisz - może i mnie pomoże...

    0
  • #13 02 Mar 2010 13:36
    13piter
    Poziom 1  

    hmmm z tego co ja mialem

    almerkaN16 1,5 98 km benzyna - falowały mi obroty na jałowym tzn. trzymał 800 potem spadało mu do 500-600 ogólnie pływalo .... to niestety z tego co wiem sa 3 opcje ...

    1. czujnik połozenia wału korbowego - cena w ASO 150zł. wymienialem jakies 2 lata temu i było ok.

    2. łancuch rozrzadu sie rozciaga niestety... wymiana u kuzyna 2 tysie ;/ cena w aso za łancuszek 2300 za komplet ....

    no i teraz sie bujam z podobnym problemem bo mi gasnie przy zwalnianiu z duzych obrotów podejżewam ze jest to regulator cisnienia 700zl. w aso szukam jakiegos pasujacego zamiennika bosha ;p bo napewno 700 zł nie dam za to badziewie

    0
  • #14 02 Mar 2010 18:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    13 piter nie zauważyłeś, że temat dotyczy 1,5 dci to jest diesel a nie benzyna.

    0
  • #15 22 Lut 2011 12:25
    piotrek303
    Poziom 13  

    Sprawdzić regulator ciśnienia na pompie a w szczególności połączenie w serwisie wymieniają komplet tj. regulator i wiązka koszt ok.900zł.

    1
  • #16 13 Paź 2011 21:33
    airgaston
    Poziom 2  

    U mnie ten problem występuje czasami i tylko gdy silnik jest dobrze nagrzany. Po właczeniu klimatyzacji wolne obroty są ciut podnoszone i problem znika. Paliwo ma wielkie znaczenie, bo na dobrym oleju napędowym to zjawisko nie występuje. Tylko starym dieslom z rozdzielaczową pompą wtryskową jest wszystko jedno co kopcą, silnik dci K9K to smakosz.

    0