Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra błąd P0335

17 Gru 2008 18:36 40240 7
  • Poziom 10  
    Witam!Mam problem w samochodzie opel astra f 96rok silnik x18xe kod błędu P0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" Objawy drgawki przy dodawaniu gazu z dołu,nierówna praca przy 4200obr/min silnik szarpie ,problemy z odpalaniem.Czy w tym temacie pozostaje tylko wymiana takiego czujnika?Oraz gdzie sie on dokładnie znajduje?Prosze o wyrozumiałosc i fachową odp.
  • Poziom 35  
    Tak, one padają czasami... Ale spotkałem się z przypadkiem kiedy był padnięty czujnik wałka rozrządu a z błędów wynikało że czujnik wała.. Możesz sprawdzić odpinając czujnik wałka rorządu, nie powinien zapalić.
    Czujnik jest dość schowany. Jest wkręcany w blok, znajduje się pod łapą pompy wspomagania.

    Zobacz sobie na np allegro jak wygląda ten czujnik. Czarny, okrągły z uchem na śrubę. Typu hallotronowego.
  • Poziom 13  
    Jeśli uda Ci się wkręcić silnik powyżej 4500obr/min to nie czujnik wałka rozrządu, jesli przy 4500 następuje odcięcie wtrysku, to on. Zanim wymienisz czujnik wału korbowego sprawdź rezystancję przewodów od wtyczki czujnika do sterownika. Miałem przypadek, gdzie jeden przewód czujnika pod izolatorem połączony był na tzw styk czyli dwie końcówki plecionki drutów położone na sobie i zalane izolatorem, tam następowała przerwa w obwodzie. Takich przypadków w oplach miał więcej mój kolega elektronik (stąd o tym wiem). Jeśli nie masz rozpiski pinów na sterowniku napisz do mnie na: autogazstrzelin(malpa)wp.pl prześlę Ci jutro schemat. Powodzenia
  • Poziom 10  
    Dziękuje kolegom za podpowiedzi,wymieniłem czujnik obrotów wału korbowego, oryginalny był mocno wytyrany na sam wygląd,podejscie fatalne bez kanału nie do zrobienia ,autko śmiga jak trzeba.Pozdrawiam!
  • Poziom 24  
    bartek_j napisał:
    .. Możesz sprawdzić odpinając czujnik wałka rorządu, nie powinien zapalić.
    .


    Na rozpiętym czujniku wałka samochód odpali, nie odpali jeśli jest odpięty czujnik położenia wału korbowego.
  • Poziom 2  
    Witam

    Miałem taki sam błąd, do tego jeszcze P0370.

    Objawy: słabo palił na zimnym silniku ale palił. Jak chwilę pojeździłem i silnik nieco się zagrzał zaczynał się cyrk, silnik zaczynał chwilowo klekotać, nierówno pracować, nie trzymał obrotów, pojawiała się na chwilę lampka serwisowa CHECK (żółty samochodzik z kluczem), potrafił nawet zgasnąć w czasie jazdy.
    Po ostygnięciu silnika wszystko było ok.

    Wymieniłem czujnik obrotów wału korbowego , (gdzieś wyczytałem że jest to czujnik Halla) i na razie jest ok. Czujnik kosztował 230zł, był też tańszy za około 130zł ale wyczytałem że ten tańszy lubi się zapalić żywym ogniem i popalić instalację w aucie.

    Mój czujnik ma wyprowadzone 3 piny, na piny podany jest +12V, masa i wyjście z czujnika 5V. Jak ktoś ma oscyloskop może sprawdzić przebieg sinus 5V na jednym z 3 przewodów, jeśli czujnik ma sinus ze zmienną częstotliwością to czujnik jest uszkodzony.

    Dodam że mam astra II G 2001 silnik Y17DT isuzu
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam ponownie po czasie...

    Czujnik za 230 zł nie sprawdził się, po roku jest ta sama usterka. Występuje dokładnie gdy silnik ma 80 stopni.

    Wyczytałem gdzieś na forum, że zalecany jet oryginalny czujnik położenia wału korbowego od Opla, koszt ok 290 - 350zł.
  • Poziom 14  
    Ja bym stawiał że problem tkwi w psującym się nagminnie czujniku wałka rozrządu.