Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Swamp silnika w CC i kilka innych drobiazgów...

18 Dec 2008 15:51 5839 10
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #2
    bandzior2
    Level 26  
    Jeżeli Ci silnik wejdzie to musisz z całym osprzętem. Skrzynia biegów, półośki, zawieszenie i hamulce. Według mnie nie opłacalny interes jak do takiego auta.
  • #3
    toffic-k
    Level 16  
    Do CC ładnie wchodzi 1.2 z Punta II(oczywiście z odpowiednią skrzynia itp), z 1.4 będzie problem, mało miejsca na wydech ale może akurat....
  • #4
    czaja555
    Level 2  
    zastanów się dobrze 10 razy czy Ci się to opłaca ( chyba że jest to twoje hobby :D ) koszty mogą się okazać naprawdę spore, kilka rzeczy trzeba wymienić np. mocniejsze hamulce, CC ma 28 KM , GT turbo 133 KM jakoś się musisz zatrzymać ,przy takiej mocy obowiązkowo tarcze na tył , większe na przód , wydech o większej średnicy , połączenie elektryki też nie jest proste , GT potrzebuje szerszych opon więc przydałoby się wspomaganie w CC pewnie nie ma i wiele innych rzeczy a każda kosztuje , piszę o tym bo przekładałem silnik w moim aucie z 1.4 60 KM na 1.8 16v 140 KM , piszę ku przestrodze żebyś się nie wkopał :cry:
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    czaja555
    Level 2  
    Quote:
    No właśnie. I tu jest ale. Nie znam się bardzo, ale wnioskuje, że po odchudzeniu i mocnym dociążeniu przodu zadek będzie zdecydowanie lżejszy. Z tego co słyszałem od kolegów startujących cc w kjs'ach to broń Boże w takim przypadku tarcze na tył.


    Nie pisałeś wcześniej że auto będzie służyć do KJS-ów , jeżeli znasz kogoś kto ma jakieś doświadczenie w kwestii tylnych hamulców to ok. Ja pisałem jak to wyglądało z mojego punktu widzenia , gdy podniosłem moc auta 2.5 raza , przez pierwszy okres jeździłem na bębnach z tyłu , przy spokojnej jeździe było ok ale jak się troszkę przycisnęło ( kilka dohamowań z większej prędkości to bębny już nie dawały rady i robiło się niebezpiecznie)

    Quote:
    Podobno bębny wyrabiają, a przy tarczach łatwo zablokować tylne koła, co przy małym autka i ciężkim przodzie może być bardzo nie fajne.


    ewentualnie można założyć regulator siły hamowania

    Quote:
    Natomiast na przód jak zmieścić większe tarcze? Rozumiem, że wystarczy znaleźć takie z odpowiednim rozstawem śrub, ale jak dopasować zacisk? Są jakieś adaptery?


    jak kupisz tylko większe tarcze to ci się nie zmieszczą bo jarzmo będzie za małe
    najlepiej przy takich przeróbkach szukać części w obrębie jednej firmy od najmocniejszych modeli ( w twoim przypadku FIATA ) , ponieważ rozwiązania są podobne ( rozstaw śrub, mocowanie zacisków, itp. ) , sprawdź wielkość tarcz w CC sporting wtedy możesz przełożyć jarzmo lub może podejdzie od punto GT cały układ hamulcowy

    Quote:
    Co do zawieszenia ponawiam pytanie. Czy Bilstein B6 na przód wyrobi?

    zależy czy chcesz obniżać auto , B6 jest pomiędzy sportem a jazdą po normalnych drogach , przy obniżaniu B8
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    night_franki
    Level 1  
    co do hamulców to najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest układ z UNO Turbo, te hamulce stosowane są w A grupowych CCS\SCS (do 120KM i ostre rajdy więc powinno wyrobić).
  • #9
    boksa
    Level 2  
    Silnik polecam 1.2 8v lub 16v z punto gt za duzo roboty i niewarte wyladujesz w wyzszej klasie bo auta doladowane przelicza sie w kjs ach tak pojemosc razy 1.6 i to co ci wyjdzie w takiej klasie ladujesz. silniczek 8v mozna zgrzebac na 100 km spokojnie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do hamulcow to polecam hample ze sieny tarcza 240 mm wentylowana do tego tarcza z pandy 4x4. Mozna tez z uniaka zamonto wac ale maja juz swoje lata i troche ciezko znalesc, mozna tez zalozyc zaciski z punto jtd tarcza 257 wentylowana a na tyl polem tez tarczowke.
  • Helpful post
    #10
    pemz
    Level 1  
    Strzała,

    Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda:

    Silnik
    Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania.

    Zawieszenie i napęd
    Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to pamiętaj, że półosie będziesz musiał ALBO dorabiać (drogo, ale ma to swoje plusy), ALBO zakładać seryjne (problem, wahacze do śmieci, i uszy mocujące idą w niwecz i trzeba je przerobić pod nowe napędy).
    B6 - czemu nie, chociaż do CCS polecalbym albo KONI Sporty gwintowane (drogo) lub B8 na grubej rurze (porównywalnie do KONI) - na dobrej sprężynie, nie ma sensu robić betonu (sprawdzone), lepiej trochę go poluźnić i tak samo tył - lepiej poluźnić bo będzie lekki tył skakać na ciasnych nawrotach (przeszkadza)

    Należy pamiętać o wzięciu pod uwagę zależności pomiędzy mocą silnika a masą auta (trochę wzrośnie wraz z większym motorem, jednak wciąż jest duża różnica do poprzedniego właściciela silnika). Tutaj problem nastąpi z przegubami (i wewnętrzne i zewnętrzne). Nie wiele da się z tym poradzić, bo nawet wzmacniane, uwzględniając zła technikę ruszania (nawet sportowego) strzelać będą czy krzyżaki, czy koszyk w p. zewnętrznym. Trzeba swoje poukręcać, żeby się nauczyć.

    Skrzynka
    W zależności od przeznaczenia auta - jeśli jazda po mieście - to wogólę nie ma sensu zabierać się za takie przeróbki. Jeśli potrzebny jest potrzebny dół, lepiej poszukać skrzynki od -0.2 -0.4 l pojemności w stosunku do motoru - warto sprawdzić różne przełożenia (rozebrać skrzynkę i popróbować różne kombinacje). Do motoru 1.2-1.4 proponowałbym skrzynkę od 1.1 (zwykły 1.1, nie sporting, bo ten ma dłuższą skrzynkę), dla 1.6 pchałbym 1.2 - w przypadku niższych pojemności, wałki mogą tego nie przeżyć.

    Hamulec
    Razem ze zmianą napędów, będzie problem z kolumnami, więc będzie trzeba pchać od nowego silnika - wtenczas spokojnie możesz z seryjnego właściciela silnika hamulce montować. Co do tyłu, kwestia wprawy i wyczucia hamulca - bębny nie są złe - spokojnie wystarczą - z doświadczenia powiem, że lepiej wrzucić kasę z tylnych tarcz na korzyść przodu (coś lepszego zamontować). W przypadku poważniejszego wykorzystania samochodu - RPP/GSMP/RSMP, tarcze, czemu nie.
    Z regulatorem siły jest śliska sprawa - jeśli seryjnie go nie było, to te które mają świstek z FIA są dosyć kosztowne - a panowie na BK lubią robić problemy - nawet w popularkach.
    Pamiętaj o wyższej temperaturze wrzenia płynu hamulcowego - trzeba to wziąć pod uwagę - bo z tym, nawet brembo racing Cie nie zatrzyma.

    Wspomaganie
    Zmieniając układ zawieszenia i kolumny, nie powinno być problemu z zaadaptowaniem przekładni z dawcy, który najprawdopodobniej ma wspomaganie. Osobiście nie korzystam ze wspomagania (Peugeot 306 205x45xR16) i nie narzekam - to auto nie będzie do parkowania.

    Prądy
    Tu zaczynają się schody - komputer jedno, ale silnik 1.4/1.6 ma więcej czujników i trzeba by je ogarnąć.

    Wydech
    Tutaj jest bardzo ważna rzecz, żeby moc silnika nie poszła w nicość, tylko została mądrze wykorzystana. Wszystkie elementy muszą być wyliczone, nawet robiąc przelot całkowity, to i tak odpowiednie średnice i przejścia muszą być zachowane. Nie można go zdławić, ale nie można go również zdekompresować, bo wtedy będzie dużo huku i nic poza tym.

    Podsumowanie
    Cinquecento z mocnym silnikiem? Jak najbardziej, auto do wygrywania, co można zauważyć w GSMP, gdzie lata cienias albo sei z silnikiem Siena 1.6 16V - chłopaki dali radę go upchnąć, ale na pewno to nie było kilkaset złoty wydatków. Dlatego proponuję powściągnąć swoje kąśliwe uwagi dotyczące tego auta, które fakt faktem, wygląda jak but ortopedyczny, ale jak mija się grube auta, które tylko mogą zobaczyć ogień z wydechu i jak by się starali, to go nie dogonią (w pewnym zakresie prędkości), bezcenne, a za części zapłacisz MasterCard 8-)

    Ale jeśli tego nie kochasz, nie bierz za to się - uwierz mi.

    Pozdrawiam,
  • #11
    POKEK523
    Level 1  
    Witam. Też myśle o wymianie silnika w swoim cc 700 na 12 16v, przyznam że nie jestem koniem w mechanice samochodowej i wiem że może mnie to przerosnąć, ale mam zapał i jestem zdeterminowany;) i mam kilka pytań:
    - jaki rocznik silnika najlepiej wyhaczyć?

    - z jakiego auta skrzynie? punto 1.1?

    - łapy silnika z jakiego auta?

    - z czego alternatori rozrusznik?

    - czytałem że konieczna jest wymiana na baku z pompą paliwa, prawda?

    Z góry dzięki:) Pozdrawiam