Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic 98 - rozgrzany silnik stuka.

misiek3321 18 Gru 2008 18:43 7817 10
  • #1 18 Gru 2008 18:43
    misiek3321
    Poziom 9  

    Witam. Prośba o rade. Silnik jak się rozgrzeje stuka tak jakby zawory. Były ustawiane i stuka dalej. Nie jest to głośny stukot a takie mruczenie jak diesel (1.4 si). Może ktoś ma sposób na kota pod maską?
    dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    0 10
  • #2 18 Gru 2008 21:26
    autoas
    Poziom 42  

    Nagraj to i puść nam.

    0
  • #3 19 Gru 2008 17:52
    misiek3321
    Poziom 9  

    a może tylko jestem przewrażliwiony... Jakość nagrania nie jest najlepsza(tel) ale chyba oddaje to o co mi chodzi. Jak jest zimny to jest ok ale jak się nagrzeje to zaczyna cykać. A może to wtryski?

    0
  • #4 19 Gru 2008 18:19
    emeryt2
    Poziom 42  

    Misiek , to mruczenie , tylko dobry pies.
    Poważnie: cykanie , to może zaworki, wróć do fachowca ,gdzie robiłeś zawory , on na pewno to oceni.
    Pozdrawiam.

    Po przesłuchaniu , radzę szybko jechać to tego mechanika , który "robił" zawory.

    0
  • #5 19 Gru 2008 18:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #6 21 Gru 2008 12:49
    nadola
    Poziom 10  

    Po pierwsze ustaw zawory.
    Hanki niestety lubią klekotać na wolnych obrotach, zwłaszcza te starsze.
    Może byż przyczyną działania jak "diesel" to ze pasek rozrządu przestawił sie o jeden ząbek, ale za tym idzie spadek osiągów samochodu i faktycznie głośno zwłaszcza przy przyśpieszaniu by chodził.
    Jak kończą się panewki to będziesz słyszał stukanie (nie klekotanie) podczas przyśpieszania samochodem na dwójce, trójce. Gdy podczas schodzenia z wyższych obrotów zacznie sie świecić kontrolka ciśnienia oleju ( w przypadku jak oleju jest odpowiednio dużo w silniku) to ewidentnie padają panewki i to już jest ich ostatnie tchnienie.
    Jak nie ma wyższych objawów to bym się nie przejmował. Sam mam Honde i wiem, że lubi klekotać przy ustawionych zaworach. Taka ich budowa.
    Pozdr.

    1
  • #7 21 Gru 2008 18:29
    misiek3321
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź. Przysłuchiwałem sie uważniej i robiłem próby z przyspieszaniem (wtedy zazwyczaj zaworki grają najczęściej) ale wszystko w porządku. Rozrząd był wymieniany ale silnik wchodzi na obroty i nie traci mocy w najmniejszym stopniu. Co do panewek to chyba za wczas bo autko ma dopiero 125kkm a jestem 2 właścicielem a zarówno pierwszy jak i ja jeździmy "z wiatrem" więc o zajeżdżeniu silnika raczej nie ma mowy.
    Tak więc chyba silnika hondy poprostu chodzą jak zegarki (czyli cykają;)
    Pozdrawiam.

    0
  • #8 21 Gru 2008 19:13
    lechu12
    Poziom 26  

    Sprawdź poziom oleju w silniku..

    0
  • #9 21 Gru 2008 21:55
    misiek3321
    Poziom 9  

    dzięki. Moze nie przesadzam z polerowaniem lakieru ale o takich rzeczach jak płyny ustrojowe nie zapominam. Poziom oleju dokładnie w połowie między min a max.

    0
  • #10 22 Gru 2008 10:08
    slimax
    Poziom 17  

    Dużo hanek tak stuka, moja pierwsza hondziura miała wyrobionych parę krzywek na wałku rozrządu plus zużyte łożysko tego wałka od aparatu zapłonowego i ponoć to stukało - z powodu wyjazdu sprzedałem zanim się za to wziąłem, wiec nie mam pewności.
    Proponuje użycie rurki takiej jak do spryskiwacza i osłuchanie przy jej pomocy z którego dokładnie miejsca klekota :)

    0
  • #11 30 Kwi 2009 20:22
    misiek3321
    Poziom 9  

    No..mruczy. Ale "podsłuchiwałem" i inne hanki stukają podobnie. Widać taka ich uroda.

    0