Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna

tomqad 18 Gru 2008 19:33 32020 17
  • #1 18 Gru 2008 19:33
    tomqad
    Poziom 10  

    mam zamiar wymienić uszczelkę głowicy bo jest przedmuch do układy chłodzenie. Jeśli ktoś ma jakieś rady to bardzo proszę. wymiany dokonam w uk na podjeździe przed domem . tak wiec to spore wyzwanie.:D

    0 17
  • #2 18 Gru 2008 20:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 18 Gru 2008 21:01
    cezarow12
    Poziom 10  

    Dobre klucze +klucz dynamometryczny trzeba mieć.

    3
  • #4 18 Gru 2008 21:41
    rowin1983
    Poziom 16  

    czekamy na doniesienia z placu boju

    0
  • #5 18 Gru 2008 22:32
    tomqad
    Poziom 10  

    jutro zaczynam a glowice w pracy mechanicy mi zplanuja maja sprzęcik za polska flaszke :Dwymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna widac jestem troche skompcem bo powiedzieli mi w warsztacie (poskim)do angielskiego nawet nie jechalem 350funtow +czesci (jak samochod wart 700 ) dam kila fotek z placu boju ...

    1
  • #6 19 Gru 2008 17:08
    tomqad
    Poziom 10  

    A wiec przystąpiłem do roboty
    • Zdemontować kolo prawe
    • Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd
    • Odłączyć akumulator
    • zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu
    • Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi
    • poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku, świec żarowych
    • poluzować pasek alternatora na naciągu
    • zdemontowac kolo pasowe walu korbowego
    • odkręcić wydech od turbiny
    • odkręcić przewody olejowe od turbiny
    • pozdejmować przewody powietrzne z turbiny
    • podeprzeć silnik
    • zdemontować łapę silnika górna
    • ustawić 1 tłok w pozycji gmp
    • kola pompy wtryskowej i walka rozrządu powinny być na znakach, jeżeli tak nie jest zaznacz swoje znaki (lakier do paznokci jaskrawy)
    • dobrze by było zablokować te kola jak się ma, czym ja nie mam wiec nie blokuje
    • odkręcić napinacz paska rozrządu wyjąć go
    • odkręcić 3 śruby łoża pompy wtryskowej mocującej do głowicy
    • Odkręcić głowice (zaczynając od środka zgodnie z ruchem wskazówek zegara i po robocie
    :D

    Dodano po 33 [minuty]:

    Ale nie obyło się bez kłopotów :
    1. W osłonie paska rozrządu dwie śruby nie chciały się odkręcić nakrętki obracały się w obudowie plastikowej.
    2. Przy odkręcaniu wydechu od turbiny ukręciła się jedna śrubą.
    3. Bardzo trudny dostęp do odkręcenia przewodu olejowego dolnego w turbinie.
    Co bym zrobił inaczej:
    1. Nie polecam zabieranie się za to samemu jeśli niema się pojęcia o podstawach mechaniki
    2. Lepiej mięć kogoś do pomocy ( ustawianie gmp)
    3. Zaryzykował bym odkręcenie kolektorów (dolotowego i wydechowego)
    4. Zaopatrzyć się w sprzęcik do blokowania koł wałka rozrządu i pompy ( przesunęło się kolo po zdemontowaniu paska ale to niezbyt wielki problem jak miało się zaznaczone względem obudowy)
    To by było na tyle teraz planowanie głowicy może wymiana prowadnic i uszczelniaczy. Opis tutaj przedstawiony jest to moja metodyka jaka postępowałem , może można to było łatwiej zrobić i w prostszy sposób ale warunki jakie były takie były nie powiem ze było łatwo jeszcze jak na złość kropił deszcz


    Prosił bym o wypowiedzenie się o tych opisach. Dzięki


    miejsce wykonania zbrodni:

    wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna


    usterka zlokalizowana


    wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna

    :D Jak będę montował z powrotem dam znać ja mi poszło i czy odpalila jaszcze po tych moich zmaganiach. :?:

    2
  • #7 19 Gru 2008 18:21
    specjal ford
    Poziom 12  

    a głowica dobra ?

    0
  • #9 20 Gru 2008 08:54
    rowin1983
    Poziom 16  

    a ile bys zaplacil za kompletny identyczny sprawny silnik?

    2
  • #12 01 Sty 2009 11:31
    invx
    Poziom 25  

    klucz dynamometryczny to nie wszytsko ... to sa srubki plastyczne, i je sie dokreca ostatecznie poslugujac się kątem obrotu ! oczywiscie przed zakreceniem nalezy sprawdzicj ich dlugosci. powierchnie styku sie takze czyms tam smaruje.

    polecam dialogys i poczytac instrukcje serwisowe renault - takze noty techniczne !

    0
  • #13 01 Sty 2009 15:14
    rowin1983
    Poziom 16  

    a co oznacza termin "śrubki plastyczne" kolego invx

    0
  • #14 01 Sty 2009 18:25
    invx
    Poziom 25  

    to taki skrót myślowy :P

    któego używam do śrub, które podczas dokręcania zmieniają rozmiary - czyli takie, przy któych jest adnotacja, że wstęonie dokręca się do jakimś momentem - a osteteczne dokręcenie wykonuje się mieżąc kąt ...

    w lagunie napewno prócz głowicy dokręca się tak koło pasowe

    1
  • #15 01 Sty 2009 23:03
    romanowski
    Poziom 11  

    nie jest to wcale tak skomplikowana operacja jak cie straszą .głowica w dizlu lubi mieć pęknięcia ,między gniazdami zaworowymi w niemieckich silnikach jest dopuszczalne pęknięcie do 05 mm,powinno się sprawdzić głowice pod ciśnieniem 10 atmosfer w gorącej wodzie.śruby mają określoną długość i określony maksymalny moment dokręcania podany w kilogramach na metr dziwigni.na rozrządzie są znaki do ustawiania.w kole zębatym pompy jest otwor wktory wkładasz wałek przechodzi on przez obodowe pompy i blokuje ją na czas zakładania paska

    0
  • #16 02 Sty 2009 00:06
    invx
    Poziom 25  

    Cytat:
    śruby mają określoną długość i określony maksymalny moment dokręcania podany w kilogramach na metr dziwigni.


    momentem dokręca się tylko wstępnie !
    ostateczne dokręcenie jest kątowe.

    polecam DIALOGYS - ogólnodostępny

    3
  • #17 01 Lut 2009 13:25
    tomqad
    Poziom 10  

    operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes

    1
  • #18 01 Lut 2009 13:25
    tomqad
    Poziom 10  

    operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes

    5