Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna

tomqad 18 Dec 2008 19:33 38005 17
  • #1
    tomqad
    Level 10  
    mam zamiar wymienić uszczelkę głowicy bo jest przedmuch do układy chłodzenie. Jeśli ktoś ma jakieś rady to bardzo proszę. wymiany dokonam w uk na podjeździe przed domem . tak wiec to spore wyzwanie.:D
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    cezarow12
    Level 11  
    Dobre klucze +klucz dynamometryczny trzeba mieć.
  • #4
    rowin1983
    Level 16  
    czekamy na doniesienia z placu boju
  • #5
    tomqad
    Level 10  
    jutro zaczynam a glowice w pracy mechanicy mi zplanuja maja sprzęcik za polska flaszke :Dwymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna widac jestem troche skompcem bo powiedzieli mi w warsztacie (poskim)do angielskiego nawet nie jechalem 350funtow +czesci (jak samochod wart 700 ) dam kila fotek z placu boju ...
  • #6
    tomqad
    Level 10  
    A wiec przystąpiłem do roboty
    • Zdemontować kolo prawe
    • Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd
    • Odłączyć akumulator
    • zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu
    • Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi
    • poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku, świec żarowych
    • poluzować pasek alternatora na naciągu
    • zdemontowac kolo pasowe walu korbowego
    • odkręcić wydech od turbiny
    • odkręcić przewody olejowe od turbiny
    • pozdejmować przewody powietrzne z turbiny
    • podeprzeć silnik
    • zdemontować łapę silnika górna
    • ustawić 1 tłok w pozycji gmp
    • kola pompy wtryskowej i walka rozrządu powinny być na znakach, jeżeli tak nie jest zaznacz swoje znaki (lakier do paznokci jaskrawy)
    • dobrze by było zablokować te kola jak się ma, czym ja nie mam wiec nie blokuje
    • odkręcić napinacz paska rozrządu wyjąć go
    • odkręcić 3 śruby łoża pompy wtryskowej mocującej do głowicy
    • Odkręcić głowice (zaczynając od środka zgodnie z ruchem wskazówek zegara i po robocie
    :D

    Dodano po 33 [minuty]:

    Ale nie obyło się bez kłopotów :
    1. W osłonie paska rozrządu dwie śruby nie chciały się odkręcić nakrętki obracały się w obudowie plastikowej.
    2. Przy odkręcaniu wydechu od turbiny ukręciła się jedna śrubą.
    3. Bardzo trudny dostęp do odkręcenia przewodu olejowego dolnego w turbinie.
    Co bym zrobił inaczej:
    1. Nie polecam zabieranie się za to samemu jeśli niema się pojęcia o podstawach mechaniki
    2. Lepiej mięć kogoś do pomocy ( ustawianie gmp)
    3. Zaryzykował bym odkręcenie kolektorów (dolotowego i wydechowego)
    4. Zaopatrzyć się w sprzęcik do blokowania koł wałka rozrządu i pompy ( przesunęło się kolo po zdemontowaniu paska ale to niezbyt wielki problem jak miało się zaznaczone względem obudowy)
    To by było na tyle teraz planowanie głowicy może wymiana prowadnic i uszczelniaczy. Opis tutaj przedstawiony jest to moja metodyka jaka postępowałem , może można to było łatwiej zrobić i w prostszy sposób ale warunki jakie były takie były nie powiem ze było łatwo jeszcze jak na złość kropił deszcz


    Prosił bym o wypowiedzenie się o tych opisach. Dzięki


    miejsce wykonania zbrodni:

    wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna


    usterka zlokalizowana


    wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna

    :D Jak będę montował z powrotem dam znać ja mi poszło i czy odpalila jaszcze po tych moich zmaganiach. :?:
  • #7
    specjal ford
    Level 12  
    a głowica dobra ?
  • #8
    tomqad
    Level 10  
    wygląda ze tak ale będzie planowana(przez angoli u mnie w pracy) w niedziela lecę do polski także dopiero po świętach będę składać
  • #9
    rowin1983
    Level 16  
    a ile bys zaplacil za kompletny identyczny sprawny silnik?
  • #11
    tomqad
    Level 10  
    ustawienie na znakach w gmp 1,9 dti

    wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna

    Dodano po 6 [minuty]:

    odkręcanie i dokręcanie głowicy

    wymiana uszczelki pod glowica 1,9 dti laguna
  • #12
    invx
    Level 25  
    klucz dynamometryczny to nie wszytsko ... to sa srubki plastyczne, i je sie dokreca ostatecznie poslugujac się kątem obrotu ! oczywiscie przed zakreceniem nalezy sprawdzicj ich dlugosci. powierchnie styku sie takze czyms tam smaruje.

    polecam dialogys i poczytac instrukcje serwisowe renault - takze noty techniczne !
  • #13
    rowin1983
    Level 16  
    a co oznacza termin "śrubki plastyczne" kolego invx
  • #14
    invx
    Level 25  
    to taki skrót myślowy :P

    któego używam do śrub, które podczas dokręcania zmieniają rozmiary - czyli takie, przy któych jest adnotacja, że wstęonie dokręca się do jakimś momentem - a osteteczne dokręcenie wykonuje się mieżąc kąt ...

    w lagunie napewno prócz głowicy dokręca się tak koło pasowe
  • #15
    romanowski
    Level 12  
    nie jest to wcale tak skomplikowana operacja jak cie straszą .głowica w dizlu lubi mieć pęknięcia ,między gniazdami zaworowymi w niemieckich silnikach jest dopuszczalne pęknięcie do 05 mm,powinno się sprawdzić głowice pod ciśnieniem 10 atmosfer w gorącej wodzie.śruby mają określoną długość i określony maksymalny moment dokręcania podany w kilogramach na metr dziwigni.na rozrządzie są znaki do ustawiania.w kole zębatym pompy jest otwor wktory wkładasz wałek przechodzi on przez obodowe pompy i blokuje ją na czas zakładania paska
  • #16
    invx
    Level 25  
    Quote:
    śruby mają określoną długość i określony maksymalny moment dokręcania podany w kilogramach na metr dziwigni.


    momentem dokręca się tylko wstępnie !
    ostateczne dokręcenie jest kątowe.

    polecam DIALOGYS - ogólnodostępny
  • #17
    tomqad
    Level 10  
    operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes
  • #18
    tomqad
    Level 10  
    operacja zakończona pomyślnie dodatkowo wymieniłem rozrząd świece żarowe (głowica : : dotarte zaworu wymienione uszczelniacze i prowadnice jak by ktoś potrzebował jakiś schemat lub siły dokręcania śrub to piszcie posiadam książkę haynes