Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak poprawnie zamontować pompę

marcin555 18 Gru 2008 22:37 2987 4
  • #1 18 Gru 2008 22:37
    marcin555
    Poziom 15  

Witam. Mam prośbę o pomoc do fachowców.
    Chcę do istniejącej już instalacji otwartej w moim domu dołożyć kocioł gazowy. Ma to być Vaillant atmotec Vu. Pomyślałem że nowy kocioł połącze i instalacją otwartą przez wymiennik. Mam tylko jedno pytanie: ponieważ na wejściu i wyjściu wymiennika powinna być pompa (wejście załatwi pompa w samym kotle), to czy przy niepracującym kotle stale pracująca pompa na wyjściu z wymiennika nie będzie problemem.
    Innymi słowy - czy niepracujący kocioł umożliwia swobodny przepływ cieczy pomiędzy wyjściem i wejściem c.o.
    Może trochę zagmatwałem, ale z góry przepraszam - w tym temacie jestem laikiem. Dlatego proszę szanownych kolegów o wyrozumiałość i radę. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

0 4
  • #2 19 Gru 2008 17:07
    mauri_b
    Specjalista - systemy grzewcze

Podłącz pompę układu otwartego przez jakiś termostat, któy wyłączy ją, gdy temperatura na obiegu kotła gazowego spadnie poniżej np. 30 stopni i sprawa rozwiązana. Taki termostat kosztuje kilkadziesiąt zł.

0
  • #3 19 Gru 2008 17:58
    marcin555
    Poziom 15  

Co do pompy w układzie otwartym to dokładnie tak zrobię.
    chodziło mi o układ zamknięty kotła gazowego.
    Myślę jednak że pompa w samym kotle gazowym będzie wystarczająca żeby przepchnąć ciecz przez wymiennik i nie trzeba będzie zakładać jeszcze pompy na powrocie do kotła gazowego.
    Proszę o opinię na ten temat i z góry wszystkim dziękuję.

0
  • #4 19 Gru 2008 18:07
    mauri_b
    Specjalista - systemy grzewcze

Pompa kotła jest wystraczająca. Na pewno. Ostatnio uruchamiałem taki układ i działa bez zarzutu.

0
  • #5 19 Gru 2008 19:27
    marcin555
    Poziom 15  

Właśnie, chodziło mi o opinię fachowca, który już coś takiego zamontował.