Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siena dymi mocno na bialo [wideo]

19 Gru 2008 14:34 2513 3
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z moja Siena, dosc mocno dymi na bialo pierwsza mysl jaka przyszla mi do glowy to uszczelka pod glowica ale okazalo sie ze jest ok (brak typowych objawow, olej czysty brak masla, ogrzewanie dziala mechanik podlaczyl tester gdyz podejrzewal ze woda dostaje sie do cylindrow ale tester niczego nie wykazal). Co ciekawe auto przestaje dymic lub dymu jest znacznie mniej gdy wlacza sie wiatrak od chlodnicy a gdy sie wylaczy ponownie leci bialy dym, ponizej dwa filmiy ktore to ilustruja


    Link

    Na powyzszym filmie widac jak auto kopci na wolnych obrotach, temp. 90 st. po zwiekszeniu obrotow dymu jest wiecej


    Link

    Powyzej auto caly czas pracuje na wolnych obrotach ale po wlaczeniu wiatraka, dymu nie ma wcale pod koniec widac jak wiatrak sie wylacza i ponownie pojawia sie dym

    Co moglo sie stac?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    plynu troche ubywalo ale mechanik wykryl wyciek z trojnika od gazu, weze nie puchna, ten tester ponoc wykrywa jesli kompresja ucieka lub gdy plyn dostaje sie do silnika. Zastanawa mnie wplyw wiatraka od chlodnicy na to ze dym przestaje sie wydobywac. Dodam jeszcze ze jedna swieca byla okopcona i okazalo sie ze bagnet byl suchy takze sugestia byla taka ze bierze olej ale wtedy dym bylby niebieski?
  • Poziom 17  
    Mnie to wygląda na wypalanie płynu, wiatrak nieco zmienia ciśnienie w układzie chłodzenia bo jest bezpośrednio przy chłodnicy która składa się z wielu cienkich kanalików, zresztą wystarczy odkręcić korek od chłodnicy i przyjrzeć się jak poziom się zmienia z włączonym i wyłączonym wiatrakiem.
    W zależności od miejsca w którym uszczelka pod głowicą "puściła" płyn może być zasysany albo kompresja może uciekać do układu chłodzenia wypychając go do zbiorniczka wyrównawczego. Czasem też do tego wszystkiego dochodzi jeszcze olej w płynie albo płyn w oleju.
    Zaobserwuj poziom płynu i jak nadal będzie ubywać pomimo szczelności układu to albo uszczelka pod głowicą albo reduktor. Czasem zdarzały się wadliwe/uszkodzone reduktory które przepuszczały płyn.
    Jeżeli faktycznie auto pali płyn trzeba to jak najszybciej naprawić żeby nie dostało się pierścieniom na tłokach.