Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrzewnica olheizgeratewerk TYP 231 01 12V3000kcal/h S1 90W

kobo2 19 Gru 2008 19:48 11827 21
  • #1 19 Gru 2008 19:48
    kobo2
    Poziom 9  

    Witam
    problem polega na różnej opini machaników co do rodzaju zasilania tej nagrzewnicy jedni twierdzą że na benzyne inni olej napędowy
    może ktoś rostrzygnie [ nagrzewnica nigdy nie była odopalana]
    Prosił bym również o schemat połączeń wiązki elektrycznej
    Pozdrawiam



    Nagrzewnica olheizgeratewerk TYP 231 01 12V3000kcal/h S1 90W

    5 21
  • #2 20 Gru 2008 10:56
    maciek bogatynia
    Poziom 14  

    Jest to na 100% ogrzewanie na benzynę ,posiada na obudowie pompkę paliwa,...ogrzewania na olej napędowy miały pompki płytkowe załączane elektromagnesem ,który łączył je z silnikiem wentylatora.

    A dokument. masz tutaj
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic425673.html

    1
  • #3 20 Gru 2008 13:08
    skylark
    Poziom 25  

    Lepiej byloby umiescic fotke tabliczki. Na tabliczce znamionowej powinno być napisane.

    0
  • #6 20 Gru 2008 17:08
    wojtek60
    Poziom 22  

    Nie przeczytales wszystkich wynikow ..pozostale dwa z trzech to ogrzewacze na olej opalowy i takiej samej konstrukcji...
    Wychodzi na to ze sprzet produkowano w DDR-e w wersji benzynowej jak i diesel do ogrzewania samochodow(Robur,IFA,Barkas) lodzi itp.
    Prawdopodobnie Typ 231 01..to wersja benzynowa.
    Do takich wnioskow doszedlem grzebiac w sieci.Nie musi to byc jednak prawda.Nie znalazlem jednoznacznego potwierdzenia.

    0
  • #7 20 Gru 2008 17:18
    maciek bogatynia
    Poziom 14  

    wojtek60 napisał:
    Nie przeczytales wszystkich wynikow ..pozostale dwa z trzech to ogrzewacze na olej opalowy i takiej samej konstrukcji...


    Chodzi mi o ogrzewanie na zdjęciu autora a te jest na benzynę.

    Typ 232... to jest diesel.:D

    0
  • #9 21 Gru 2008 07:50
    marian paszek
    Poziom 18  

    ewidentnie wersja benzynowa .eksploatowalem to przez 25 lat. na olej nie pojdzie .po przypadkowym zalaniu ropa najczestrzym uszkodzeniem jest przepalenie bezpiecznika pompki paliwa po zbyt dlugiej probie odpalenia .

    2
  • #10 21 Gru 2008 12:03
    kobo2
    Poziom 9  

    Witam
    Dziękuję wszystkim.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 13 Maj 2010 07:41
    domex32
    Moderator Samochody

    Witam.

    A widział ktoś taką nagrzewnice na aucie Barkas i wie może jak ją odpalić?

    Mam przełącznik dwu biegowy.

    Rozumiem ze odpalać na niższym a kiedy odpali włączyć wyższy bieg?

    1
  • #12 11 Mar 2017 21:22
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    Witam.
    Odnosnie typu 231, posiada ktoś może dane jakie wartości powinna mieć pompa paliwa elektroagnetyczna? Lub z czego można dać pompę, aby zadziałała z takim wynalazkiem?

    Mam 3 szt takic ogrzewań (2x 231.01 i 1x 231.02) problem w tym, że pompki nie chcodzą (elektromagnes nie rusza trzpienia pompy, za to naciskając membranę elektromagnes i spreżnki się ruszają).

    Jedno potrzebuje na pewno sprawne, ponieważ mam je zabudowane fabrycznie w samochodzie Barkas B1000 KB. Wiązkę "standalone" sobie zrobiłem z panelu z drugiego auta.

    I pytanie trzecie czy da sie ją zrobić na "nieautomatyczną"? Mam nieautomatyczne 232.01, 241.01, 251.04 ale one są na ropę i są nieco mniej skomplikowane.

    0
  • #13 17 Mar 2017 08:36
    marian paszek
    Poziom 18  

    Kol w korpusie nagrzewnicy 231 jest bezp zabezpieczający pompke .Znajduje się pod waska blaszka na 2 wkręty. Lubi się przepalać -to najczestrza przyczyna niedzialajacej pompy .

    0
  • #14 17 Mar 2017 19:06
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    marian paszek napisał:
    Kol w korpusie nagrzewnicy 231 jest bezp zabezpieczający pompke .Znajduje się pod waska blaszka na 2 wkręty. Lubi się przepalać -to najczestrza przyczyna niedzialajacej pompy .

    Jeśli chodzi Ci o zabezpieczenie przed przegrzaniem (to przy wylocie powietrza), to jest sprawne akurat, z resztą pomijając je (zwierając oba przewody wchodzące do niego) nie ma różnicy w działaniu. Ja zwyczajowo i tak to ustrojstwo wywalam i wsadzam bezp. termiczny odcinający po osiągnięciu 120°C, ma to tę zaletę, że po ochłodzeniu znów przewodzi prąd i zaczyna grzać.

    W moim przypadku winna jest pompa, stąd moje precyzyjne zapytanie.

    0
  • #15 17 Mar 2017 20:38
    marian paszek
    Poziom 18  

    To masz wobec tego wyjątkowego pecha na niesprawne pompy . .Uzytkowalem to ustrojstwo przez 28lat i nigdy pompa nie padla . .Na poligon moglem jechać zima z niesprawna rdst ale nigdy z niesprawna nagrzewnica czy agregatem bo d...pa by mi zmarzla . a z naprawa rdst jeśli nie ja to w-tat serwisowy sobie zawsze poradzil . !!!!!!!

    1
  • #16 23 Wrz 2017 09:55
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    Ponawiam pytanie o parametry pompki paliwa do benzynowego Sirokko typ 231.
    Ma ktoś jakieś dane jaką powinna mieć wydajność i/lub ciśnienie?

    0
  • #17 07 Paź 2017 21:45
    zibi581
    Poziom 21  

    Witam,mam na zbyciu taką pompkę jak na foto w pierwszym poście.

    0
  • #18 20 Paź 2017 12:45
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    Dobra sam sobie (i innym) odpowiem:
    Pompka może być jakakolwiek do benzyny gaźnikowej (np. 0,1-0,2 Bar 90L/h) ja akurat mam fordowską Finis: 1634067 (85GB-9350-AB) ze Sierry OHC.

    Do tego między pompą, a króćcem zasilania wrzucamy trójnik (T) 3x8mm i drugu trójnik (Y) za wyjściem z króćca nadmiarowego paliwa.

    Pompa o w/w oznaczenich występuje jako zamiennik z Meat & Doria 76041 i kosztuje w granicach 80zł, nie ma problemów z dostępnością.

    0
  • #19 20 Paź 2017 17:44
    marian paszek
    Poziom 18  

    Moze kol kombinowac


    w oryginale jest


    tylko jedno odejście czyli to co daje pomka wraca do zbiornika przewodem nadmiarowym!!!!

    0
  • #20 26 Paź 2017 12:04
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    marian paszek napisał:
    Moze kol kombinowac


    w oryginale jest


    tylko jedno odejście czyli to co daje pomka wraca do zbiornika przewodem nadmiarowym!!!!

    Tu nie ma żadnej kombinacji.
    Używana pompka 80-120zł... nowa z gwarancją 80zł (a znalazłem i dużo taniej), parametry podobne, ale o ile pompka elektromagnetyczna może nie pracować cały czas, o tyle "zwykła" musi mieć cały czas przemiał, dlatego są dwa króćce i bypass, żeby nic nie zalewało (to dla zupełnego bezpieczeństwa), choć doświadczenie mówi, że i bez tych bypassów samymi nadmiarami odprowadza prawidłowo i działa to tak, jak powinno.

    0
  • #21 21 Sty 2018 11:30
    manea419
    Poziom 1  

    Nagrzewnica olheizgeratewerk TYP 231 01 12V3000kcal/h S1 90W sale in working condition 300 $

    1
  • #22 21 Sty 2018 13:53
    GSMUnlock
    Spec od GSM

    @manea419 wiesz, pomijając to, że Agencja Mienia Wojskowego wyprzedaje nowe po 1/3 tej ceny...

    A co do tematu, pompki działające z w/w nagrzewnicą mam dostępne nowe w cenie ok 100zł. Są to pompki membranowe niskiego ciśnienia. Sprawdzałem i spisują się z 211, 231 i zaporkowym

    2