Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Urwanie wałka rozrządu

Bogdano2008 19 Gru 2008 20:12 4428 21
  • #1 19 Gru 2008 20:12
    Bogdano2008
    Poziom 9  

    Nie wiem gdzie się urwał, bo jest u mechanika, który robił pompę z wtryskami i on stwierdził, że jest urwany walek rozrządu "bo tak się zdarza". Czy ma to coś wspólnego z pompą, z którą wcześniej robił. Jeżdżę Dieslami już prawie 20 lat i wcześniej też nie spotkałem się z niczym podobnym.

    0 21
  • #2 19 Gru 2008 20:22
    kwok
    Poziom 39  

    napisz albo zamieść fotki jak się urwał (w którym miejscu) czy może ukręcił

    0
  • #3 19 Gru 2008 20:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 19 Gru 2008 20:28
    kwok
    Poziom 39  

    ja widziałem 2 przypadki ale w jednym był przegrzany silnik i potem planowana głowica ale nikt nie wyosiował panewek wałka a w drugim wałek popękał że krzywki na 3 i 4 były każda osobno tylko historii tego przypadku nie znam ale wiem że po założeniu drugiego wałka chodził aż został sprzedany (jakieś 2 lata)

    0
  • #5 19 Gru 2008 20:40
    Bogdano2008
    Poziom 9  

    Samochód jest u mechanika, który robił tą pompę i wtryski, więc nie mogę tego sprawdzić. Mechanik powiedział że: "takie przypadki się zdarzają". Czy to może być spowodowane złym ustawieniem pompy i zapłonu, że wałek został uszkodzony?

    0
  • #6 19 Gru 2008 20:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 19 Gru 2008 20:57
    kwok
    Poziom 39  

    może być spowodowane złym ustawieniem tzn wałek przestawiony na tyle że zawory się nie pogną ale tłoki będą dotykać grzybków (będą ślady na tłokach) a uderzenia tłoka o zawór będą się amotryzowały na hydraulicznym popychaczu
    tak ustawiony silnik chodzi głośno (klepie) i nie chodzi zbyt długo (albo pęka zawór albo popychacz tudzież wałek rozrządu na wskutek notorycznego przeciążania

    0
  • #8 19 Gru 2008 20:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Bogdano2008 napisz jaki to samochód i jaki silnik, bo jak do tej pory to same teorie lecą.

    0
  • #9 19 Gru 2008 21:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 19 Gru 2008 21:01
    Bogdano2008
    Poziom 9  

    1.9 TD. Chodził 1000 km.

    0
  • #11 19 Gru 2008 21:05
    trans-serwis
    Poziom 39  

    1.9 TD czy TDI

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy po tej naprawie pompy i wtrysków chodził normalnie i jak długo.

    0
  • #12 19 Gru 2008 21:16
    Marek_jaw
    Poziom 13  

    Lepiej widzę się nie zabierać głosu.

    0
  • #13 19 Gru 2008 21:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 19 Gru 2008 21:29
    Bogdano2008
    Poziom 9  

    Dzięki za radę, ale niestety auto jest nadal zepsute :) :P I lipa...

    0
  • #15 19 Gru 2008 21:30
    kwok
    Poziom 39  

    to z przestawionym wałkiem było w LT28 chyba 2,5 SDI chodził jakieś 3tys. km i na szczęście nie zdążył się rozlecieć bo trafił do mnie z powodu głośnej pracy jeśli silnik się nagrzał powyżej ok 60 st i cytat klienta: "jakby mniejszej mocy" stało się to po wymianie paska
    po ściągnięciu głowicy tłoki były bardzo ładnie wybłyszczone pod grzybkami i jeden popychacz miał już pęknięcia ale jakoś nie klepał (został oczywiście wymieniony)

    0
  • #16 19 Gru 2008 21:33
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Marek_jaw ty uważasz, że zróżnicowanie grubości uszczelek diesli służy do kompensacji szlifowania głowicy, wtym konkretnym przypadku głowica by musiała zostać zeszlifowana o 2 mm co jest bzdurą i uszczelka musiałaby być grubsza o 2 mm co jest drugą oczywista bzdurą,
    Poczytaj w fachowej literaturze po co jest gradacja grubości uszczelek do diesla i nie pisz bzdur.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bogdano2008 no chyba nie myślałes, że zrobimy je na forum i to od ręki.

    0
  • #17 19 Gru 2008 21:34
    kwok
    Poziom 39  

    Bogdano2008
    jeśli nie stwierdziłeś głośniejszej czy też po prostu innej pracy silnika przed tym jak się rozleciał to podobnie jak koledzy myślę że to wina materiału albo się wałek zacierał

    0
  • #18 19 Gru 2008 21:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 19 Gru 2008 21:48
    Bogdano2008
    Poziom 9  

    Jaką kasę mam mniej więcej szykować na naprawę "passacika" :P ????

    0
  • #20 19 Gru 2008 21:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    elektronika6 ja nie pisałem do ciebie tylko do marek_jw, nie mówiłem również że jest to błąd mechanika polegający na złym ustawieniu rozrządu co mogło się zdarzyć. Jestem również mechanikiem i daleko mi do takich wniosków. A wypisywanie bzdur o uszczelkach mnie po prostu razi.

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Mechanik ci odpowie.

    0
  • #21 19 Gru 2008 21:53
    kwok
    Poziom 39  

    Cytat:
    pokrzywi trzonki zaworów

    raczej spuchną bo są prostopadle do denka tłoka

    Cytat:
    wybije dzury w denkach tłoka

    tego jeszcze nie widziałem nawet po zerwaniu paska rozrządu ale nie twierdzę że to niemożliwe

    Cytat:
    tak zaklepie denka że przy okazji zagniecie rowki pierścieni

    jest to możliwe ale tylko jeśli rowki pierścieni dostatecznie blisko denka

    Cytat:
    Wałka nie urwie

    jak dotąd nie wiemy czy wałek się ukręcił (tu się z tobą zgodzę) czy pękł tak jak w przypadku krzywej głowicy (wałek pracujący pod wygięciem) i tu się już z tobą nie zgodzę

    Marek_jaw jeśli ktoś by tak złożył silnik to owe 2mm nie pozwoliłyby na przekręcenie wału rozrusznikiem a nawet jeśli ktoś go pociągnął to jakieś skutki na zaworze, popychaczu czy panewkach wałka by były że może nawet dojść do skrzywienia korbowodu czy też skręcenia wału korbowego
    więc tą historię włóżmy między bajki i dajmy sobie spokój z uszczelkami grubszymi o 2mm

    0
  • #22 19 Gru 2008 21:57
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czasami się zdarza zmęczenie na newralgicznych punktach wałka ........aaz .

    0