Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośność reklam- jak wyłączyć dźwięk w czasie reklam?

MAJSTER XXL 09 Sty 2009 18:03 79267 193
  • #61
    mietex
    Poziom 25  
    "KRRiT kontra reklamodawcy
    piątek 1 grudnia 2006 10:39

    Reklamy w telewizji będą nadawane ciszej?
    Koniec z okrzykami radości, że udało się wyprać plamę ze skarpety, rozlegającymi się z telewizora po całym domu. Nie będziesz już uciekał przed pieśniami chwalącymi jakiś produkt. KRRiT chce, żeby reklamy w telewizji były nadawane ciszej.

    czytaj dalej...REKLAMA
    Nie ma chyba osoby, która nie wkurzyłaby się w końcu oglądaniem reklam w telewizji. Nie dość, że niemal na wszystkich kanałach są pochwały ku czci tych samych produktów, to jeszcze uprzykrzają życie. Bo nawet jeśli nie chcemy ich oglądać i wyjdziemy w tym czasie po herbatę do kuchni, będą nas prześladować dźwiękiem. Bo reklamy nadawane są głośniej niż pozostałe programy.

    Do Rzecznika Praw Obywatelskich wpływa lawina listów od ludzi żądających przyciszenia reklam. Jest ich tyle, że rzecznik wystąpił właśnie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z prośbą o zajęcie się tym problemem.

    "Zwiększenie natężenia dźwięku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatność odbiorców" - napisał RPO do KRRiT. Rada już myśli, jak się z tym uporać i o ile zmniejszyć natężenie głośności reklamówek telewizyjnych. " - koniec cytatu.
    A KRRiT - myśli, myśli, kasę bierze i się zmienia !!!
    Nic to nie wnosi do tematu, ale myślę, że Admin nie usunie.
  • PCBway
  • #62
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Powyższe miało miejsce 2 lata temu i nic !!!!

    Wiecie; parę lat temu jak byłem w Niemczech, to oglądałem tam reklamy w TV i zaskoczyły mnie tym, że były nadawane ciszej i głos zachęcał do "czegoś tam" miłym męskim basowym głosem a nie piskliwym wrzaskiem. Mimo, że nie rozumiałem o co chodzi odebrałem tą reklamę pozytywnie. Może to jest właściwa droga?

    Ja też nic tu nie wnoszę i liczę na wyrozumiałość Admina.

    Pozdrawiam.
  • #63
    elektryk
    Poziom 42  
    mietex napisał:
    "Zwiększenie natężenia dźwięku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatność odbiorców" - napisał RPO do KRRiT. Rada już myśli, jak się z tym uporać i o ile zmniejszyć natężenie głośności reklamówek telewizyjnych. "
    Tyle że rada nakazała jakieś badania które pokazały że głośność reklam mieści się w normie (tak jak to opisane było wyżej) i że wszystko z głośnością jest ok, więc nie ma się do czego/kogo przyczepić.
  • PCBway
  • #64
    kaem
    Poziom 26  
    elektryk napisał:
    Tyle że rada nakazała jakieś badania które pokazały że głośność reklam mieści się w normie (tak jak to opisane było wyżej) i że wszystko z głośnością jest ok, więc nie ma się do czego/kogo przyczepić.

    Zdaje się, że natężenie dźwięku oraz głośność to dwie różne wielkości. Gdyby mierzyć to i normować np. w fonach, zamiast w dB, być może okazałoby się, że jest pewne pole manewru by opanować tą sytuację.
  • #65
    dgajew
    Poziom 18  
    Firma Philips kilka lat temu pozwoliła sobie opatentować system blokowania możliwości unikania reklam:

    "Apparatus and method for preventing switching from a channel during an advertisement display "
    Link

    Dodatkowo nagrywany materiał miał zawierać znacznik blokujący w odtwarzaczach funkcję przewijania. Trudno powiedzieć czy odpowiednie znaczniki są/kiedykolwiek były emitowane. To na pewno ułatwiłoby elektronikom "walkę z systemem"
  • #66
    elektryk
    Poziom 42  
    dgajew napisał:
    Firma Philips kilka lat temu pozwoliła sobie opatentować system blokowania możliwości unikania reklam:
    "Apparatus and method for preventing switching from a channel during an advertisement display "
    Link

    Tak jak podałeś link, to jest dopiero złożona aplikacja patentowa. Nie potrafię wyjaśnić dlaczego to tyle trwa, ale patent nie został jeszcze przyznany.
    Przy okazji znalazłem kiedyś w sieci recenzję jakieś nagrywarki DVD z dyskiem twardym która potrafiła wykryć reklamy i wstawić dodatkowe znaczniki (chapter) do materiału DVD ułatwiające przewijanie reklam. Aby nagrywarka to zrobiła trzeba było wykonać post-processing materiału przy prędkości tylko 2x szybszej niż czas rzeczywisty materiału. Wykrywanie podobno opierało się na wykrywaniu obecności loga.
  • #67
    DiZMar
    Poziom 43  
    dgajew napisał:
    Firma Philips kilka lat temu pozwoliła sobie opatentować system blokowania możliwości unikania reklam:
    ...

    System blokowania możliwości unikania reklam czyli wspierający reklamodawców a nie nas oglądaczy. Dlaczego Philipsowi zależało aby nie można było automatycznie wyeliminować reklamy w czasie nagrywania? O co tu chodzi?
  • #68
    mietex
    Poziom 25  
    Szanowni Koledzy !
    A może my, zajmujący się serwisem zarówno zawodowo jak i amatorsko pomoglibyśmy bezinteresownie telewidzom przeprowadzając akcję zbierania podpisów wśród klientów, znajomych, sąsiadów domagając się ograniczenia głośności reklam. Po zebraniu odpowiedniej ilości takich postulatów portal przesłał by je do odpowiednich instytucji.
    Klienci by nam tego nie zapomnieli.
    A co na to Administratorzy ?
  • #69
    kaem
    Poziom 26  
    dgajew napisał:
    Firma Philips kilka lat temu pozwoliła sobie opatentować system blokowania możliwości unikania reklam:

    "Apparatus and method for preventing switching from a channel during an advertisement display"


    Jest takie piękne powiedzenie (nie pamiętam czyje, ale był to ktoś znany): "Wolność słowa oznacza także wolność niesłuchania".
    Ja od siebie dodam (była o tym dyskusja na wielu forach w temacie blokowania stron na przeglądarkach z zainstalowanymi adblockami), że reklama to nie płatność. Więc firmy niech nawet nie próbują nazywać "pomijaczy" reklam złodziejami i oszustami.
    Idąc dalej, możnaby uznać, że niekupienie reklamowanego towaru po obejrzeniu reklamy również jest nieuczciwe...
  • #70
    DiZMar
    Poziom 43  
    Też uważam, że reklamy to okazja do zrobienia sobie herbaty lub kawy ewentualnie odwiedzenia łazienki i nie wqarto łamać głowy co zrobić aby nie były natretne. Wystarczy je ignorować a niechy płacący za nie będą w świadomości, że docierają do nas. Ja osobiście często dużo czasu poświęcam aby znaleźć towar nawet znanego producenta ale anacznie tańszy i pod inną nazwą. Małymi literkami jest zwykle napisane, że wyprodukowano w znanej firmie i jak się okazuje wg receptury(technologii) identycznej z ich reklaowanym produktem o wiele droższym.
    W pełni mpopieram kol. kaem
  • #71
    kszafran
    Poziom 11  
    Czytałem w ub. roku prawdopodobnie w PC Format, że japońce coś takiego mają. Wówczas cena była nieznana, ponoć wysoka i że to opatentowane więc pewnie nigdzie się tego nie znajdzie, ale wynika, że jest możliwe. Co do magnetowidów LG (miałem kiedyś) pomijanie reklam polegało na tym, że przy odtwarzaniu po wciśnięciu klawisza taśma przewijała się do przodu o 5 min.
  • #72
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Jest to tylko połowiczne rozwiązanie. Po pierwsze reklamy mają czasem mniej niż 5 min a poza tym jeśli coś jest nagrane to i tak można pominąć reklamy. Nadal nie mamy rozwiązania co zrobić z tym na żywo. Moim zdaniem trzeba poddać sygnał TV dogłębnej analizie , co zresztą już tu było sugerowane. Pomyślmy jak to zrobić?
  • #73
    mak222
    Poziom 12  
    Jedna z metod opisana na http://ieeexplore.ieee.org/Xplore/login.jsp?url=/iel5/8675/27494/01224759.pdf?temp=x

    Może to naprowadzi szukających na jakiś pomysł?


    Billboard advertising detection in sport TV
    Cai, G.; Chen, L.; Junchang Li
    Signal Processing and Its Applications, 2003. Proceedings. Seventh International Symposium on
    Volume 1, Issue , 1-4 July 2003 Page(s): 537 - 540 vol.1
    Digital Object Identifier 10.1109/ISSPA.2003.1224759
    Summary: Precise visibility measuring of billboard advertising is a key element for organizers and broadcasters to make cost effective their sport live relay. However, this activity currently is very manpower and time consuming as it is manually processed for the moment. In this paper we describe a technique for detection of commercial advertisement in sport TV. Based on some a priori knowledge of sport field and commercial advertisement, our technique makes use of fast Hough transform and text's geometry features in order to extract advertisement from sport TV images. Our experiments show that our technique achieves more than 90% accuracy rate.
  • #74
    zdanek15
    Poziom 26  
    Dosyć długo przeglądałem posty i powiem ze mnie tez zaczyna to wkurzać ze reklamy budzą mnie jak telewizor dziala na timerze.Ale próbowalem układ grundiga z arw i to działa ale nie az tak jakbym chciał.Lecz czytając posty pomysłałem o rozwiazaniu banalnym .Na wyjsciu głośnikowym wzmacniacza filtr przepustowy w najwiekszej czulosci ucha cyli jakies 2..5 khz a za nim transoptor i on podłączony w petli do wejscia.Teoretycznie musi zadziałać.Lecz wspominam pomysl powstal w tej chwili.Mozna by to jeszcze uproscic na wyjsciu wzmacniacza żarówka do masy a na wejsciu fotorezystor do masy.Czyli im bardziej zaswieci tym bardziej fotorezystor zmniejszy opor ,czyli przyciszy.Ale pisze pomysl jest czysto teoretyczny

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dosyć długo przeglądałem posty i powiem ze mnie tez zaczyna to wkurzać ze reklamy budzą mnie jak telewizor dziala na timerze.Ale próbowalem układ grundiga z arw i to działa ale nie az tak jakbym chciał.Lecz czytając posty pomysłałem o rozwiazaniu banalnym .Na wyjsciu głośnikowym wzmacniacza filtr przepustowy w najwiekszej czulosci ucha cyli jakies 2..5 khz a za nim transoptor i on podłączony w petli do wejscia.Teoretycznie musi zadziałać.Lecz wspominam pomysl powstal w tej chwili
  • #75
    MAJSTER XXL
    Poziom 29  
    Nie chciałbym, aby mój temat tak po prostu umarł z braku pomysłów, więc po raz trzeci go wyróżniam. Może w koncu znajdzie się skuteczne rozwiązanie.
    Pozdrowienia dla wszystkich odpowiadających.
  • #76
    Przem188
    Specjalista EDA
    Pomysł z wyodrębnieniem loga z sygnału wizji nie będzie działał naniektórych kanałach, na tych, które nie wyłączają loga. Automatyczna regulacja wzmocnieniatoru audioadpadła, to może zaproponuje 3 sposób? Co gdyby w pamięci układu zapisać wzory dżwięków dzingli nadawanych przez stacje przed i po reklamach i do tego układ porównujący te wzory z dżwiękiem programu na żywo. Oczywiście zapisac trzeba te jingle z magrinesem błędu, aby to działało w np. przypadku słabszego odbioru, gdy występują szumy w jakości dżwięku. Gdy stacja zmieni jingiel, nagrywamy nową próbkę. Nie musi być cały jingiel jako wzór- fragment wystarczający układowi do stwierdzenia ze to to. Gorzej może być, gdy stacja jingle nadjae bez podłożonego dżwięku, ale takich nie zauważyłem. Co o tym myślicie?
  • #77
    Kubuś
    Poziom 15  
    A ja mam inny pomysł
    Każda reklama zaczyna się od jakiegoś dźwięku tututuu reklama .
    Jeśli ktoś zna się na programowaniu procków to wystarczy nagrać nie wiem np 1 - 2 sek sekwencji początkowej będzie to ileś tam tysięcy próbek (nie wiem może wystarczy 500ms) i porównać to z sygnałem z tv. Teraz większość up na przetwornik ADC czy jakoś tak .
    Potem koledzy nudząc się nagrają po 3 sek reklamy i wrzucą na elektrodę np Polsa.... TVP... Próbki wrzucimy do procka i po sprawie.
    Może to jest rozwiązanie ??
  • #78
    Przem188
    Specjalista EDA
    Dokładnie to samo zaproponowałem przed tobą kolego Kubuś. To jest chyba najlepsze rozwiązanie.
  • #79
    MAJSTER XXL
    Poziom 29  
    Tylko w tym przypadku jest zasadnicza wada, co jeśli przełączamy na program, na którym aktualnie wyją reklamy? Dalej będą ryczeć proszki i podpaski.
  • #80
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Ja jestem przekonany, że odpowiedni dla nas sygnał jest emitowany wraz z reklamą. Trzeba go tylko wyodrębnić. Z tąd ponawiam sugestię o dokładne przeanalizowanie sygnału TV. Niestety nie mam o tym pojęcia. O ile w audio jestem całkiem niezły to z video, niestety d..a.

    Kolego Kubuś ! Czytaj posty i wyciągaj logiczne wnioski.

    Przyszło mi do głowy, żeby obejrzeć na oscyloskopie sygnał wizji z toru wizji i porównać kilkadziesiąt nieruchomych klatek np. na stopklatce wybranych z różnych reklam i tych bez reklam. Może coś je wyróżnia w sposób szczególny?

    Co o tym myślicie?
  • #81
    warszaw
    Poziom 16  
    Kolego jaszczur1111 kradniesz mój pomysł z 05 stycznia.
  • #82
    And41x1
    Poziom 26  
    To oczywiste, że szukać należy w sygnale wizyjnym. Pisałem o tym wcześniej. Nie w samej jednak treści, widocznej na ekranie, ale na liniach normalnie niewidocznych, powyżej, tam gdzie nadawane są dane teletekstu. Wystarczy zmniejszyć wysokość, lub opuścić nieco obraz. Bywają tam, poza txt, również znaczniki czasu nagrania, impulsy pomiarowe dla wzmacniaczy wizyjnych i.. no właśnie :?: .. Przypominam jeszcze o komunikacji KARTA ABONENCKA-DEKODER, która niemal zanika, dokładnie na czas reklam. Polecam też wniklwą lekturę, technicznych szczegułów telewizji cyfrowej DVB-T (założyłem osobny temat o DVB-T) Jeszcze jedna uwaga: lepsze telewizory CRT z kinolem 4÷3 i wszystkie panoramiczne, mają regulowane w trybie serwisowym, szerokości impulsów wygaszania. Z tego powodu, dane txt, ponad obrazem, mogą być niewidoczne (górny impuls, dla obserwacji, można sobie odsunąć)
  • #83
    sayan696
    Poziom 11  
    Będę się powtarzał - najlepszą metodą jest analiza tych linii, w których zawarte jest logo, 99% stacji wyłącza logo na czas reklam. Sygnały o rozpoczęciu czy przerwie danego programu na czas reklam, są zawarte w teletekście tylko jeżeli jest nadawany sygnał VPS, u nas system ten niestety nie jest stosowany. Najbliższy kraj w którym ten system działa, to Niemcy. Pozdrawiam.
  • #84
    And41x1
    Poziom 26  
    .. Gdyby logo wstawione było w znormalizowanym miejscu.. ale stacje TV nie przestrzegają nawet ustalonych precyzyjnie zaleceń. Przykładem jest, automatyczne wpisywanie nazwy programu. Wiele stacji nadaje w tym miejscu, zbyt długie slogany, zaczynające się od słów: Witamy . . . , albo zupełnie przypadkowe teksty.. Ja też się powtórzę, tam jest więcej niż txt! Pozdrawiam szukających rozwiązania. Razem do celu.
  • #85
    mak222
    Poziom 12  
    Patrząc z drugiej strony (tzn. reklamodawców i stacji) - najprostsza metoda realizacji pomiaru czasu emisji reklam to wykorzystanie jakiegoś standardu. Np. teletextu. Według mnie to tutaj są zaszyte informacje o które wszystkim w tym wątku chodzi :)

    Ja bym poszukał tutaj http://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/vt25/tele1.pdf
  • #86
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Przepraszam i szacunek dla kolegi warszaw, chodzi mi tylko o nakierowanie sprawy na właściwy tor. Nie ważne dla mnie kto tu coś wymyśli, byleby to zadziałało. Może ktoś z was ma znajomego technika w TV ? Wystarczyłoby go wypytać o co chodzi.

    str 158 tego protokołu txt ( link powyżej ) coś mówi o reklamie powiązanej z teletekstem ale szczegółów brak. Ciekawe, gdzie można znaleźć szczegółowe dane do tego? gdzieś tam też wyczytałem o liniach 6-22 i 318 - do 335 coś tam, są na nich nadawane informacje techniczne, synchronizacja i .....?
  • #87
    mak222
    Poziom 12  
    Ze strony 155 tego dokumentu :

    The Broadcast Service Data packet (8/30 Format 2) includes data identifying the origin of a broadcast
    programme, network identification and a programme label. The recording process can be controlled
    automatically by comparing the programme labels of the requested programmes with the label for the
    current programme. This allows the equipment to compensate for any changes in the transmission
    schedule.

    Niestety nie jestem praktykiem i nie wiem jak to sprawdzić, ale prawdopodobnie to umożliwia nagrywanie wybranych programów z pominięciem reklam.
  • #88
    23264
    Poziom 10  
    tak myślałem kiedyś żeby ktoś zrobił takie uniwersalne urządzenie do ściszania reklam, byłoby one podłączane np do gniazda słuchawek i załączało by się podczas wzmocnienia dźwięku (coś jak wyłączanie lampy na klaśnięcie), albo urządzenie które ustawione przy TV na głośne reklamy dawało by sygnał do pilota na funkcję mute, ale w końcu przestałem marzyć i zajrzałem googla:

    trafiłem na takie urządzenie sprzedawane też w Polsce "audio level limiter" firmy hama

    Głośność reklam- jak wyłączyć dźwięk w czasie reklam?

    sprzedają to na stronie : http://www.conrad.pl/glowna.php?art=351226

    nie wiem ile to warte ponieważ jedyny komentarz znalazłem na niemieckiej stronie http://www.yopi.de/rev/280671

    OPIS tego urządzenia: Ogranicznik poziomu umożliwia automatyczne ściszanie reklam na wszystkich kanałach. Urządzenie działa tylko wpięte pomiędzy telewizor a dekoder satelitarny, dekoder telewizji kablowej lub sprzęt nagłaśniający audio. Nie zadziała tylko z samym telewizorem.

    ja mam kablówkę ale nie za bardzo wiem gdzie drugi koniec euro wcisnąć :)))) chyba że przez magnetowid vhs? ale to za dużo zachodu, poza tym się na tym nie znam więc nawet nie wiem czy to by działało. Czekam zatem jak ktoś w końcu jakieś uniwersalne urządzenie zrobi (bardzo chętnie kupię), a jeśli ktoś testował ten ogranicznik to może się wypowie czy to jest w ogóle coś warte czy to kolejny chiński badziew.

    Proszę nie pomijać wielkich liter na początku zdań! [Mirek Z.]
  • #89
    And41x1
    Poziom 26  
    Szukamy w sygnale wizyjnym. TXT i wszystko co w czasie wygaszania. Panowie sekunda reklamy kosztuje tak, jakby rynną deszczową sypać złotówki. tego naprawdę nikt nie liczy ze stoperem! i jeszcze dozwolony czas reklam - przecież ktoś to kontroluje! Mam znajomych techników w TVP a nawet inżyniera, ale to jest państwo w państwie. Pokój emisji TXT jest specjalnie strzeżony, a niektóre aplikacje w TXT instalowane są w formie programów z zewnątrz (tak jak my kupujemy np. Office-a) Jak wiele zawiera, to co nazywamy TXT można zobaczyć w dokumencie kilka postów wcześniej. Zapomnijmy też o VPS - on był przeznaczony, dla sprzętu powszechnego użytku.
    I jeszce raz przypominam - komunikacja między kartą abonencką a dekoderem z interesujących powodów, ustaje na czas reklam - pisałem o tym wyżej.
    Jeśli nawet nie w teletekście, to podczas wygaszania, można wstawić wiele. A już z pewnością, dużo więcej niż treść obrazu, przesyłane jest w cyfrowej telewizji. I to zarówno DVB-Sat jak i DVB-Terra.