Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UNO 1.0 nie wchodzi na obroty

26 Mar 2004 12:34 6201 12
  • Level 22  
    FIAT UNO rocznik 98, silnik 1.0, jednopunktowy wtrysk BOSCHa.
    Po odpaleniu pracuje na wolnych obrotach, ale dodanie gazu powoduje momentalnie dławienie się silnika, jakby brakowało paliwa. Delikatnie dodając gazu można dojść do 2000 obr/min nie więcej. Kontrolka Check Engine nie świeci się.
    Pompa paliwa raczej ok, z przelewu reduktora paliwo wypływa więc ciśnienie raczej nie za niskie, membrama reduktora ok. Czujnik położenia przepustnicy ok., czujnik temp wody ok.
    Po odłączeniu czujnika temp. wody zaświeca się kontrolka wtrysku, ale jednocześnie następuje lekka poprawa, silnik wchodzi na trochę większe obroty po dodaniu gazu, obserwując wtryskiwacz widać jakby dostawał ciut więcej paliwa.
    Czy ktoś spotkał się już z taką usterką?
    Jeszcze jedno, po odłączeniu akumulatora zniknęły wolne obroty (trzeba lekko trzymać gaz żeby auto nie zgasło)
  • TespolTespol
  • Level 13  
    Miałem coś podobnego ale w Palio. Nie wchodział na obroty ... był słaby ....
    Okazało się ze jeden z przewodów do świec był uszkodzony ....
    Po drobnej naprawie i po wymianie świec wszystko wróciło do normy ...
    :D
    Dar
  • TespolTespol
  • Level 22  
    Hmmm, myśle że zapłon raczej jest ok. Auto nie jest słabe, wręcz wogóle nie da się nim jechać, lekkie dodanie gazu powoduje natychmiastowe gaśnięcie silnika (podobny efekt jak przy uszkodzonej pomce przyśpieszacza w gaźnikach, tyle że to nie jest "dziura" w obrotach tylko całkowity brak wysokich obrotów). Poza tym gdyby to była wina zapłonu to raczej objawiało by się to przerywaniem albo jakimiś strzałami, a na wolnych obrotach pracuje płynnie. Chyba że się mylę?
  • User removed account  
  • Level 22  
    Dzięki elektrit sprawdze to w poniedziałek bo dziś nie chce mi się już brudzić, a w zasadzie jest już weekend :D
  • Level 2  
    Przestaw na stare miejsce czujnik położenia przepustnicy ,ale wartości nie pamiętam.
  • Level 11  
    sygnał z tps dochodzi do komputera ? nie ma przerwy na ścieżkach potencjometru ?
  • Level 22  
    arti63 wrote:
    Przestaw na stare miejsce czujnik położenia przepustnicy ,ale wartości nie pamiętam.
    Ustawiłem na stare, ale po śladach od śrubek, możliwe że jest minimalnie przesunięty.
    art0 wrote:
    sygnał z tps dochodzi do komputera ? nie ma przerwy na ścieżkach potencjometru ?
    Sprawdzałem bezpośrednio na ścieżkach sterownika, sygnały dochodzą z obu potencjometrów TPS.
  • Level 22  
    elektrit wrote:
    Wykręć całkiem sondę lambda i zapal tego Unochoda.
    Coś mi się widzi ze masz zatkany wydech (lub katalizator)
    Spaliny bedą uchodzić otworem po sondzie-ta próba wykluczy tą ewentualność.
    Niestety to nie to, nic się nie zmieniło po wykręceniu sondy.
    Obserwowałem wtryskiwacz i na wolnych obrotach lekko "kropli", po otwarciu przepustnicy nie rozpyla, tylko wylatuje z niego wąski strumień. Kiedyś miałem podobny efekt przy zbyt niskim ciśnieniu (uszkodzona pompa) ale tym razem pompa jest ok. Może to wina zapchanego wtryskiwacza?
  • User removed account  
  • Level 16  
    A co z filtrem paliwa?????A co w baku może siateczka zapchana??
  • Level 25  
    Ostatnio miałem podobny problem, ale może nie aż tak jak u Ciebie. Przejechałem trasę ok 100km i dojechałem do chaty już praktycznie na końcówce paliwa. Na drugi dzień auto nie chciało jechać na wolnych obrotach. Przy zmianie biegów, najpierw auto zachowywało się jakby dostał podmuch z przodu i dopiero po chwili bardzo powoli wkrecał się na obroty. Ustawiłem zapłon, przy okazji wymieniłem kopułkę i palec rozdzielacza i filtr paliwa - pomogło. Przypuszczam, że jak miałem końcówkę paliwa to zassało mi troche syfu i zapchalo filtr paliwa.
  • Level 22  
    Usterka zlokalizowana, uszkodzony był wtryskiwacz. Po wymianie silnik wchodzi na obroty bez problemów.
    Dalej jednak nie mam wolnych obrotów, skutek odłączenia ECU od akumulatora?, czy innego położenia czujnika przepustnicy? Wie ktoś może jaka jest procedura regulacji położenia TPS?

    Dodatkowe spostrzeżenia:
    Po włączeniu zapłonu servo regulacji wolnych obrotów cofa się do pozycji maksymalnie przymkniętej przepustnicy. Ciepły silnik ma za niskie obroty, a zimny wogóle nie zapala bez dodania gazu.