Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126 p (Maluszek)

smyp 26 Mar 2004 15:04 11300 28
  • #1 26 Mar 2004 15:04
    smyp
    Poziom 10  

    Witam mam pytanie dotyczace polskiej legedy :wink: > otoz chce do niego wsadzic silniczek od TICO lub seicento sporting. Czy ktos tego probowal, czy bedzie to jakos jezdzilo, czy wogole sie da ????

  • #2 26 Mar 2004 15:09
    djlexus
    Poziom 22  

    Szczerze w to wątpię, na 98% będzie inny rozkład zaiweszenia silnika, i wogóle za ciasno, poza tym chłodnica itp.

  • #3 26 Mar 2004 15:17
    smyp
    Poziom 10  

    jesli chodzi o miejsca siedzace z tylu to mam zamiar sie ich pozbyc, zeby silnik jak najlepiej umocowac :)

  • #5 26 Mar 2004 16:03
    smyp
    Poziom 10  

    NIE o to mi chodzilo, ja chce z wygladu normalnego. Zeby na swiatlach zaskoczyc ludzi ;) heh wiecie o co chozi. mam zamiar tylko sam silni zmienic i nic wiecej.

  • #7 26 Mar 2004 16:52
    smyp
    Poziom 10  

    ten czerwony wyzej to ma silnik nie od seicenta tlko od corrado , tylko niewiem jaka pojemnosc .

  • #8 26 Mar 2004 16:58
    djlexus
    Poziom 22  

    No tak, widać że mozna wepchac i 1500cm3 ale jakim kosztem i czy to przegląd przejdzie to ja raszej wątpię :(
    Z wyglądu tych maluszków to raczej użytkowane są do ścigania po torech wyścigowych niż po drogach.

  • #9 26 Mar 2004 17:26
    SmasherboyPM
    Poziom 10  

    Bezproblemowo można włożyć 700'tke no i po preróbkach 900'tke. Przytych silnikach nie treba likwidować kanapy tylniej, ale trzeba zmodyfikować zawieszenie silnika. Jesli chodzi o wieksze silniki no to inna historia. Przy silnikach większych trzeba poprostu wszystko modyfikować no i malacz nie bedzie miał naturalnych gabarytów. Acha, co do mniejszych silników to pasuje normalna skrzynia biegów, tylko niestety przeguby nie wytrzymują ;) hehe. Ogólnie u mnie na mieście jeżdzi kilka takich cacek i generalnie z silnikiem 900cm mozna już na asfalcie wchodzić w zakręty na poślizgu. Ale jeśli mislisz ze na silniku się skończy to musze cięzmartwić (zawieszenie utwardzić obniżyć, wzmocnienie nadwozia-klatka, felgi, hamulce,... itp.) No i oczywiście.......testament :D

  • #10 26 Mar 2004 17:45
    smyp
    Poziom 10  

    No ja wiem ze trzeba przerabiac wszystko. A co do silnikow to mam jeszcze pytanie, jaki bedzie lepszy od TICO czy od cinkiego 900 ??

  • #11 26 Mar 2004 18:19
    hała
    Poziom 11  

    nie wkladaj silnika od cienkiego tylko panda 127 sa mocniejsze 900 wkladasz bez problemu musisz tylko wykonac flansze pomiedzy silnik a skrzynie, chlodnica oczywiscie z przodu a przewody z ciecza chlodzaca nie wieksze niz 1 cal bo ci sie bedzie przegrzewac
    z 1100 jest wieksz problem musisz zdobyc ecu bez kodu, pozatym bardzo wazny jest sposob mocowania silnika z tylu. istnieje mozliwosc zamontowania 1100 bez zmiany belki

  • #12 27 Mar 2004 10:24
    SmasherboyPM
    Poziom 10  

    Tak jak hała powiedział - lepiej włożyć silnik od modelu w ktorym mozna bardziej pomajstrowac. No najlepiej się prezentują malacze z silnikiem od Zastawy.....hehe 8) A moze się myle?

  • #13 03 Kwi 2004 01:21
    syriusz
    Poziom 14  

    smyp napisał:
    ten czerwony wyzej to ma silnik nie od seicenta tlko od corrado , tylko niewiem jaka pojemnosc .


    Corrado 1.8, ze sprężarką mechaniczną G60

    Więcej danych o tym bolidzie znajdziecie na http://www.126fan.pl/www/swap_1.8.htm

    hała napisał:

    z 1100 jest wiekszy problem musisz zdobyc ecu bez kodu, pozatym bardzo wazny jest sposob mocowania silnika z tylu. istnieje mozliwosc zamontowania 1100 bez zmiany belki


    Z tego co się orientuje to ECU do 1100 pasuje od 900, z tym że ten drugi nie ma immo. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę...

    Pozdrawiam Syriusz

  • #14 05 Kwi 2004 08:41
    smyp
    Poziom 10  

    codo tych silniczkow od seicenta to ciekawi mnie ile taki malec pojedzie na swojej skrzyni z silnikiem 700 cm^2, i jakie czas mnie j wiecej ma do 100 Km/h bo napewno mniej niz z normalnym silniczkiem :-) Poniewaz skrzynia maluchowska jest chyba ktrotsza od cinqueceno. i nie wiem czy bardziej sie nie oplaca przerobic maluchowskiego silnika niz od cinquecento. Jak ma ktos te dane na temat przyspieszen (nnawet w przyblizeniu ) to prosze napisac :-)

  • #15 05 Kwi 2004 15:50
    benokogel154
    Poziom 13  

    Wczoraj byłem na rozpoczęciu sezonu tuningowego w Łodzi - ale nie o tym tu i teraz :D .
    Był tam maluszek - RESPECT - klient wsadził do niego silnik 1.7 od alfy :!: . Nie wiem jak to zrobił :?: ale musicie mi uwierzyć to istna rakieta. A i nie miał tylnej kanapy tylko to wszystko zabudowane.
    Pozdrawiam.

  • #16 30 Kwi 2004 08:45
    Orzech1
    Poziom 2  

    Nie jestem żadnym ekspertem ale poco wkładać silnik cc 700 do malucha,
    proponuje kupić sobie fiat 126 bis i już. Takim sprzętem bez żadnych przeróbek jechałem 130 a więcej się bałem mnie wystarczy. :twisted:

  • #17 31 Lip 2005 14:37
    Tommy82
    Poziom 39  

    Silnik z "biski" i cc 700 sa bardzo do siebie podobne To prawie to samo
    Wlasnie z kumplem konczymy przerobke malacza na silnik 903 (fiat 127, panda cc900, sc 900 ma juz 899)
    jesli chodzi o silnik to w warunkach domowych im mniej elektroniki tym taniej (i szubciej sie maluszka skonczy)
    My zastosowalismy 903 bo taki akurat sie nawinol ale ogolnie nie ma powodow do nazekan silnik chodzi dobrze , jest prosty w budowie a czesci do niego sa dostepne
    co do samej przerobki auta to najwazniejsza jest skrzynia biegow nie moze miec nawet najmniejszych luzow bo przy puszczaniu sprzegla bedzie rwal zabieraki koncertowo (elemety beda sie "rozpedazc" w ramach luzu a w momecie jak juz wszystkie sie skasuja nastapi szarpniecie i dostanie pprzegob albo zabierak)
    polosie powinny nies dobre wielokliny.
    Silniki 900 maja w prrzeciwienstwie do maluchowskiego tarcze sprzeglowa ze sprezynkami amortyzujacymi szarpniecie przy puszczaniu sprzedla.
    Orginalny walek wych ze skrzyni biegow pasuje w wieloklin na tarczy sprzeglowej (w silniku ze 127) pozostala tylko kwestja odpowiedniego wydystansowania (grubosc flanszy, trzeba tez do niej zamontoewac rozrusznik) linki oprocz sprzeglowej nalezalo wymienic na dluzasze.
    reasumujac dobrzez zlozona skrzynia a takze dobre wielokliny na polosiach i nie bedzie rwal zabierakow.

  • #18 31 Lip 2005 22:46
    rzoska
    Poziom 15  

    benokogel154 napisał:
    Wczoraj byłem na rozpoczęciu sezonu tuningowego w Łodzi - ale nie o tym tu i teraz :D .
    Był tam maluszek - RESPECT - klient wsadził do niego silnik 1.7 od alfy :!: . Nie wiem jak to zrobił :?: ale musicie mi uwierzyć to istna rakieta. A i nie miał tylnej kanapy tylko to wszystko zabudowane.
    Pozdrawiam.


    Widziałem program na Polsacie 4x4 i była tam prezentacja tego maluszka ma ogromnego kopa koleś mówił że od 0-100km w 6sek a od zera do 200 bodajże 14sek ale nie wiem czy ten koleś odwarzyłby się rozpędzić nim do 200km :!: Silnik od Alfy umieszczony centralnie z zewnątrz wygląd zwyczajnego malca tylko lacze trochę szersze.Koleś ma niezły ubaw na światłach jak odsadza markowe auta w tyle.

  • #19 01 Sie 2005 08:51
    wueska
    Poziom 16  

    hmm... chciałbym mieć takiego malca :)
    jabym do takiego malca wstawił klatke :) i lepszy układ kierowniczy, hamulcowy.

  • #20 01 Sie 2005 10:56
    Tommy82
    Poziom 39  

    co do klatki to konieczna nie jest choc w wersji maluszka 0.2 (Tzn sam silnik wszadzony w 4 rokolorowego potworka poobijanego pociapraniego smarem i popalonego spawara) przy dodawaniu gazy do dechy autko szlo jak buza z 2 ma osobani na pokladzie ale katoserja trzeszczala uszytwnienie karoserji wymagalo wspawania troche blachy gdzieniegdzie.
    Uklad kierowniczy zly nie jest daje sobie rade zawsze mozna zalozyc z bisa albo w normalnym maluchowskim galki pozamieniac tzn dlugi drazek wsadzic tam gdzie maja byc krotkie zmniejsza sie wtedy ilosc obrotow kierownicy od skrajnych polozen
    co do hamulcow to fakt do przodu maona zalozyc tarcze z tylem za bardzo nie ma co zrobic.
    no i nie nalezy zapominac o zawiechu
    bo na standardowym to taki maklacz sie polozy na daszek i to na pierwszym winklu obnizyc i utwardzic
    no i lacie szersze bo 135 r12 to przy gealtowniejszym dodanu gazu na asfalcie zostaja

  • #21 02 Sie 2005 20:23
    sqby
    Poziom 11  

    Taką przeróbkę trzeba zacząć od HAMULCÓW co z tego, że autko pojedzie 150? ale spowalniacze montowane seryjnie tego niezatrzymają!
    Następnie zmienić amortyzatory i sprężyny !!! cięższy silnik postawi przód w pionie !!! przód też należy obniżyc i utwardzić bo na ostrym zakręcie rynienka dachowa dotknie asfaltu. Po tych zmianach proponuje silnik z Stayera Pusha pasuje bez większych przeróbek jest mocny (45KM). Pozostaje pokombinować z przegóbami i kielichami i w droge!!! 150 pewne!!! ale powtażam - dla własnego bezpieczeństwa 1.Hamulce 2. Zawieszenie i dopiero silnik!!! Powodzenia :)

  • #22 16 Lis 2007 15:34
    Kart
    Poziom 12  

    Witam Tez byłem miłosnikiem Kaszlaka przez moje rece przeszlo pare sztuk. Niestety im jestem starszy to centymetry wemnie weszły. Na dzień dzisiejszy to mam problem z wejsciem do takiego pojazdu jak wiadomo kaszlak niejest dla ludzi o wiekszej posturze. Jesli jest ktos zainteresowany czesciami silnikowymi to zapraszam napewno tuning mozna z nich zrobić. Jesli ktos był i jest zainteresowany to moze sie odezwac domnie na gg 5140924

    Załączniki:
  • #23 15 Gru 2007 00:11
    Roboo8887
    Poziom 9  

    Właścicielem jest Bryzek z Koszalina a maluszek to prawdziwy potwór ! silnik ma z tego co słyszałem od corrado którym jezdzil jego syn i przy ponad 200 zaliczył dzwona i zginoł :( ten fiacik był zbudowany w chołdzie dla swojego syna Krzyska a przyspieszenie to on ma za grube --------->

  • #24 18 Sty 2009 19:31
    Bugowiec
    Poziom 2  

    ciekawe jak by wsadził silnik od Kadeta 1.6 benzyna

  • #25 22 Sty 2009 22:46
    Rzelazny
    Poziom 11  

    Czy u was nikt jeszcze nie widzial kosiarki do trawy?Ladne male,ekologiczne silniczki,ktore moga napedzac generatory elektryczne do napedzania silnikow i ladowania baterji samochodowych!
    Ten maluch powinien na tym jezdzic od 30 lat!!!
    Cicho spokojnie i maxymalnie 180/godz

  • #26 23 Sty 2009 18:01
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    spokojnie można wpakować do malucha silniki od uno i seicento od 899 do 1.2 pojemności,ponadto można wpakować silnik od seata ibizy system porsche 1.2 oraz silnik od swifta 1.3 również da się wpakować, od tico również pasuje. Silniki od zastawy są już przestarzałe konstrukcyjnie i ich moc nie przeraża a problem z częściami zaczyna coraz bardziej narastać.

  • #27 23 Sty 2009 20:20
    olszowiok
    Poziom 10  

    na zawodach king of the europe startuje anglik maluchem z 5.5 litrowym silnikiem, tyle że silnik ma umieszczony z przody a kierowca siedzi na tylnej kanapie, tak więc wszystko jest możliwe kwestia tylko czy się opłaca.

  • #28 15 Lis 2009 15:24
    Rasta Faray
    Poziom 1  

    Ej to ja mam pytanie czy da rade włożyć silnik od tico do malucha

  • #29 05 Mar 2010 20:18
    wilga_xp
    Poziom 11  

    Witam zamierzam wsatwic wał od bisa (jest to wał o wiekszym skoku?)
    czy moge wstawic głowice splanowanowaną 5,5 mm od zwykłego malucha Prosze mi opisac dokładna modyfikacje. Z góry dziękuje

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME