Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mister hit sk brak wkładki.

20 Gru 2008 21:58 3977 4
  • Poziom 9  
    Stałem się "szczęśliwym" posiadaczem gramofonu Mister hit sk firmy Telefunken. Prawdopodobnie sprzęt jest sprawny, ponieważ obraca się talerz i słychać buczenie wzmacniacza. Niestety nie ma wkładki.
    I tu jest problem , ponieważ jestem całkowitym laikiem w tym temacie prosił bym Was o pomoc w ustaleniu typu wkładki (ewentualnie zamiennika) i ewentualne podpowiedzi gdzie można taką zdobyć.
    Chciałbym doprowadzić go do stanu używalności ze względów sentymentalnych bliskiej osoby.
    Z góry serdecznie dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
  • Poziom 17  
    W gramofonach tego typu stosowano wkładkę tzw. piezoelektryczną. W przypadku polskich modeli (licencyjnych) była to zdaje się Uf-50 ale można zastosować i Uf-52 czy Uf-70. Wkładki te bywają na allegro.

Uwaga: wkładki piezoelektryczne pracują przy nacisku igły na rowek rzędu 5 gramów, zatem nie radzę odtwarzać na gramofonach w nie wyposazonych szczególnie wartościowych płyt, ponieważ ulegną one przedwczesnemu zużyciu (wkładki wyższej klasy, magnetyczne i dynamiczne operują w okolicy 1 grama).
  • Poziom 9