Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

diagnoza audi a4 2006

20 Gru 2008 22:22 3721 10
  • Poziom 11  
    Witam, problem który mam jest taki że nie potrafie się połączyć z prawie wszystkimi sterownikami za wyjątkiem AIR BAG, SILNIK i ABS. w samochodzie jest magistrala CAN która ze wtyczki diag. biegnie prosto do licznika i sterowników z którymi jest diagnoza, reszta sterowników nie ma komunikacji. był zalany moduł bluetooth, został wysuszony, tel działa ale diagnozy dalej nie ma. Prosze o naprowadzenie mnie na jakiś trop.
  • Poziom 28  
    Jaki sprzęt użyłeś do diagnozy ? Czytam twój post i mam problemy ze zrozumieniem istoty pytania...
  • Poziom 11  
    ja mam VAG-CAN z firmy VIAKEN, ale auto było jeszcze testowane HEX-CAN, a jeszcze wcześniej VAS-em. Chodzi o to że nie potrafie się połączyć z licznikiem (i jeszcze kilka sterowników) który jest bezpośrednio podłączony z gniazda diagnozy tym samym CAN-em co silnik, poduszka i ABS z którymi mam diagnoze. Zapomniałem dodać że usterka się pojawiła po zamontowaniu alarmu,którego już nie ma w samochodzie. Nie pierwszy raz montowałem alarm do takiego audi, ale taki problem mam poraz pierwszy.
    P.S. alarm był bez CAN-u, czyli zwykłe standardowe podłączenie. kierunkowskazy wpięte do CENTRALNEGO MODUŁU STERUJĄCEGO, krańcówki do MODUŁU KOMFORTU, napięcia SKRZYNKA BEZB.
  • Poziom 26  
    Sprawdz jakie masz napiecie na liniach can wysokiej i niskiej ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Najprawdopodobnie laczysz sie przez linie k z tymi modulami a can nie dziala .Czy wasem prubowaliscie w gatewey ?
  • Poziom 11  
    po 2,5V na CAN-H i CAN-L. ale poduszki i abs nie są diagnozowane przez linie
    K. Jeszcze jeden szczegół: ABS ma błąd komunikacji can z silnikiem, a silnik z abs i klimą. Liczniki były przekładane ale z modelu 2004.
  • Poziom 26  
    Napiecia ok jak wiec masz licznik zmieniany to trzeba zobaczyc na schemat ,najprawdopodobnie bo nie pamietam can poleci przez licznik jak w np t5 ostatnio robilem i nie bylo cana tylko polaczenie jak u ciebie ,tylko tam bylo zwarcie na canie jak wypiolem licznik to byla komunikacja z sterownikiem silnika .
    Jak poslesz w miare szybko numer ramy jotro Ci sprawdze na schemacie czy wszystko faktycznie leci przez licznik.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po co zmieniales ten licznik :-}?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podziwiam was jak bysmy w serwisie takie zeczy robili to bysmy na chleb nie zarobili.
  • Poziom 11  
    can idzie przez licznik. jeden na gniazdo,silnik,abs i poduszki, drógi na radio,tel sprech modół itd. A trzeci na centralny modół ster, komfort itd. Ale ciekawi mnie jak komunikuje się silnik z klimą czy ma jeszcze jakieś inne połączenie omijające licznik i czy to nie może robić głupot. koleś co chwilke dzwoni że coś mu nie działa. np. radio traci fale(odpięcie z zasilania załatwiło problem),multifunkcja na kierownicy nie dziła(naprawiło sie same), poduszka się oświeciła(wykasowałem błędy ale przez pomyłke zapomniałem odczytać jakie). jutro załatwie numer ramy.
  • Poziom 26  
    Wiec kolego,w liczniku z modelu 2006 sprawdzilem z diesla bo nie wiedzialem jaki masz sa joz 3 cany .
    1 can podstawowy odpowiedzialny za bezpieczenstwo :
    silnik ,abs,automat skrzynia jesli jest ,airbag.pin licznikahigh T32a/13
    low T32a/12
    2 can convenience . control unit do siedzen ,sterowania kierownicy znaczy ustawienia przy wsiadaniu ,radio navigacja ale tylko wyswietlacz wspomaganie parkowania. modul przyczepy. piny high t 32/17
    lowt32/18
    3can infotainment navigacja system z cd drive radio ,telefon i wyswietlacz tez jest podlaczony czyli wyswietlacz ma 2 cany piny highT32/20
    low T32/19
    i to wszystko jest podlaczone do control unit in dash panel j285 czyli moduliku w liczniku ktory zgrywa wszystkie te cany bo maja rozne predkosci transmisji i mozna sie polaczyc przez np gatewey .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak mi sie uda te schematy tuta wgrac to je wgram jeszcze tego nie robilem jestem amatorem tutaj :-}

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha my jeszcze mamy do a 4 specjalny adapter do vasa taki szary b 1708 chyba nie pamietam jotro zerkne bez tego nie mozemy wchodzic np w poszukiwanie bledow tylko z gateweya da sie odczytac . tak tester sam nas informuje zaloz adapter .
  • Poziom 11  
    Jest dokładie jak opisujesz wszystkie te CAN-y są w liczniku, ale dzisiaj diagnozowałem audi A6 2003r swoim testerem i też wszedłem tylko do silnika, więc jest nadzieja że to woda w module bluetooth blokowała CAN a ja mam popsuty sprzęt. jutro załatwie HEX-CAN-a i zobaczę co on powie. Klient od wysuszenia auta zauważył tylko migający napis AUTO na włączniku świateł, a reszta działa bez zarzutu. WAUZZZ8E65A48975, ale juz chyba nie będzie potrzebny.
  • Poziom 26  
    Napisz jak sie sprawa zakonczy a ten modul telefonu wypnij wogule jak bedziesz diagnozowal one wysiadaja nawet bez zalania woda i robia zaklucenia ,wlasnie szukam kogos kto by rozgryzl do Q7
    .
    Pozdro