Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Digital Delay DD-08 & Soundcraft M12 problem z połączeni

20 Gru 2008 23:37 2990 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich ;)
    Mam pytanko w jaki sposób połączyć ów kamerę z owym mikserem.
    Z tego co mi wiadomo to mikser posiada AUX stereo. Próbowałem połączyć to przez kabel: http://novamusic.pl/images/Kabel%20RCA%20stereo%20jack%20-%202%20x%20mono%20.jpeg podpinając jeden koniec (stereo) do AUX a 2 pozostałe do input i output (w kamerze oczywiście)
    Tak mi poradził jeden Pan 'fachowiec' :P w sklepie. No i niestety 34 zł poszły chyba na marne :/
    Kamera:
    http://allegro.pl/item504113209_digital_delay_dd_08_kamera_poglosowa_exar_nowa.html
    Mikser:
    http://www.bahung.com/data/2007/06/30/12432192.jpg
  • Poziom 28  
    No to geniusz. Jak ten Pan fachowiec kablami insertowymi podpina efekty na auxy.
    Kolego o ile te auxy są stereo (za łoże się że nie) one są poprostu symetryczne. Musisz zrobić kabel jack-jack niesymetryczny (bo wejścia w pogłosie są niesymetryczne widzę to na schemacie) taki kabel jak do połączenia np. pieca z gitarą, po prostu jack-jack niesymetryczny czyli z obu stron jack mono. A w sumie to trzy takie trzy kable bo powrót z kamery masz stereo. A wyście kamery wpinasz dwoma kablami do powrotu bądź kanału (masz sporo kanałów stereo wiec proponuje w jeden z nich bo jest większa wygoda pracy).


    Opisywać co trzeba odkręcić w mikserze aby efekt zadziałał ?


    Swoją drogą to sami fachowcy na tych sklepach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha proponuje nie kupować kable tylko robić na porzednych przewodach koncentrycznych i wtykach Amphenol bądź Neurik.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Analizowałem schemat miksera i AUX'y w serii M są symetryczne (NIE STEREOFONICZNE A SYMETRYCZNE).
    Zatem podłączenie które podałem jest poprawne i najlepsze.
  • Poziom 9  
    Cytat:
    Opisywać co trzeba odkręcić w mikserze aby efekt zadziałał ?

    Jeśliby Pan mógł to bym prosił.
    A żeby połączyć sygnał wychodzący z miksera z kamerą, to do jakiego wejścia (w mikserze) mam kabel jack-jack wpiąć??
  • Poziom 41  
    Wychodzisz z AUX4 w mixerze, wchodzisz w wejście w efekcie, z efektu wychodzisz dwoma kablami i wchodzisz w kanał STE4. Aby efekt zadziałał: Ustawiasz AUX MAST4 na godzinę 3. Otwierasz STE4 na 0dB. Pilnuj aby na STE4 - AUX4 był skręcony do minimum. Następnie, na którymś kanale na którym chcesz mieć efekt dodany, odkręcasz AUX4, tak aby usłyszeć efekt. Jego "ilość" na przodach regulujesz potem za pomocą tłumika STE4
  • Poziom 9  
    Zrobiłem tak i nadal nic :(

    Cytat:
    Otwierasz STE4 na 0dB.


    Chodzi o tłumik??

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czyli wynika, że kamera jest zesputa...
    Pozostaje tylko kupić nową :p
  • Poziom 28  
    Tylko nie panujmy sobie bo założę się że to ja bym musiał Ci walić przez per pan, a na forum panują inne przyzwyczajenia.

    Może ja troszeczkę zrozumialej od ciasteczkowypotwor, tak na zrozumienie a nie na małpę.

    Aby wyjść z miksera na kamerę, to łączysz gniazdo AUX 4 (ewentualnie AUX 3, są to AUX'y po tłumiku czyli przyciszanie tłumika powoduje przyciszanie AUX'a) przewodem jack-jack (mono, z obu stron wtyk TS, niesymetryczny). Jeżeli masz już jeden koniec w mikserze to drugi do gniazd INPUT w efekcie. Wyjście kamery łączysz identycznymi kablami tylko z gniazd OUTPUT do gniazd wejść STE 4.

    I teraz tak aby odpalić efekt to gałeczkę AUX 4 (czerwona koło wskaźników) odkręcasz na 15 godzinę. A wszystkie niebieskie gałeczki AUX 4 na zero na każdym kanale KONIECZNIE !!! A teraz teoria czerwona gałeczka to suma wszystkich AUX 4 natomiast niebieskie to głośność każdego kanału (niebieskimi regulujesz proporcje kanałów wysyłanych na efekt a czerwoną regulujesz głośność sumy (całości miksu) wysyłanego na efekt).

    Czyli czerwona na 15 godzinę, wszystkie niebieskie na 0 mikrofon w rękę i regulujesz tak abyś słyszał dobrze mikrofon w głośnikach, następnie wciskasz AFL 4 (znajduje się pod gałką AUX 4 czerwoną) i teraz nie gałeczka niebieską na kanale na którym masz mikrofon kręcisz tak aby oscylowało koło -3 db na wskaźniku wysterowania (jeżeli by ci brakło na niebieskiej regulacji to kręcisz czerwoną). Ok wysłaliśmy sygnał na Efekt i na pewno jest nie przesterowany. Wyciskasz AFL 4.

    Teraz trzeba odpowiednio przyjąć sygnał z kamery, wciskasz PFL na kanale na którym masz powrót z kamery czyli STE 4. Mówisz do mikrofonu i kręcisz GAIN na kanale STE 4 tak aby wskaźnik wysterowania oscylował koło -3 db. Dobra mamy sygnał w stole. Wyciskasz PFL. I teraz tłumikiem do góry (do przodu) tak aby mieć wystarczająco dużo efektu w głośnikach.

    I finito to chyba tyle w temacie. Jeżeli masz jakieś pytania jeszcze to wal śmiało.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wszystkie kolory które podawałem odnoszą się tylko do tych gałeczek przy których jest napisane AUX 4, reszta niebieskich i czerownych to analogicznie AUX 1, AUX 2, AUX 3 i w naszym przypadku nic nie zmieniają zatem wszystko to na 0.
  • Poziom 41  
    Tylko nie otwieraj sobie AUX4 na kanale w który wchodzisz efektem - STE4
  • Poziom 28  
    A takim układzie można fajne efekty zrobić. Ale faktycznie nie rób tego.
  • Poziom 41  
    Szczególnie z delayem, piszczący delay :)