Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G silnik Z16 XEP brak iskry.

WITEK1952 20 Gru 2008 23:55 12422 23
  • #1 20 Gru 2008 23:55
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. W służbowym Oplu zginęła iskra. Byłem na zwolnieniu lekarskim i koledzy sami zmienili moduł DIS. Niestety nie pomogło. Komputer nie pokazuje błędów ale podejrzewam czujnik wałka rozrządu lub sterownik. Zacząłem od czujnika. Podłączyłem diodę z rezystorem do przewodu 3 i 1 i nie mruga. Wiem, że można sprawdzić resztę układu zwierając na moment przewód 1 z masą ( po wyjęciu wtyczki) Mój problem polega na tym, że nie mam pewności co do poprawności schematu a nie chcę narozrabiać. Ten, którym się posługuję jest z eTecha. Napięcia pomierzyłem i są w granicach 5V czyli w normie. Rozrząd koledzy sprawdzali. Podczas próby rozruchu miga lampka elektroniki silnika ta bez kluczyka. Podejrzewałem immo. Podłączyłem laptopa i tam błędów nie ma. Na zapasowym kluczyku też nie pali. Chciałem ten samochód przed świętami oddać więc jak ktoś ma jakieś sugestie lub schemat będę wdzięczny. Pozdrawiam.

  • #2 21 Gru 2008 22:02
    bartek_j
    Poziom 35  

    Miga kontrolka - a błedy są w sterowniku silnika ? Czym to czytałeś, moze narzędzie niedobre...
    Jak nie masz narzędzia to moża tez "beznarzędziowo" próbowac go wyczytać, metoda na gaz i hamulec..
    A pompa paliwa się odzywa ?

  • #3 21 Gru 2008 22:39
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Czytałem orginalnym Techem 2 .Jest tylko jeden błąd PO 1113 ale nie ma on wplywu na rozruch. Pompa też się nie odzywa. Beznarzędziowo raczej się nie uda. W starszych modelach mozna było zmostkować piny 5 i 6 i policzyć błyski.Pozdrawiam.

  • #4 21 Gru 2008 22:43
    bartek_j
    Poziom 35  

    Beznarzędziowo można: wciskasz do oporu gaz i hamulec (oczywiście ten ostatni wystarczy tylko tak aby sie stop uaktywnił) i przekręcasz kluczyk. Jeżeli są błedy to powinny się wymigać.
    A prawdziwym techem jechałeś czy tym "na PC" ? Bo to dziwnie wyglada, że lampka miga a błędów brak ?
    Chyba że uszkodzenie sterownika....

  • #5 22 Gru 2008 06:31
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam. Najprawdziwszym Techem. Lampka nieregularnie mruga podczas kręcenia rozrusznikiem. Według procedur Opla wyszło mi, że to sterownik lub czujnik obrotu wałka rozrządu. Chciałem wiedzieć dokładnie. Pozdrawiam.

  • #6 22 Gru 2008 08:36
    Usunięty
  • #7 22 Gru 2008 17:43
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Immo błędów nie ma. Paliłem na drugim kluczyku i nic. Transporder siedzi na miejscu. Od tego właściwie zacząłem. Kombinacja z pedałami gazu i hamulca nie działa. Zaczynam powaznie podejrzewać sterownik bo tylko on mi został. Narazie nie ma kasy na naprawę i auto pójdzie pod płot. Pozdrawiam i życzę pogodnych świąt.

  • Pomocny post
    #8 23 Gru 2008 02:57
    michael82
    Poziom 15  

    Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-)
    Pozdrawiam!

  • #9 24 Gru 2008 16:17
    WITEK1952
    Poziom 28  

    [quote="michael82"]Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-)
    Pozdrawiam![/quote
    Właśnie dokładnie tak jak kolega opisał. Na Techu obroty silnika 0. Pomiar rezystancji czujnika( znajduje się z przodu od dołu koło filtra oleju) potwierdził diagnozę. Ma być w/g Info-Techa 1,6-3,2 k oma a było 0 czyli pełne przejście. Wyciagnąłem czujnik z rozbitego auta i nareszcie udało sie uruchomić silnik. Przy okazji skoro kolega ma takie doświadczenie proszę o poradzenie co zrobić z błędem 1113. Różne opinie na ten temat czytałem ale jak dotąd nikt mi nie pomógł. Wiem tylko, że chodzi o zmienną geometrię w układzie dolotowym. Ponieważ kolega dopiero zaczyna na elektrodzie pozwoliłem sobie na ofiarowanie punktów by mógł sobie co nieco ściągnąć. Dziękuję za pomoc i życzę radosnych świąt.

  • #10 24 Gru 2008 19:47
    michael82
    Poziom 15  

    Witam kolegę, cieszę się że mogłem pomóc:D Wielkie dzięki za punkty, na pewno się przydadzą :-)
    Co do P1113 odpowiem jutro, muszę odpalić specjalny prog Oplowski.
    Z16XEP posiada tzw. Twinport, mówiąc najprościej są to klapki przysłaniające po jednym kanale dolotowym na cylinder(ten silnik ma po 2 kanały na cyl.) Podejrzewam że wystąpił problem z siłownikiem klap, lub potencjometrem - czujnikiem położenia klap, w związku z tym pytanie: Czy masz zapisane dokładne brzmienie tego błędu, tzn. czy tester wyświetlił coś jeszcze oprócz P1113 w formie słownej?
    Radosnych Świąt!!!

  • #11 24 Gru 2008 20:19
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A wtryskiwnie działa?

  • #12 24 Gru 2008 21:26
    Usunięty
  • #13 25 Gru 2008 02:32
    michael82
    Poziom 15  

    Sterownik Z16XEP nie w A-G nie wygeneruje błędu czujnika wału. Błąd w sofcie. W V-C już generuje, chłopaki się poprawyli :-D

  • #14 25 Gru 2008 09:43
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Tak miałem komunikat " obwód czujnika dezaktywacji portu, napięcie za niskie". Dokładnie nie pamiętam czy za niskie czy za wysokie. Mogę to sprawdzić w pracy ale dopiero po świętach. Domyślam się , że to ten czujnik na kolektorze dolotowym. Ople w pracy mamy od niedawna i niestety jeszcze nie znam położenia wszystkich czujników. Pozdrawiam.

  • #15 25 Gru 2008 10:10
    Usunięty
  • #16 25 Gru 2008 14:54
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Jak nie ma jak jest. Problem dotyczy nowszych silników. W ścieżce diagnostycznej z 2004 r. jest to nieznany błąd. Dopiero w silnikach Z1 16XEP jest już normą. Silnik tem ma 77kW mocy. Silniki te są stosowane w Astrach H. Opel przy zmianie silników miał wpadkę i użył niewłaściwych sterowników. Była akcja wymiany. Kto pracuje w serwisie może coś o tym napisać. Pozdrawiam.

  • #17 25 Gru 2008 20:18
    Usunięty
  • Pomocny post
    #18 26 Gru 2008 02:20
    michael82
    Poziom 15  

    Zgadzam się z Tobą WITEK1952, były takie sytuacje. Już wcześniej napisałem, więc nie będę się powtarzał(a propos jest czy nie ma błędu czujnika wału). Co do czujnika dezaktyawcji portu - należy najpierw sprawdzić potencjometr(patrz wyżej). Dokładne jego położenie opiszę jutro jak zainstaluję progsa, bo nie chcę wprowadzać w błąd. Najlepiej pobawić się Techem, aktywować Twinport i obserwować ruch drążków tegoż urządzenia(zdarzało się że rozlatywały się kolektory i koniczna była ich wymiana).
    Jutro C.D.

    Pozdrawiam
    Spokojnej nocy!

  • #19 26 Gru 2008 19:57
    darko12
    Poziom 16  

    padnięty sterownik można to naprawić lub szukać nowego objaw taki ze brak iskry a po diag test elementów wykonawczych, iskra na celindry i nagle jest

  • #20 27 Gru 2008 10:46
    WITEK1952
    Poziom 28  

    elektronika6 napisał:
    Witek-mam potęzne doświadczenie z oplami ( jak i z fordami), i Twoje wypowiedzi mnie dziwią.


    Witam serdecznie.Nie martw się. Też nieraz jestem zaskoczony i nie wiem jak to ugryźć.o 1113 jest trochę w necie. Zobacz tutaj to może jeszcze Cię zaskoczę. Pomysłowośc ludzka nie ma granic. Pozdrawiam

    Dodano po 13 [sekundy]:

    http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=434&start=120

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    A to już na temat P1113.

    http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=4888

  • #21 28 Gru 2008 19:03
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Michael 82 nie ma błędu czujnika obrotu wału. Tak jak pisałem jest tylko jeden błąd P1113. Zgodnie z Twoją wypowiedzią poszukałem sobie pod hasłem twinport i już wiem trochę więcej. Pozdrawiam.

  • #22 28 Gru 2008 19:17
    Usunięty
  • #23 29 Gru 2008 18:48
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Kolego elektronika6. Nie wiem co chcesz udowodnić. Błąd 1113 właśnie dzisiaj wyeliminowałem. Wystarczyło kilka razy napiąc i puścić plastykowe cięgno od dodatkowej przepustnicy w kolektorze dolotowym. Temat własciwie można zamknąć ale jeszcze zostawię bo może rzeczywiście czegoś nowego się dowiemy. Pozdrawiam i najlepszego w przyszłym roku. Bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

  • #24 14 Sty 2011 19:11
    szaryrm
    Poziom 8  

    a u mnie trzeba było wymienić obydwa czujniki i po miesiącu zabiegów auto zaczęło odpalać. miałem dość. horror

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME