Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G silnik Z16 XEP brak iskry.

WITEK1952 20 Dec 2008 23:55 14579 23
Optex
  • #1
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. W służbowym Oplu zginęła iskra. Byłem na zwolnieniu lekarskim i koledzy sami zmienili moduł DIS. Niestety nie pomogło. Komputer nie pokazuje błędów ale podejrzewam czujnik wałka rozrządu lub sterownik. Zacząłem od czujnika. Podłączyłem diodę z rezystorem do przewodu 3 i 1 i nie mruga. Wiem, że można sprawdzić resztę układu zwierając na moment przewód 1 z masą ( po wyjęciu wtyczki) Mój problem polega na tym, że nie mam pewności co do poprawności schematu a nie chcę narozrabiać. Ten, którym się posługuję jest z eTecha. Napięcia pomierzyłem i są w granicach 5V czyli w normie. Rozrząd koledzy sprawdzali. Podczas próby rozruchu miga lampka elektroniki silnika ta bez kluczyka. Podejrzewałem immo. Podłączyłem laptopa i tam błędów nie ma. Na zapasowym kluczyku też nie pali. Chciałem ten samochód przed świętami oddać więc jak ktoś ma jakieś sugestie lub schemat będę wdzięczny. Pozdrawiam.
  • Optex
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    Miga kontrolka - a błedy są w sterowniku silnika ? Czym to czytałeś, moze narzędzie niedobre...
    Jak nie masz narzędzia to moża tez "beznarzędziowo" próbowac go wyczytać, metoda na gaz i hamulec..
    A pompa paliwa się odzywa ?
  • Optex
  • #3
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Czytałem orginalnym Techem 2 .Jest tylko jeden błąd PO 1113 ale nie ma on wplywu na rozruch. Pompa też się nie odzywa. Beznarzędziowo raczej się nie uda. W starszych modelach mozna było zmostkować piny 5 i 6 i policzyć błyski.Pozdrawiam.
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    Beznarzędziowo można: wciskasz do oporu gaz i hamulec (oczywiście ten ostatni wystarczy tylko tak aby sie stop uaktywnił) i przekręcasz kluczyk. Jeżeli są błedy to powinny się wymigać.
    A prawdziwym techem jechałeś czy tym "na PC" ? Bo to dziwnie wyglada, że lampka miga a błędów brak ?
    Chyba że uszkodzenie sterownika....
  • #5
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam. Najprawdziwszym Techem. Lampka nieregularnie mruga podczas kręcenia rozrusznikiem. Według procedur Opla wyszło mi, że to sterownik lub czujnik obrotu wałka rozrządu. Chciałem wiedzieć dokładnie. Pozdrawiam.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Immo błędów nie ma. Paliłem na drugim kluczyku i nic. Transporder siedzi na miejscu. Od tego właściwie zacząłem. Kombinacja z pedałami gazu i hamulca nie działa. Zaczynam powaznie podejrzewać sterownik bo tylko on mi został. Narazie nie ma kasy na naprawę i auto pójdzie pod płot. Pozdrawiam i życzę pogodnych świąt.
  • Helpful post
    #8
    michael82
    Level 15  
    Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-)
    Pozdrawiam!
  • #9
    WITEK1952
    Level 28  
    [quote="michael82"]Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-)
    Pozdrawiam![/quote
    Właśnie dokładnie tak jak kolega opisał. Na Techu obroty silnika 0. Pomiar rezystancji czujnika( znajduje się z przodu od dołu koło filtra oleju) potwierdził diagnozę. Ma być w/g Info-Techa 1,6-3,2 k oma a było 0 czyli pełne przejście. Wyciagnąłem czujnik z rozbitego auta i nareszcie udało sie uruchomić silnik. Przy okazji skoro kolega ma takie doświadczenie proszę o poradzenie co zrobić z błędem 1113. Różne opinie na ten temat czytałem ale jak dotąd nikt mi nie pomógł. Wiem tylko, że chodzi o zmienną geometrię w układzie dolotowym. Ponieważ kolega dopiero zaczyna na elektrodzie pozwoliłem sobie na ofiarowanie punktów by mógł sobie co nieco ściągnąć. Dziękuję za pomoc i życzę radosnych świąt.
  • #10
    michael82
    Level 15  
    Witam kolegę, cieszę się że mogłem pomóc:D Wielkie dzięki za punkty, na pewno się przydadzą :-)
    Co do P1113 odpowiem jutro, muszę odpalić specjalny prog Oplowski.
    Z16XEP posiada tzw. Twinport, mówiąc najprościej są to klapki przysłaniające po jednym kanale dolotowym na cylinder(ten silnik ma po 2 kanały na cyl.) Podejrzewam że wystąpił problem z siłownikiem klap, lub potencjometrem - czujnikiem położenia klap, w związku z tym pytanie: Czy masz zapisane dokładne brzmienie tego błędu, tzn. czy tester wyświetlił coś jeszcze oprócz P1113 w formie słownej?
    Radosnych Świąt!!!
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    michael82
    Level 15  
    Sterownik Z16XEP nie w A-G nie wygeneruje błędu czujnika wału. Błąd w sofcie. W V-C już generuje, chłopaki się poprawyli :-D
  • #14
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Tak miałem komunikat " obwód czujnika dezaktywacji portu, napięcie za niskie". Dokładnie nie pamiętam czy za niskie czy za wysokie. Mogę to sprawdzić w pracy ale dopiero po świętach. Domyślam się , że to ten czujnik na kolektorze dolotowym. Ople w pracy mamy od niedawna i niestety jeszcze nie znam położenia wszystkich czujników. Pozdrawiam.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Jak nie ma jak jest. Problem dotyczy nowszych silników. W ścieżce diagnostycznej z 2004 r. jest to nieznany błąd. Dopiero w silnikach Z1 16XEP jest już normą. Silnik tem ma 77kW mocy. Silniki te są stosowane w Astrach H. Opel przy zmianie silników miał wpadkę i użył niewłaściwych sterowników. Była akcja wymiany. Kto pracuje w serwisie może coś o tym napisać. Pozdrawiam.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #18
    michael82
    Level 15  
    Zgadzam się z Tobą WITEK1952, były takie sytuacje. Już wcześniej napisałem, więc nie będę się powtarzał(a propos jest czy nie ma błędu czujnika wału). Co do czujnika dezaktyawcji portu - należy najpierw sprawdzić potencjometr(patrz wyżej). Dokładne jego położenie opiszę jutro jak zainstaluję progsa, bo nie chcę wprowadzać w błąd. Najlepiej pobawić się Techem, aktywować Twinport i obserwować ruch drążków tegoż urządzenia(zdarzało się że rozlatywały się kolektory i koniczna była ich wymiana).
    Jutro C.D.

    Pozdrawiam
    Spokojnej nocy!
  • #20
    WITEK1952
    Level 28  
    elektronika6 wrote:
    Witek-mam potęzne doświadczenie z oplami ( jak i z fordami), i Twoje wypowiedzi mnie dziwią.


    Witam serdecznie.Nie martw się. Też nieraz jestem zaskoczony i nie wiem jak to ugryźć.o 1113 jest trochę w necie. Zobacz tutaj to może jeszcze Cię zaskoczę. Pomysłowośc ludzka nie ma granic. Pozdrawiam

    Dodano po 13 [sekundy]:

    http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=434&start=120

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    A to już na temat P1113.

    http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=4888
  • #21
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Michael 82 nie ma błędu czujnika obrotu wału. Tak jak pisałem jest tylko jeden błąd P1113. Zgodnie z Twoją wypowiedzią poszukałem sobie pod hasłem twinport i już wiem trochę więcej. Pozdrawiam.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Kolego elektronika6. Nie wiem co chcesz udowodnić. Błąd 1113 właśnie dzisiaj wyeliminowałem. Wystarczyło kilka razy napiąc i puścić plastykowe cięgno od dodatkowej przepustnicy w kolektorze dolotowym. Temat własciwie można zamknąć ale jeszcze zostawię bo może rzeczywiście czegoś nowego się dowiemy. Pozdrawiam i najlepszego w przyszłym roku. Bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
  • #24
    szaryrm
    Level 9  
    a u mnie trzeba było wymienić obydwa czujniki i po miesiącu zabiegów auto zaczęło odpalać. miałem dość. horror