Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo 1.9D - problem z odpalaniem

szyszkaTS 21 Dec 2008 02:25 23999 28
e-mierniki
  • #1
    szyszkaTS
    Level 2  
    Witam, posiadam Berlingo 1.9D z 1999r. Mój problem polega na tym że autko ciężko odpala rano, albo jak dłużej postoi. Musze kręcić czasami nawet ok 2 minut żeby zapalił. Problemu niema w ogóle na ciepłym silniku. Sprawdzałem czy dochodzi paliwo i do filtra i od filtra paliwo w przewodach jest. Nie wiem czym jest to spowodowane, zastanawiam się czy to może świece czy coś bardziej poważnego.

    Tak jak mówię, rano kręcę i kręcę i dopiero po jakimś czasie odpali, potem jest ok.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
  • e-mierniki
  • #2
    jac w-ch
    Level 19  
    Witam . ja podobny problem miałem ze swoim autkiem , również diesel . Proponuje sprawdzić świece żarowe a najpierw czy dochodzi do nich napięcie. Może okazać się, że to tylko bezpiecznik od świec lub przekaźnik który odpowiada za podanie do nich napięcia. Ja musiałem u siebie niestety wymienić 4 świece żarowe , ale pomogło.
  • #3
    szyszkaTS
    Level 2  
    Jak to mogę sprawdzić? Kontrolka spiralki normalnie się zapala i po paru sekundach gaśnie więc wydaje się ok ale to tylko kontrolka...
  • e-mierniki
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    wojtek_wita
    Level 11  
    Witam,
    podepnę się pod temat.
    Zakupiłem ostatnio Berlingo 1.9D i mam problem z uruchomieniem silnika gdy dłużej postoi. Jak już złapie to ponownie zapala bez problemów.
    Zastanawiam się jakie ma być napięcie gdy sprawdzam czy dochodzi prąd do świec żarowych.
    Podłączyłem miernik i po włączeniu zapłony pojawia się napięcie od 10V i idzie w górę. Kontrolka od świec gaśnie a napięcie na listwie nadal jest i rośnie do 11,5V po chwili znika.

    Pozdrawiam

    Sprawdziłem świece i są OK.
    Jest nowy akumulator bardzo mocny na test.
    Przed odpaleniem rano pompowałem paliwo pompką obok filtru paliwa. Tak więc cofające się paliwo odpada.

    Co jeszcze można sprawdzić??

    Pozdrawiam
  • #6
    loskomaros
    Level 10  
    -Elektrozawór.
    -Ciśnienie sprężania w cylindrach, na zimnym odstanym silniku i na ciepłym.

    Miałem przypadek ze się zapowietrzał chwilę przed końcem pompy wtryskowej, później z uszczelniacza od strony koła rozrządu lało się paliwo - wtedy odstany ciężko palił, a ciepły ok.
  • #7
    Skiuba
    Level 2  
    Witam

    Mój Berlingo 1997 1.9D również ma problem z odpalaniem.

    Problem jest obecny tylko na zimnym silniku, najgorzej rano. Trzeba kręcić także około 3-4 razy, problem znika po odpaleniu następnie grzeje od razu. Auto ma dość dużo przejechane ok 500 000 km ale nie bierze oleju. Zastanawiam się czy mogą to być świece żarowe które nigdy nie były wymieniane, lecz na pewno mają napięcie.


    pozdrawiam
  • #8
    rafałszabla
    Level 13  
    Jakiego typu masz pompę wtryskową Bosch /Lucas jeśli ta 2 to po takim przebiegu traci na głowicy w pompie ciśnienie, naprawa doga lepiej kupić drugą polecam Boscha.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zacznij od sprawdzenia świec żarowych oczywiście każdą osobno.
  • #9
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Skiuba wrote:
    Witam

    Mój Berlingo 1997 1.9D również ma problem z odpalaniem.

    Problem jest obecny tylko na zimnym silniku, najgorzej rano. Trzeba kręcić także około 3-4 razy, problem znika po odpaleniu następnie grzeje od razu. Auto ma dość dużo przejechane ok 500 000 km ale nie bierze oleju. Zastanawiam się czy mogą to być świece żarowe które nigdy nie były wymieniane, lecz na pewno mają napięcie.


    pozdrawiam


    Swieca żarowa może mieć napięcie ale nie grzać ,radze wykręcić i każdą osobno sprawdzić podłączając ją do aku i obserwować jak grzeje :idea:
  • #10
    chudino
    Level 11  
    po co wykręcać świecę?
    Odłącz tylko przewody i sprawdź sobie czy masz przejście na świecy. Jak nie masz multimetru to wystarczy żarówka i kawałek przewodu. Podłącz jeden do plusa a drugi przyłóż do świecy, jak się zapali to jest dobra, jak nie to jest do wymiany
  • #11
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Kolega chudino ,widziałeś taką swiece żarową która przewodzi prąd a nawet grzeje ale mimo to jest zepsuta :idea: Po za tym może być tak ,że po przedni własciciel mógł zamontować świece nie takie jak zaleca producent auta ,często tak się zdarza :cry:
  • #12
    wojtek_wita
    Level 11  
    przewód minusowy od aku był totalnie zniszczony.
    Kupiłem klemę i przewody. Zarobiłem całość i wygląda na to że rozrusznik lepiej kręci ale nie to było przyczyną moich problemów.
    Dzisiaj sprawdzałem czy odpali. Grzałem świece dwa razy a następnie kręciłem rozrusznikiem, nie ruszył więc raz jeszcze grzanie świec i kręcenie i kolejny raz i kolejny. Efekt jest taki że samochód nie odpalił. klema + na akumulatorze parzyła w palce.
    Jutro sprawdzę czy zawory są dobrze ustawione.
    Gość w salonie peugeota powiedział że problem może być z siłownikiem ssania które to lubią padać.
    Zastanawiam się nad uszczelką pod głowicą.
    Wczoraj wieczorem po długich i ciężkich bojach odpaliłem samochód. Chodził chwilę a później zaczął strasznie kopcić białym dymem i silnik nie pracował równo. Dym aż szczypał w oczy tak było zadymione w garażu.

    Szukam instrukcji sprawdzania i regulacji zaworów. Jakie powinny być luzy na zaworach.
    Ma ktoś książkę naprawa i obsługa berlingo / partner?
    lub jakieś inne materiały.

    Pozdrawiam
  • #14
    loskomaros
    Level 10  
    Quote:
    Przepustnicę sprawdziłeś?

    W tym silniku (WJZ/WJY) nie ma przepustnicy.
    Apropos sprawdzania kolega wojtek_wita zamiast szukać przyczyny to zamierza sprawdzać luzy zaworowe. W ten sposób niebawem problem z odpalaniem sam się rozwiąże, po prostu przyjdzie wiosna :D
    Quote:
    ... zaczął strasznie kopcić białym dymem ...

    Przy temperaturach jakie mamy obecnie to każdy tak ma, aż się trochę nie rozgrzeje.
    Sprawdź paliwo czy nie zgęstniało i zapodaj ciepłego powietrza do rury która idzie z filtra powietrza do kolektora ssącego podczas odpalania.
  • #15
    mercedesik
    Level 26  
    W tych autach gniły przewody , wszystkie i te od świec też.
    No sprawdzenie świec to na początek.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    wojtek_wita
    Level 11  
    Wykręciłem świece i sprawdziłem są OK.
    Wymieniłem filtr paliwa i powietrza.
    Układ paliwowy się nie zapowietrza.
    Przewód nimusowy od aku do silnika popękał i stykał ok 1/6 swojego przekroju.
    Do paliwa dolałem dodatek do diesla.
    Chcę sprawdzić luzy na zaworach.
    Przy każdej wymianie rozrządu konieczna jest regulacja luzów. Przypuszczalnie nie było to zrobione. Możliwe też że pasek przeskoczył o ząbek czy dwa.
    Pytam i szukam pomocy. Jak uznam że dalsze sprawdzanie mnie przerasta odprowadzę samochód do mechanika a rozważam też wizytę w firmowym serwisie peugeota.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    Pinecha
    Level 13  
    Witam
    czy któryś z kolegów może mi podać wartość prądu do zasilania świec
    Mój cęgowy miernik pokazuje ok 35 A - na wszystkie świece.
    Aby zmierzyć pojedyńczo musiałbym trochę rozmontować .
    Pozdrawiam
  • #20
    kybernetes
    Level 39  
    Na 1 świecę ok. 9 A po 10 s grzania. Świece wykazują znaczny spadek poboru prądu po nagrzaniu. Jeśli mierzyłeś na gorąco to powinny być dobre, jeżeli na zimno - to któraś jest spalona...
  • #21
    Pinecha
    Level 13  
    Dziękuję
    Sprawdziłem po nagrzaniu silnika - prąd ok 26 A . Prawdopodobnie uszkodzona jedna świeca. Mam jeszcze jedno pytanie dot. regulatora- termostatu który steruje przy pomocy linki pracą pompy wtryskowej. Jak sprawdzić działanie i jaka jest poprawna nazwa tego podzespołu abym mógł kupić na aukcji lub hurtowni
    Pozdrawiam
  • #22
    kybernetes
    Level 39  
    Na gorącym silniku luz linki przyspieszenia powinien wynosić min. 6 mm. Na zimnym dźwignia przyspieszenia powinna być ściągnięta do oporu.

    PS: Regulujemy oczywiście na zimnym bo inaczej ci linkę wyrwie i na pewno będzie do wymiany!
  • #23
    rafałszabla
    Level 13  
    W TYCH silnikach nie ma innej regulacji zaworów :sm31: Są regulatory Płytkowe kto Ci nagadał takich bredni, radził bym od zmierzenia ciśnienia , a nie od razu głowicę rwać . te motory są wieczne :D
  • #24
    kybernetes
    Level 39  
    Rafałszabla, to aż dwa miesiące dumałeś nad tą odpowiedzią? Usterka dawno usunięta...
  • #25
    Michał1118
    Level 2  
    Witam, chciałem podłączyć się do tematu.
    Posiadam Berlingo 1.9D 1997r. Podobnie mam problem z odpalaniem - nie ma jednak znaczenia czy jest zimny czy nie. Przekręcam zapłon kontrolka od świec pali się normalnie - silnik odpala, kontrolka przy starcie zapala się i momentalnie gaśnie - silnik nie chce zaskoczyć. Czy któryś z kolegów spotkał się z podobnym problemem?? Jaka może być tego przyczyna??
  • #26
    kybernetes
    Level 39  
    A co sam już sprawdziłeś?
  • #27
    Michał1118
    Level 2  
    Na 100% jest coś walnięte ze sterowaniem świec, bo jak podłączam plus bezpośrednio do świec żarowych pali jakby nie było problemu. Zamieniałem z innego berlingo przekaźnik, który jest przykręcony z lewej strony między puszką bezpieczników a reflektorem. dochodzą do niego dwa grube przewody prądowe: jeden przykręcony na klucz 8 a drugi na 10, oraz długa prostokątna kostka z cienkimi przewodami. Po wymianie tego przekaźnika nic się nie zmieniło. czy jest jeszcze jakieś sterowanie albo przekaźnik między stacyjką a tym urządzeniem,które opisałem.
  • #28
    kybernetes
    Level 39  
    To, że coś jest walnięte to chyba oczywiste. Teraz chodzi o to aby sprawdzić co konkretnie. Tak więc musisz sprawdzić:
    1. Czy jest zasilanie na przekaźnik (na grubym przewodzie z oczkiem).
    2. Czy wychodzi prąd z przekaźnika na świece (na drugim przewodzie z oczkiem).
    3. Czy prąd z p. 3 dochodzi do świec.
    4. Czy na 5 stykowej czarnej kostce przekaźnika jest masa (styk 1) i plus po zapłonie (styk 3).
  • #29
    horribleshark
    Level 11  
    Hej, u mnie po wymianie rozrządu w Partner 1.9D samochód zaczął więcej palić około 9l w mieście, przed wymianą max 7l. Przy wymianie mechanik zdemontował pompę wtryskową BOSCH, po założeniu wszystkiego z powrotem, nowe napinacze, pompa wody, pasek. Po odpaleniu silnik zaczął stukać, mechanik mówił że to paliwo się odbija, stukanie ustąpiło po ok 30min. Auto odpala na dotyk, silnik teraz po odpaleniu pracuje nie równo, biały dym z rury(po nagrzaniu znika), martwi mnie to spalanie. Jakby ktoś wiedział to bardzo proszę o info gdzie jest regulacja pompy paliwa, może mechanik rozregulował.

    Dodam że sprawdziłem ustawienia rozrządu i wszystko jest dobrze ustawione.