Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawarka inwerterowa / TIG - schemat, prośba o rade

21 Gru 2008 04:24 11048 6
  • Poziom 9  
    witam serdecznie
    Jestem głównie jako czytający na forum, niestety chciałbym teraz poprosić o rade.
    Z zawodu jestem elektronikiem nie praktykującym 15 lat wiec nie za duzo pamiętam.
    nabyłem spawarkę taką jak na fotce, oczywiscie to chiński sprzet. Niestety jest to praktycznie nówka sztuka lecz już uszkodzona. Pospowałem nią kiloma elektrodami MMA i troche TIG. Przy ostatniej elektrodzie odmówiła posłuszeństwa tj prąd zanikł na końcówkach i powoli zwalniał wentylator.
    Po wyłaczeniu i włączeniu urzązdenia brak jest jakiegokowiek napiecia na końcówce. Do Zasilacza dochodzi napiecie, załaczaja sie pzrekaźniki i to wszystko, efekt taki jakby nie startował ten zasilacz impulsowy.
    Po rozłączeniu kostki ( chyba to ta główna od zasilania wzm prądowego ) wywala róznicówke tj bezpiecznik e domu, takze nie wiem w którym miejscu go obciążyć
    Na zasilaczu jest chyba tranzystor który dośc mocno sie grzeje - zaznaczłem go kropką na biało.
    Niestety nie posiadam do tego spzretu żadnego schematu, a czytając to forum to wiele chińskich spawarek jest pzrynajmniej podobnych.
    Czy któryś z userów dopomógłby schematem?
    Niestety nie znam budowy i zasady działania ze strony elektrycznej inwentora. Myśle że zostało uszkodzone jakieś zabezpieczenie obciażeniowe lub ono nie zadziałało.
    Wiem że to troche śmieszne ale poniżej zrobiłem kilka fotek spawarki.
    Za duzo pieniedzy mnie kosztowała bym ja od tak wywalił.
    Prosiłbym o pomoc
    pozdrawiam
  • Poziom 33