Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 2.0 DTH PSG16 - nie odpala

21 Gru 2008 11:01 24974 17
  • Poziom 19  
    Witam, znajomy ma nastepujacy przypadek. Przywiozl Opla Zafire z niemiec na lawecie bo samochod nie odpalal. Po wykasowaniu bledów, kontrolki gasna i silnik "prawidlowo" proboje odpalic. Niestety bez pozytywnych wynikow. Zauwazylismy ze jesli w dolot rozprowadzi sie samostarta (w naszym przypadku Plak bo mniej wybuchowy i mniej szkodliwy) silnik odrazu zaskoczy i chodzi na paliwie. Dlatego wykluczam ze jest to wina zapowietrzenia bo naprawde natychmiastowo ma rowna prace. I wtedy to co najbardziej mnie martwi, silnik czasem chodzi cichutko lecz slabo sie wkreca (i nie pali sie kontrolka CHECK) a czasem zaczyna chodzić metalicznie i wtedy wywala bład P0149. Wtedy obroty max to 4000-4500 i czasem znow ucichnie i kontrolka zgasnie ale caly czas sie raczej slabo wkreca. Po zgaszeniu silnika nawet natychmiastowa proba kolejnego uruchomienia nic nie daje. Znow troszke plaka i odpala.

    Koledzy co może być nie tak z tym autem? Czy cos nastawnik poczatku wtrysku w pompie moze szwankowac? Sterownik PSG16 a one chyba rzadziej padaly niz poprzedniki. Czy to ze nie odpala moze byc spowodowane nie wlasciwym montazem lancuszka rozrzadu?

    Z gory serdecznie dziekuje za odpowiedzi i wszelkie wskazowki.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Witam. Wpisz w gogle (błąd po149) to ci wywali strony forda z tym tematem.Też się z tym męczo. Powodzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    a to że nie odpala może być objawem uszkodzenia sterownika? Czy może pompa nie wytworzy odpowiedniego cisnienia przy kreceniu rozrusznikiem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Wiem, że sterownik jest na pompie. Tak - napewno 2.0DTH. Skoro kolego jestes wtajemniczony w te pompy to mozesz powiesz mi czy powodem moze byc zle ustawiony rozrzad (poczatek wtrysku) czy na 100% szukac przyczyny w samej pompie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam,ja bym ci radził,żeby sprawdzić na początku ten pasek lub łańcuszek rozrządu,zdaje mi się że będzie lepiej pogrzebać mechanicznie niż elektronicznie,powodzenia
  • Poziom 27  
    Kolego Witaj .
    Nie kombinuj z rozrzadem bo tam jest łancuszek i nie przeskakiwaly ,pompa psg 16 ma sterownik na sobie i diagnoza poprzez gniazdo diagnostyczne w samochodzie nie musi byc bezbledna ,jedynie jesli nie do opla udaj sie czymprendzej do boscha ,pracowalem na kts 5 lat , trzeba miec adapter do pompy psg 16 i wpiac sie bezposrednio do pompy kateesem i zczytac blad z pompy a nie sterownika silnika .
    W kts jest funkcja sterownik pompy psg 16 ,oczywiscie sa serwisy boscha i boscha , do mnie przyjezdzali ludzie nawet z katowic bo goscie nie mieli wykupionych adapterow itp.
    Najpierw jeszcze sprawdz czy nie jest zapowietrzony uklad czasami sie zapowietrzy sam i trudno jest odpowietrzyc .Popusc wtryski i startuj na prube ,rope musi zaczac wywalac do gory pod cisnieniem po jakims czasie . Mozesz tez ominac zbiorkik zasilajac pompe z jakiegos pojemnika ,lepiej jak go umiescisz wyzej nad pompa .
  • Poziom 19  
    dziekuje kolego, tylko że oni taka Zafire przywiezli i robili regeneracje pompy gdzies w zachodniej Polsce. Ale w sumie nic to nie dalo, choc tamten gosc twierdzi ze w pompie bylo duzo opilkow i rzeczywiscie wyszczegolnil na fakturze wymieniane czesci, ze testowana, programowana itp. Auto bylo w ASO w Krosnie lecz tylko odczytali blad i nie wiem czy z niewiedzy czy z lenistwa nie ustawil poczatku wtrysku... Wiec jesli teraz znajomy pojedzie to napewno do innego ASO.

    Teraz prawdopodobnie pojada do tego pompiarza ktory regenerowal i niech on dokonczy swoja robote jak ma byc ;)
  • Poziom 2  
    Bardzo czesto przyczyna takich objawow w silniku x20dth jest nieszczenosc przewodow przelewowych wtryskiwaczy i pompy wtryskowej.Mialem taki przypadek ze po dluzszym postoju nie mozna bylo vectry uruchomic z rozrusznika a jedynie na zaciag.Bylem zdecydowany na wymiane pompy vp44 i wtedy znalazlem na forum watek o przewodach przelewowych. Zainwestowalem ok 10zl w nowe przewody i problem znikl.W tym modelu tak jest ze przy uruchomionym silniku jak zdejmiesz przelew z wtrysku natychmiast gasnie.Powodzenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    zle paliwo , zapowietrzony uklad benzynowy , nie dzialajaca pompka paliwa , problem z wtryskami, zapchany filtr paliwa. ktores z tych pewno bedzie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Jeśli faktycznie jest problem po stronie zapowietrzenia układu to spróbuj odpowietrzyć w następujący sposób, weż ręczna pompkę paliwa podłącz pod złącze przewodu przelewowego , wykręć zaworek dławiący wcześniej w to miejsce wkręć śrubę drożną z złączką. Do złączki podepnij przezroczysty przewód a do drugiej końcówki węża pompkę . Pompuj tak długo aż paliwo wypłynie bez pęcherzy. Wkręć zaworek i próbuj uruchomić
  • Poziom 32  
    witam, napisz kolego czy przypadkiem ten sam nie był po kolizji, po drugie jaki to rocznik, jezeli zapala na plaku to podepnij kompa i sprawdż jakie ma parametry czyli ciśnienie paliwa, powietrza itp czyli co ma twój program, miałem ostnio taki przypadek z pugiem Boxerem co prawda HDI ale okazało się że od długiego stania i zabawy blacharzy z migomatem szlag trafił sterownik a w złączkach i przekaznikach było wiadro wody bo niezabezpieczono ich, na konieniec po naprawie sterorownikach i wyczyszczeniu eletryki dalej milczał , odpieli sterownik ABS i tez był martwy po dopieciu silnik zapalił na samostarcie chwile odpalił na paliwku i po 30sek odpoczął sobie, po podpieciu kompa okazało sie że pompa dawała tylko 6 bar ,po naprawie pompy ( a była po naprawie, gdzie to nie powiem), silnik zamruczał i jest oki, reasumując napisz co sie działo do czasu sprowadzenia autka i dlaczego przyjechał na lawecie jeżeli oczywiście wiesz?, zdrowych i wesołych swiat , powodzenia
  • Poziom 16  
    Ten ople jest z Jasła i jest koloru białego pompę zrobili ok tylko teraz mają jeszcze elektronike padniętą nie chcieli żebym im zrobił to teraz niech się bujają z tym autem od warsztatu do warsztatu

    Dodano po 14 [minuty]:

    A do tego fachowiec który montował pompe niemiał pojęcia o odpowietrzaniu ani paleniu na plaka tylko ciągli go żeby odpalić dopiero ja im pokazałem jak to się robi . Podejrzewam że założyli pompę i wio rozrusznikiem, a ci co znają temat wiedzą o co chodzi. Na bańce to palili tak że zasilanie do bańki do paliwa a przelew w powietrzu i się dziwili że paliwo im nie leci Mam taką prośbę do zajmujących się tematem zawodowo dajcie sobie spokój z pisaniem postów typu sprawdz to i tamto tylko dajcie namiary gościowi do Gładyska albo na inne szkolenia niech jedzie weźmie kilka szkoleń i nie będzie potrzebował forum żeby zrozumieć podstawowe rzeczy i będzie znał cenę wiedzy- wiecie o czym pisze