Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault premium skrzynia biegów- brak przebitki

21 Dec 2008 16:48 24672 17
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    DIZZI
    Level 17  
    Witaj sprawdż zasilanie (żarówką max 3waty bo większą wyłączy i nic nie pokaze) do elektrozaworu dolna/mała
    skrzynia czesto brak zasilania gdzieś koroduje kabel
    lub sama cewka elektrozaworu ma przerwę.
    Tak często jest w DAF-ach , możesz podać
    zasilanie +24V i masę wprost na cewkę elektrozaworka
    tylko nie można tak jeżdzić !!!!!!!bo wtedy brak
    jest zabezpieczenia szkrzyni biegów przy prędkości
    ponad 30km/h i grozi poważnym uszkodzeniem skrzyni
    przy niechcącym przłączeniu z dużej skrzyni na małą!!!!!!
    a co nie jest trudne widziałem już taką skrzynkę mielonka jak trzeba.
    Jeszcze jedna rda sprawż manetkę czy przełącza
    powietrze do zaworka D/M skrzynia często języczek
    chdzi a powietrze nie idzie .

    Następna możliwa usterka to zawór przy wybieraku
    tzw. wieżczce ,zawór ten dostarcza powietrze zasilające zawór D/m skrzynia ,jak jest poł. neutralne (luz)to
    powietrze przepływa a jak bieg to zamyka ipowietrze nie idzie do zaworu.
    Czasami ale to żadkość zacina się tłok siłownika w skrzyni biegów.
    D/m(D) - duża /mała.
    Myślę że w miarę wystarczająco wyjaśniłem jeśli nie to pisz w mirę mioch możliwości coś dopowiem bo w renówkach się bardzo żadko robi ale w DAF-ach na
    codzień jestem tam elektrykiem ,awiększosć samochodów jest podobna i niraz natych samych podzespołach tylko kabina i silnik sa dla danej marki
    charakterystyczna a rama ,szkrzynia ,tylny most
    niraz jednego producenta .
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    DIZZI
    Level 17  
    Sprawdż szczelność siłownika (uszczelki na tłoku) bo moż powietrze przedostaje się z jednej połowy siłwnika na drugą i jak się napełnią obie połwy to tłok się nie ruszy.
    A jak odkręcisz przewody od siłownika to leci powietrze
    z obydwu czy z jednego ,bo jeśli z jednego to siłownik
    ajeśli z dwu to coś z zaworem .
    Sprawdż przy odkręconym jednym przewodzie czy
    leci powietrze z krućca siłownika poprostu czy powietrze nie przechodzi przez siłownik ,a moze sam siłownik jest zatarty albo coś mechanicznie w skrzyni nie daje go ruszyć miałem tak w autobusie .
    Cuddów tu niema bo z tego co piszesz to układ jest prosty
    jedden zwór i siłownik ,przez to rozumiem że masz dwa H
    np. biegi od 1 do 8 lub więcej + połówki.
    sprawdż moze czy zawor przy dżwigni ma odpowiedni skok czy przełącza powietrze ale z tego co piszesz że
    powietrze jest na obu przewodach t trzeba znależdż skąd się bierze na tym w którym aktualnie nie powinno być w danej chwili chyba że ten przy dżwigni to sterujący a jest gdzieś drugi zawór co rozdziela powietrze na strony siłownika morze on jest nieszczelny zobacz gdzie idą te dwa przewody od słownika czy do wybieraka czy jeszcze gdzie indziej ,ale jeśli jest powietrze po obu stronach siłownika to stawiałbym na niego .
    Jak się uporasz to powiedz co było bom ciekawy a mam
    do czynienia tylko z nowymi układami po roku 2000
    czasem trafi się autobus z EASY-SHIFT-em to jest dopiero
    cudactwo tam biegami starują wyłącznie siłowniki
    i tylko niech jeden z nich działa wolniej to galimatias
    ,w najnowszych zdarza mi się naprawiać automaty ASTRONIC tam bez kompa to przyszło by z tydzień siedzieć.

    Dodano po 28 [minuty]:

    A jeszcze strzyknąć pownno z zaworu sterującego siłownik
    bo jak jest napełniana jdna połowa siłownika to zdrugiej
    powinno powietrze ujść poprzez zawór do atmosfery wyjscie z oznaczeniem "3" a kruciec z "1" to zasolanie powietrzem , "2" to wyjścia może być tak "2.1" , "2.2"
    jesli jest ich wiecej .
    Mże właśnie to odpowietrzenie zaworu jest niedrożne
    "3" wyjscie do atmosfery
    (odpowietrzenie
    bo z niego powinno syknąć
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    DIZZI
    Level 17  
    Tu jest pogląd jak to działa
    renault premium skrzynia biegów- brak przebitki
    Powietrze z "2" zaworka ster. wchodzi na "4" zaworka
    rozdzielającego i popycha tłoczek jak połżenie na rysunku
    przesunięty tłoczek otwiera odpowiednie kanały
    łącząc wej "1" tego zaworu a wyj."2.1" i powietrze(czerwony) idzie do wej. siłownika popycha tłok przesuwający się tłok wypycha powietrze (niebieski)
    z siłownika do krućca "2.2" zaw. rozdzielającego
    i przez otwarty kanalik wychodzi krućcem "3"
    do atmosfery , jeżeli zaworek sterujący przy wybieraku
    przesunie się to powietrze z nad tłoczka zaworu rozdzielającego ujdzie do atmosfery przez "3" zaworka strrującego przy wybieraku.
    I tby było tak .

    Dodano po 11 [minuty]:

    A jeszcze bym zapomniał z lewej strony końca tłoczka (na rysunku)zaworu rozdizelającego (na rysunku zapomniałem narysować)zaworu rozdzielającego jest sprężyna ,która powoduje powrót tego tłoczka gdy zaniknie ciśnienie na krućcu "4" zaworu rozdzielającego .
    Sprężyna częściowo wchodzi w tłoczek jak rozbierałes to widziałeś pewnie i w zaworku sterującym jest sprężyna

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak zniknie ciśnienie n"4" zaw. rozdiel. to sytuacja się
    odwróci i powietrze popłynie odwrotnie już nie chciało mi się rysować i myślę że nie będzie z tym rysunkiem problemów jak coś będzie nijasne to pisz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ad . 3 to narysuj jak jest

    Dodano po 35 [minuty]:

    A niech tam narysowałem sytuację odwrotną
    renault premium skrzynia biegów- brak przebitki
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    DIZZI
    Level 17  
    Jeśli twój układ jest jak narysowałem to bez tej sprężyny
    układ nie zadziała ,chba ze jest troche inny zaworek
    to zn. że tłoczek jest przepychany z obydwu stron ae ja takiego nie widziłem.
    Sprężyna nie jest zbyt twarda ale zamiękka też nie powinna być bo musi pokonać opór tarcia oringów
    a zwłaszcza przy niskich temperaturach
    Ma średnicę około 1cm a długość tak na oko to ze 5cm
    i da się ścisnąć palcami i wchodzi w tłoczek bo jest on pusty w środku, dobierając tą sprężyne sprawdż cz tłoczek porusza się w calym zakresie.
    Najlepiej to po nr. Wabco znależć przekrój takiego
    zaworu.
    www.wabco.autucom.pl zobacz tam może coś

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    powyżej zrobiłem byka ale tu powinno być
    www.wacbo.com.pl
    www.wabco-autocom

    Dodano po 6 [minuty]:

    EEE coś mi to nie idzie ale teraz powinno

    www.wabco.com

    www.wabco.com.pl
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    DIZZI
    Level 17  
    Z twojego rysunku wynika że w grzybku i tłoczku powinien
    być kanał przez który powietrze ma ujście do odpowietrzenia
    renault premium skrzynia biegów- brak przebitki

    Dodano po 4 [minuty]:

    podaj nr wabco z tego zaworka to zobaczę jak jest faktycznie zbudowany to co rysuje to są rysunki poglądowe
    fizyczna budowa może nieco odbiegać , ale sama zasada działania pozostaje .
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    DIZZI
    Level 17  
    No to się cieszę że mogłem pomóc .
  • #15
    DIZZI
    Level 17  
    Myślę że można by temat zamknąć by tak nie wisiał.
  • #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #17
    sztajner rudolf
    Level 12  
    kolego jerzeli masz retarder to przewarznie tam ucieka oczwiscie nie widać ale widać rano
  • #18
    DIZZI
    Level 17  
    Często głowiczka sprężarki puszca olej do silnika poprostu koroduje uszczelka ,a jeśli w oleju nie ma płynu i przybiera poziom to może któryś wtryskiwacz leje i część paliwa nie
    jest spalona i przedostaje się do oleju .

    Inna i częsta przyczyna ubytku płynu chłodzącego i przyrostu stanu oleju to chłodniczka oleju ale raczej
    były by ślady oleju w płynie chłodniczym.