Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palący się bezpiecznik kierunkowskazów w URSUS C-360 3P 88r.

rajczak14 21 Gru 2008 20:26 4825 4
  • #1 21 Gru 2008 20:26
    rajczak14
    Poziom 14  

    Mam problem z Ursusem C-360 3P z 1988 roku, który polega na tym że wypala się bezpiecznik od kierunkowskazów choć nie jestem pewien czy tylko od kierunkowskazów, bo polega to na tym, że kiedy ciągnik stoi w garażu to kierunkowskazy działają ale kiedy traktor trochę pochodzi i alternator trochę podładuje akumulator to momentalnie po wsadzeniu kluczyka do stacyjki bezpiecznik momentalnie wypala. Wygląda to tak że gdzieś jest zwarcie które jest na tyle słabe kiedy niema ładowania że bezpiecznik się nie wypali a po uruchomieniu silnika i początku pracy alternatora wzrasta napięcie bezpiecznik nie wytrzymuje i wypala bezpiecznik. Na początku myślałem że coś jest nie tak z kierunkowskazami ale gdyby tak było to bezpiecznik wypalałby się po włączeniu kierunkowskazu a nie zaraz po wsadzeniu kluczyka, bo niedawno mój tato chciał wymienić ten spalony bezpiecznik na nowy ale przy uruchomionym silniku i kiedy próbował wsadzić bezpiecznik zaczęło bardzo iskrzyć na stykach bezpiecznika po czym bezpiecznik się spalił. Obawiam się jednak że wina nie leży po stronie kierunkowskazów ale po stronie czegoś innego, czegoś co także jest podpięte pod bezpiecznik kierunkowskazów, czegoś co zaczyna działać po włożeniu kluczyka. I tu pojawia się moje pytanie. Gdzie może leżeć problem, i co może być przyczyną wypalania się bezpiecznika? Z góry dziękuję Wam za pomoc i przepraszam że tak się rozpisałem.

    0 4
  • #3 26 Gru 2008 11:54
    Krzysztof48
    Poziom 12  

    witam sprawdź co jeszcze nie działa gdy przepali się ten bezpiecznik czy tylko kierunkowskazy czy może coś jeszcze bo jeżeli to coś innego powoduje przepalanie bezpiecznika to też przestanie działać gdy jest on spalony

    0
  • #4 26 Gru 2008 13:02
    hasiek
    Poziom 14  

    Oprócz kierunkowskazów ten bezpiecznik zabezpiecza jeszcze zasilanie zestawu wskaźników i (tu nie jestem pewien ale) chyba gniazdo wycieraczki. Sprawdź czy zestaw wskaźników jest dobrze przykręcony. Na samym brzegu z prawej strony jest kontrolka smarowania. Jeżeli przewód napięciowy założony jest na zewnętrzny pin a nie na środkowy przy złym dokręceniu w momencie gdy silnik pracuje i wszystko drży będzie zwierał do masy. Sprawdź jeszcze przewód czujnika powietrza przy zbiorniku powietrza. Nie wiem dlaczego tak to wymyślili, ale na ten czujnik jest podawane napięcie, a ten przewód w ciągnikach jest wiecznie urwany i to może być problem. A na koniec jeśli nie znajdziesz usterki odłącz obwód zewnętrzny tzn. kabinę.

    0
  • #5 27 Gru 2008 10:37
    rajczak14
    Poziom 14  

    Dziękuję Wam koledzy ale zdaje się że już naprawiłem usterkę bo parę dni temu zajrzałem pod tablicę rozdzielczą i było tam pełno nie izolowanych kabli i pewnie kiedy ciągnik jechał i się trząsł to te kanle latały i stykały się z masą co powodowało zwarcie a teraz kiedy to zaizolowałem zdaje się że broblem miną ale sprawdze jeszcze ten zestaw wskaźników i zbiornik powietrza. Wielkie Dzięki Wam Koledzy!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuję Wam koledzy ale zdaje się że już naprawiłem usterkę bo parę dni temu zajrzałem pod tablicę rozdzielczą i było tam pełno nie izolowanych kabli i pewnie kiedy ciągnik jechał i się trząsł to te kanle latały i stykały się z masą co powodowało zwarcie a teraz kiedy to zaizolowałem zdaje się że broblem miną ale sprawdze jeszcze ten zestaw wskaźników i zbiornik powietrza. Wielkie Dzięki Wam Koledzy!!!

    0