Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez caro 1995 - jak sprawdzić pompe wody?

21 Gru 2008 23:38 2386 8
  • Poziom 10  
    witam serdecznie mam ogromna prośbe ,czy może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić pompe wody w poonezie caro rok 95 czy jest dobra nie demontując ją od silnika,bo mam problemy z za marzaniem reduktora gazu, a termostat dałem nowy i układ jest odpowietrzony bo jest z tym troche robotypytałem mechanika to powiedział mie trzeba nowy reduktor gazu a mam go 5 lat [/b]

    Dodano po 7 [minuty]:

    malarzartysta napisał:
    witam serdecznie mam ogromna prośbe ,czy może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić pompe wody w poonezie caro rok 95 czy jest dobra nie demontując ją od silnika,bo mam problemy z za marzaniem reduktora gazu, a termostat dałem nowy i układ jest odpowietrzony bo jest z tym troche robotypytałem mechanika to powiedział mi trzeba nowy reduktor gazu a mam go 5 lat [/b]

    i jeszcze tak problem czy chłodnica musi być idealnie szczelna bo na samej górze mam maleńka dziurke bardzo prosze o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    jak masz reduktor juz 5 lat to powinienes go juz raczej wymienic / pompe wody bys musial rozebrac i sprawdzic czy sie nie zaciera / chłodnia moze byc nie szczelna ale bedziesz musial dolewac plyn czesto.
  • Poziom 39  
    Nie wiem jaka jest chłodnica w caro, ale jeżeli taka sama jak w zwykłych poldkach, to można sprawdzić czy pompa tłoczy płyn. Wystarczy na zimnym silniku odkręcić korek na chłodnicy odpalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje i termostat otworzy duży obieg. Wtedy przegazować silnik, jak jest intensywny przepływ płynu przez chłodnicę to pod tym względem pompa jest w porządku. Chłodnica powinna być zalana do pełna to między innymi gwarantuje poprawaną pracę układu chłodzenia. Jak masz dziurkę w chłodnicy to ją zaklej choćby poksyliną, a w korku chłodnicy podłuż coś pod zawór ciśnieniowy, układ chłodzenia staje się wtedy otwarty (bezciśnieniowy) i nie będzie ci wtedy płynu wyciskać przez tą zaklejoną dziurkę. Przy sprawnie działającym chłodzeniu nie powinno dochodzić do przegrzania - zawrzenia płynu (temp. do 90st.C).
    Gdy pompa nie ma wydajności to dochodzi do przegrzewania silnika.
    Zamarzający parownik. Widać, albo nie masz przepływu cieczy przez parownik, albo jest niewystarczający. Może być przytkany lub zapowietrzony.
  • Poziom 10  
    Bardzo dziękuje za podpowiedź,ale narazie i tak nie moge odpalić silnika bo też nawalił mi rozrusznik bardzo dużo mi mi akumulator wykończał i jak go rozebrałem to niemoge dojść co sie z nim dzieje szczotki sa nowe tulejki także elektromagnez odbija ale nie chce sie kręcić co to może być za przyczyna prosze prosze o pomoc czy trzeba też całkiem nowy rozrusznik czy elektromagnez jest tą porzyczyna tego a może sam wirnik sie skończył
  • Poziom 39  
    Sprawdź akumulator. Sprawdź, jakie jest napięcie podczas rozruchu. Jak mocno spada to znaczy, że akumulator dogorywa i nie ma wydajności prądowej wystarczającej do zakręcenia. Dla sprawdzenia tej wersji najlepiej jest wsadzić inny pewny akumulator, jak zakręci to juz wiesz co jest.
  • Poziom 10  
    Tak juz zrobiłem mam nowy akum. a w cześniej sie podpiołem do kolegi auta i to samo się działo masa jest dobra to napewno rozrusznik wszystko robi tylko jak go rozszyfrowac co ma uszkodzone jak pisałem wcześniej cała reperarurka jest zmieniona i tylko rusza bendiksem wyskakuje cały czas a nie chce kręcic jak to zrobic co mu może, byc bardzo dziękuje za uprzejmośc i pomoc jeszcze raz dzięki
  • Poziom 28  
    Miałem poloneza...kiedyś.
    W rozruszniku zmieniałem tulejki średnio co 3 miesiące.żarło je beż litości.
    Części niedrogie ale ta robota...
    Aż w końcu jeden mechanik stwierdził ,że wirnik ma przebicie i dlatego pali tulejki.Po zmianie wirniczka pomogło.
    Tobie proponuję to samo,albo ze szrotu drugi.
    A jeśli i elektromagnes dogorywa to polecam szrot. W razie czego oddasz.
    Domyślam się że nie będziesz chciał mnóstwa kasy inwestować..więc szrot.
  • Poziom 28  
    Rozrusznik nie składa się tylko z wirnika tulejek i szczotek .
  • Poziom 10  
    Dziękuję wszystkim na forum ,którzy chcieli mi pomóc w tym problemie z pompą wody a najbardziej z rozrusznikiem ,w końcu oddechnołem z wielka ulgą bo w końcu dotarłem do sedna i głównej przyczyny z tym rozrusznikiem zrobiłem go i kręci jak trzeba i autko polonezik pali super i na paliwie i na gazie.Chce tylko jeszcze powiedzieć że czsem mała błachostka potrafi wyprowadzic w pole odpowiem dla innych że takie małe coś co się nazywa chamulec wirnika potrafi dużo złego narobić jak sie rozwali w kawałki bo to jest w końcu taka poprostu obrączka z PCV i pójdzie następnie za tym wrzutnik i tulejka na będiksie,powiem jeszce że jak się juz rozrusznik wyjmie to trzeba wszystko juz zmienić wrzutnik tulejki szczotki i bendiks jak tryby sa wywalone i będzie kręciło jak coś.
    Pozdrawiam wszystkich