Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buczenie wzmacniacza na kitach Jabela

22 Gru 2008 00:18 2482 27
  • Poziom 10  
    Witam
    Złożyłem wzmacniacz z kitów firmy Jabel a dokładnie:
    J-036 wzmacniacz 15W mono (TDA2030)
    J-044 przed wzmacniacz z regulacją barwy dzwięku
    J-55 zasilacz symetryczny 18V
    Użyty transformator to tst 50/029 2x15V 2x1,66A
    Połączenia wykonane przewodami ekranowanymi.
    Mój problem polega na tym że po włączeniu do zasilania wzmacniacza słychać trzaski i bardzo głośne buczenie w głośniku. Nie ma różnicy czy do wzmacniacza jest doprowadzony sygnał czy nie. Układ scalony TDA2030 już po paru sekundach staje się bardzo gorący.
    Jestem początkujący w tym temacie dlatego proszę o wyrozumiałość i pomoc.
  • Poziom 36  
    Dokonaj prostej eliminacji - odłącz przedwzmacniacz i sprawdź jak zachowuje się sam wzmacniacz. Jeśli będzie nadal występowało "buczenie" oraz grzanie układu scalonego to usterki należy szukać w końcówce mocy.
  • Poziom 10  
    Zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś czyli włączyłem układ bez przedwzmacniacza. Nic to nie zmieniło więc przyczyna tkwi w samym stopniu wzmocnienia. Rezystory są sprawne kondensatory również. Może być to wina samego US?
  • Poziom 21  
    Jakie jest napięcie zasilania za prostownikiem? Bo jeśli trafo ma 2*15V zmiennego, to z zasilacza wyjdzie ok ±21V stałego, a to za dużo.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem napięcie na wyjściu i jest 22V czyli masz racje to za dużo bo wzmacniacz potrzebuje 15V.
    Dlaczego napięcie na wyjściu zasilacza z prostownikiem jest większe od napięcia transformatora?
    Muszę użyć transformatora o mniejszym napięciu?
  • Poziom 21